Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3,794 záznamů.  začátekpředchozí3229 - 3238dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Salesiánský preventivní systém a skauting
MUSIL, Jan
Práce porovnává na teoretické rovině dva výchovné systémy: salesiánský preventivní systém a skauting. Představuje osobnost zakladatelů, charakterizuje a poté porovnává adresáty, poslání, principy, cíle, metody a prostředky těchto výchovných systémů. To vše je porovnáno se zaměřením zejména na etické hodnoty, morální ctnosti a hodnotové postoje, které ve výchově tyto systémy prosazují. Práce se snaží najít prvky, které jsou výchovným systémům společné, které rozdílné, a snaží se vystihnout ty, kterými se mohou vzájemně inspirovat k ideálu integrální výchovy mladého člověka.
Adaptační kurzy a jejich využití v podmínkách Hotelové školy v Plzni
KABÁTOVÁ, Marie
Tato bakalářská práce se zabývá organizací a významem tzv. adaptačních kurzů pro žáky 1. ročníků učebních a studijních oborů střední odborné školy. Názory na význam, užitečnost a organizaci kurzů, se i po dvanáctileté historii realizace kurzů v Hotelové škole, Plzeň různí. Existuje velká skupina, pro kurzy zapálených pedagogů, ale i velká skupina jejich odpůrců. V teoretické části se práce zaměřuje na rekapitulaci vývoje zážitkové pedagogiky, metody a její začlenění v současném školním systému. Věnuje se schematu, formulování cílů a struktuře adaptačních kurzů. Přináší stručný přehled subjektů, které realizují kurz ?na klíč?. Výzkumná část má za cíl zjistit, jaký význam přikládají a jaké postoje zaujímají k účasti na kurzech pedagogové školy a žáci prvních ročníků. Zaměřuje se také na názor budoucích žáků školy a okrajově zjišťuje pohled respondentů mimo školu. Výsledky a poznatky z výzkumu jsou shrnuty v poslední části. Na základě syntézy je navržen nový optimalizovaný postup při realizaci kurzu. Zároveň je sestaven jednodenní program pro případ, že by se pobytový kurz nekonal.
Osobnost učitelky mateřské školy a její profesní růst
KOHOUTOVÁ, Naděžda
Osobnost učitelky mateřské školy ovlivňuje kvalitu vzdělávání. Záměrem bakalářské práce je poukázat na společenskou odpovědnost povolání učitelky mateřské školy v souvislosti s potřebou a nutností celoživotního profesního vzdělávání. Teoretická část se zabývá společenskou odpovědností vzdělávání. Vymezuje pojmy výchova a vzdělávání nejprve obecně, pak ve společenském pohledu. Seznamuje s významem a současným pojetím předškolní výchovy. Definuje také osobnostní a profesní kompetence učitelky mateřské školy. Praktická část je rozdělena na dvě části - mapuje nabídku vzdělávacích organizací a dotazníkovým šetřením zjišťuje potřeby učitelek ve vztahu k dalšímu vzdělávání. Na základě porovnání stanoví doporučení pro organizace dalšího vzdělávání.
Vliv výchovy dítěte s Aspergerovým syndromem na život ostatních členů rodiny
MUŽÍKOVÁ, Alena
Narození dítěte s těžkým postižením změní dosavadní život celé rodiny v mnoha oblastech. Tématem práce je především, jakým způsobem se rodiče vyrovnávají se samotným faktem postižení jejich dítěte, v jakých oblastech rodinného života pociťují největší dopady, do jaké míry postižení ovlivní jejich výchovné přístupy k dítěti, co usnadňuje zvládání zátěže spojené s péčí o dítě s postižením, jakou roli hraje sociální okolí. Práce je zaměřena na vývoj a výchovu dítěte s postižením v rodině a specifika výchovy dítěte s poruchou autistického spektra, konkrétně s Aspergerovým syndromem. Práce popisuje celý proces vyrovnávání se jednotlivých členů rodiny s danou diagnózou, od prvních reakcí na ni, přes změny v jejich každodenním životě až po vyrovnávání se s tímto faktem.
Výchova k hlubšímu vnímání národní identity prostřednictvím výtvarné hry (mladší školní věk)
MACHÁLKOVÁ, Martina
Ústředním tématem práce je národní identita v rámci výtvarné výchovy. Nejdříve se tedy zabývám definováním pojmů výchova, vnímání, mladší školní věk, samozřejmě také vymezením národním identity a s ní souvisejícími termíny identity, zvyků, tradice, kultura a společnost. Práce se snaží názorně popsat poznání svého národa právě prostřednictvím výtvarné hry a uvádí pak názorné příklady pro práci s dětmi během školní výuky i mimo ni. Bakalářská práce slouží spíše k upozornění na danou problematiku a dává tak možnost dalšího zkoumání tématu národní identity vyučované v hodinách výtvarné výchovy.
Vliv tradic lidové kultury, zvyků a obyčejů na výchovu dětí a jejich využití v dramatické výchově
MRÁZOVÁ, Vlasta
Práce se zabývá vlivem tradic lidové kultury na výchovu dětí. Teoretická část pojednává o historických kontextech spojení tradic lidové kultury se základní složkou lidu a dále se pokouší o přehledné uspořádání a obecný popis jednotlivých svátků, obřadů a výročních obyčejů v průběhu lidového roku. Druhá část se věnuje odkazu lidových tradic výchově ve školní praxi, je zde také stručně popsáno pojetí tradiční kultury v historických proměnách školy. Dále je pozornost zaměřena na tradiční lidovou kulturu prostřednictvím výchovy ve volném čase, kde mají své nezastupitelné místo dětské folklórní soubory. Na závěr je stručně popsán a charakterizován dětský folklór jako jeden z důležitých nástrojů výchovy dítěte. Praktická část se snaží naznačit možnost využití tradiční lidové kultury v dramatické výchově. Cílem vytvořeného tvůrčího projektu je seznámit děti se zvykoslovným projevem ?Otvírání studánek?, s jeho historií, významem a průběhem a motivovat členy souboru lidových tanců pro nacvičení a prezentaci obřadní hry.
Moc a odpovědnost dítěte
SVOBODOVÁ, Kateřina
Tato práce se formou literárního přehledu zabývá problematikou vývoje chápání moci a odpovědnosti u dětí a moderním pojetím výchovy, prostřednictvím které se rodiče snaží působit na své děti tak, aby byly schopné socializace a dlouhodobého fungování v běžném životě bez konfliktů s obecně platnými zákonitostmi soužití. V úvodu definuji nejdůležitější sociální skupiny ovlivňující vývoj jedince. Dále se krátce zmiňuji o celkovém morálním vývoji dítěte, protože ovládání touhy po moci a uvědomování si odpovědnosti patří k celkovému pochopení základních principů lidského jednání ve společnosti. V další části se již zabývám vlastní problematikou vývoje uplatňování vlastní moci, nalézáním hranic pro projevy a činy při kontaktu s okolím a postupným uvědomováním si odpovědnosti za své činy. V souvislosti s mocí se nelze nezmínit o agresi, která se mezi dětmi objevuje čím dál tím častěji a je velmi obtížné ji řešit. V práci popisuji obtíže, se kterými se rodiče mohou při výchově setkat, a postupně doporučuji přístupy, které rodičům pomáhají v tom, aby děti zbavili pocitu všemohoucnosti a nadřazenosti, který se objeví u naprosté většiny z nich, a aby jejich potomci pochopili, že je důležité být zodpovědný. V závěru ve zkratce nastiňuji, kdy je dítě chápáno jako zodpovědný uživatel svých práv a povinností z hlediska zákona. Cílem práce bylo ukázat, že prvotní uchopení moci a odpovědnosti dětmi se neslučuje s normami pro běžný život ve společnosti. Rodiče tedy musí vést potomka cílenou a vytrvalou výchovou k modifikaci chování a posunu chápání těchto pojmů.
Španělština v. katalánština a jiné minoritní jazyky užívané ve Španělsku a jejich postavení v EU: právní režim a jazyková praxe.
MARHOUNOVÁ, Marie
Tématem bakalářské práce jsou jazyky užívané ve Španělsku, jejich postavení na úrovni státu a Evropské unie. Cílem práce je zjistit, jaké jsou znalosti a užití těchto jazyků mezi obyvateli autonomních společenství a do jaké míry jsou dodržovány právní předpisy upravující postavení jazyků ve státě. Dalším cílem je popsat, jakou pozici jazyky ve Španělsku získali v Evropské unii. Práce je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola je úvodní a obsahuje základní informace o Španělsku a charakteristiky jednotlivých jazyků. Druhá kapitola se zabývá rozborem právních předpisů upravujících jazykovou politiku v jednotlivých autonomních společenství. Třetí kapitola zkoumá znalosti a užití jazyků. Na základě těchto výsledků se pak snaží dokázat, jak jazykové zákony působí na rozšíření jazyků a do jaké míry jsou dodržovány. Čtvrtá kapitola popisuje proces, jakým způsobem byly jazyky, kterými se ve Španělsku mluví, postupně prosazovány na úrovni Evropské unie a čeho Španělsko do dnešní doby dosáhlo.
Významné osobnosti současné české pedagogiky zážitku
ŠULCOVÁ, Martina
Práce se zabývá osobnostmi, které na našem území patří mezi ty významnější v tomto oboru. Cílem tohoto zpracování je tedy především objevit, a poté následně popsat, tyto jedince. Dále uvést, kde, a v jaké organizaci či sdružení působí, z jaké pozice se představují, jaké mají vzdělání, co propagují nebo zastávají. V práci nechybí ani představení jejich zveřejněných příspěvků, ale ani stručné shrnutí jejich celkového působení v naší zemi.
Role a význam sociálního pracovníka ve výchově k odpovědnému rodičovství
POSEKANÁ, Radka
Práce se zaměřuje na roli a význam sociálního pracovníka ve výchově k odpovědnému rodičovství. Vychází přitom z definice odpovědného rodičovství, jak je formulována v církevních dokumentech, především v pastorální konstituci Druhého vatikánského koncilu ?Gaudium et spes?. Zde prezentované aspekty odpovědného rodičovství vykazují svoji relevanci pro co nejširší praxi, bez ohledu na náboženské přesvědčení člověka. V návaznosti na ně práce řeší etické otázky, které v sociální práci ve vztahu k rodičovství vyvstávají. Práce nabízí možná, konkrétní, eticky akceptovatelná východiska pro praxi sociálního pracovníka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 3,794 záznamů.   začátekpředchozí3229 - 3238dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.