Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Zhodnocení proočkovanosti proti chřipce u studentů Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích
RUDKOVÁ, Eva
Diplomová práce se zabývá hodnocením proočkovanosti proti chřipce u studentů Jihočeské univerzity, jejich názory a přístupem k problematice očkování proti chřipce. Teoretická část práce je zaměřena na historické, klinické, diagnostické, virologické, imunologické a epidemiologické aspekty chřipky, vývoj vakcín a očkování proti chřipce. Cílem praktické části bylo zjistit poočkovanost chřipky u studentů Jihočeské univerzity Českých Budějovicích, zmapovat jejich postoj k tomuto očkování a zhodnotit jejich informovanost týkající se očkování proti chřipce a chřipky obecně. Pro potřeby výzkumu bylo realizováno dotazníkové šetření u studentů Jihočeské univerzity. Výběr respondentů probíhal náhodným stratifikovaným výběrem tak aby bylo pokryto přibližně 5% obsazenosti každé fakulty. Výzkumu předcházel předvýzkum k ověření vhodnosti zvolené metody sběru dat. Jako nástroj sběru dat byla zvolena metoda dotazování formou dotazníků. Kvótou pro výzkum bylo studium respondentů na Jihočeské univerzitě a studovaná fakulta. Celkem bylo vyhodnoceno 468 dotazníků. Z výsledků realizovaného výzkumu vyplývá, že studenti Jihočeské univerzity podceňují očkování a většina z nich nebyla proti tomuto onemocnění nikdy očkována. Přesto je podle výsledků informovanost studentů o této problematice dobrá a mezi jednotlivými fakultami, s výjimkou Zdravotně sociální fakulty, v ní není výrazný rozdíl. Zdravotně sociální fakulta dosáhla v celkovém hodnocení informovanosti výrazně vyššího výsledku než ostatní fakulty. Byla tak potvrzena hypotéza, že existují rozdíly mezi informovaností studentů Zdravotně sociální fakulty a studentů jiných fakult. Cílem diplomové práce je upozornit studenty Jihočeské univerzity na klady očkování proti chřipce, zvýšit jejich informovanost v této oblasti.
Analýza průběhu epidemie pandemické chřipky v Jihočeském kraji
HUDEČKOVÁ, Kateřina
V diplomové práci jsou pomocí sekundární analýzy dat chronologicky zpracovány údaje o výskytu chřipky Pandemic (H1N1) 2009 od jejího prvního objevu na jaře 2009 v Mexiku až do oficiálního ukončení 6. fáze pandemie WHO v srpnu 2010. Od potvrzení prvního případu nákazy chřipkou Pandemic (H1N1) 2009 v Jihočeském kraji je práce zaměřena na tuto oblast. Ve spolupráci s Krajskou hygienickou stanicí Jihočeského kraje se sídlem v Českých Budějovicích byla získána potřebná data pro naplnění dílčích cílů a zodpovězení výzkumných otázek. Byla provedena analýza 3 úmrtí v souvislosti s onemocněním chřipkou Pandemic (H1N1) 2009 v Jihočeském kraji a zhodnocena protiepidemická opatření. Byly popsány rozdíly u 121 onemocnělých chřipkou Pandemic (H1N1) 2009 v Jihočeském kraji z hlediska věkové distribuce a pohlaví. U 52 onemocnělých osob z Jihočeského kraje byla zaznamenána cestovatelská anamnéza, přičemž nejvíce případů bylo hlášeno v souvislosti s pobytem v Německu. Rovněž byly zpracovány ukazatele nemocnosti ARI v Jihočeském kraji a celé České republice, které byly následně graficky porovnány.
Příprava pandemického plánu - průběh pandemie chřipky způsobené virem Pandemic A (H1N1) 2009 v Plzeňském kraji
VELKOBORSKÁ, Marcela
Chřipka je onemocnění, které každoročně postihne 5-15 % světové populace. Během chřipkové pandemie může onemocnět 40-50 % světové populace a mohou zemřít milióny lidí. Opatření vyplývající z pandemických plánů pomáhají omezit šíření viru chřipky, snížit nemocnost i úmrtnost. V dubnu 2009 se objevily první případy pandemické chřipky způsobené virem Pandemic A (H1N1) 2009 na americkém kontinentě, v České republice byl první případ zaznamenán v květnu, v Plzeňském kraji v červenci. Na základě těchto skutečností jsem se rozhodla posoudit pandemické plány na úrovni Plzeňského kraje a také zanalyzovat průběh pandemie v Plzeňském kraji. Po prostudování Pandemického plánu Plzeňského kraje a Pandemického plánu Krajské hygienické stanice Plzeňského kraje jsem dospěla k závěru, že v případě pandemie způsobené vysoce virulentním kmenem chřipky by nebylo možné pandemické plány účelně využít. Nedostatky se týkají hlavně způsobu distribuce pandemické vakcíny a antivirotik. Dalším nedostatkem je absence parenterální formy antivirotika. Projevila se i špatná informovanost obyvatelstva, jejímž důsledkem bylo hromadné odmítání očkování pandemickou vakcínou a preventivního užívání antivirotik. Analýzou průběhu pandemie v Plzeňském kraji bylo prokázáno, že u mnoha pacientů s pandemickou chřipkou byl v anamnéze přítomen rizikový faktor závažnějšího průběhu chřipky. Pokud by tito pacienti byli očkováni pandemickou vakcínou, na což měli podle plánů nárok, mohli být před onemocněním uchráněni, některým by očkování zachránilo pravděpodobně i život. Také bylo prokázáno, že se původně pandemický kmen viru Pandemic A (H1N1) 2009 stal v sezóně 2010-2011 původcem běžné sezónní chřipky.
Ekonomicko-manažerské zhodnocení kauzy pandemie prasečí chřipky v období 2009-2010
Krejčová, Lucie ; Lešetický, Ondřej (vedoucí práce) ; Jágrová, Zdeňka (oponent)
Manažersko-ekonomické zhodnocení kauzy prasečí chřipky v roce 2009-2010 s důrazem na práci s epidemiologickými daty. Práce se bude zabývat vektorem šíření, průběhy onemocnění, důsledky nemoci, způsoby a efektem vakcinace. Cílem diplomové práce je zhodnocení ekonomických důsledků.
Protektivní faktory ovlivňující užití produktů nosní hygieny.
KROUPOVÁ, Veronika
Tato práce volně navazuje na bakalářskou práci s názvem Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka. Teoretickou část jsem vhodně rozšířila o nové poznatky modernější literatury a snažila jsem se najít veškeré protektivní faktory, které mohou ovlivnit užití nebo nákup produktů nosní hygieny. Věnovala jsem pozornost i procesům s tímto souvisejícím, jako je marketing, marketingová komunikace a spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V praktické části jsem hodnotila úspěšnost jednotlivých reklamních kampaní v letech 2007 ? 2010 na Nasivin a Sterimar v souvislosti s návazností prodejů na morbiditu chřipek, nechřipkových onemocnění a alergických onemocnění v populaci ČR. Dále jsem analyzovala nákupní zvyklosti zákazníka ? spotřebitele na Nasivin, jak postupuje při léčbě rýmy, a jaké zná značky nosních dekongestantů. V rámci produktu Nasivin a Sterimar jsem analyzovala zákazníka ? lékárníka, jeho vztah ke značce produktu a jeho zvyklosti v doporučování. Data jsem získala z několika zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledcích prodejů v letech 2007 - 2010. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byla agentura Stem/Mark, ze které jsem čerpala podklady o nákupních zvyklostech spotřebitelů a zvyklostech lékárníků při doporučování přípravků. Čtvrtým zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se respiračních a alergických onemocnění. Provedenou analýzou jsem zjistila úzkou souvislost mezi prodejem produktů a výskytem respiračních onemocnění, ne však alergických onemocnění. Firma umí vhodně zacílit na typ zákazníka a jeho potřeby a respektuje sezonnalitu produktu. Měla by se zaměřit především na získávání nových zákazníků a pozastavit přechod stávajících zákazníků ke konkurenci. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob.
Tvorba pandemického plánu pro lůžkové zdravotnické zařízení
VLAS, Vlastimil
Cílem mé práce je vyhodnotit riziko vzniku pandemie novým virem chřipky. Hlavně zda nemocnice jsou připraveny na krizové situace, při nichž vysoce stoupá počet hospitalizovaných osob. Zanalyzovat Národní pandemický plán a plán Jihočeského kraje, jelikož každá země musí mít připraveny své pandemické plány, a jestli tyto plány vyhovují návrhům a opatřením, které předložila Světová zdravotnická organizace a Evropská Unie. Světová zdravotnická organizace monitoruje vir chřipky od druhé světové války. Využívá k tomu tzv. programů pandemické bdělosti. Díky těmto programům můžeme do určité míry předvídat vznik pandemie. Ale i tak je riziko velmi velké, protože v JV Asii jsou již nákazy spojené s virem ptačí chřipky na lidech celkem běžné. Některé zdroje uvádějí, že pokud svět zasáhne nová pandemie, tak vypukne právě v JV Asii, proto je nutné tuto lokalitu sledovat. Dále jsem se v moji práci soustředil na popis viru chřipky, jakou má strukturu a hlavně jaké obtíže člověku způsobuje. V České republice se běžně vyskytuje sezónní chřipka, uvedl jsem základní rozdíly, co se týče symptomů. Poté jsem se zaměřil na popis léčby, jak u sezónní chřipky, tak u ptačí chřipky, jelikož se hodně liší. Důležitá a v dnešní době hodně konzultovaná je otázka očkovaní proti chřipce. Je důležité uvést, že očkování není pro všechny občany a že nás nemusí ochránit proti pandemii nového chřipkového viru. V mé práci je vysvětlen pojem pandemie chřipky a dále popsány důležité plány, jako opatření pro vznik pandemie. Je provedena analýza Národního pandemického plánu a zvláště Jihočeského plánu. Jelikož jak víme, tak v roce 2006 byl první výskyt a nejvíce postižená oblast, viru ptačí chřipky u infikované labutě, právě na Českobudějovicku.
Analýza zájmu zdravotnických pracovníků o očkován proti chřipce v Nemocnici Rudolfa a Stefanie Benešov.
ZEMANOVÁ, Irena
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu zájmu zdravotnických pracovníků Nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov o očkování proti chřipce. Práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části byly komplexním způsobem zpracovány dostupné poznatky o historii chřipky, epidemiologii onemocnění a prevenci s důrazem na očkování. Ke zpracování této části byly použity monografické publikace, vědecké články odborných časopisů a elektronické zdroje. V empirické části byly analyzovány názory a postoje pracovníků ve zdravotnictví k očkování proti chřipce. Výzkumný soubor tvořili zdravotničtí pracovníci Nemocnice Rudolfa a Stefanie Benešov. V diplomové práci jsem si stanovila dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat zájem zdravotnických pracovníků o očkování proti chřipce. Druhým cílem bylo zjistit hlavní důvod nezájmu o očkování. Tato část byla zpracována pomocí kvantitativního výzkumu. Pomocí grafů jsem statisticky vyhodnotila data získaná dotazníkovým šetřením. V závěru této části bylo diskutováno nad zjištěnými výsledky a byla navržena opatření. Hlavním návrhem na řešení zjištěných nedostatků, je školit zdravotníky a informovat je o potenciálních zdravotních důsledcích chřipkového onemocnění pro jejich pacienty i pro ně samé.
Vliv reklamní kampaně na prodej zboží farmaceutické firmy a její působení na zákazníka.
KROUPOVÁ, Veronika
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. V první části jsem, za použití odborné literatury, věnovala pozornost marketingu, reklamě a souvisejícím procesům. Dále jsem popsala faktory, které ovlivňují spotřební chování zákazníka. V souvislosti s následnou analýzou dat jsem nastínila i zdravotní problematiku. V druhé části jsem vyhodnotila úspěšnost reklamních kampaní firmy Merck Serono v roce 2007 a 2008 na prodej nosních kapek Nasivin v návaznosti na akutní respirační onemocnění, což bylo i cílem mojí práce. Analyzovala jsem konečného zákazníka {--} spotřebitele pro produkt Nasivin. Zkoumala jsem jeho sociodemografický profil, životní styl, psychologický profil možnosti ovlivnění zákazníka medii. Data jsem získala ze tří zdrojů. Firma Merck Serono poskytla údaje o reklamních kampaních a výsledky prodejů v roce 2007 a 2008. Agentura pro výzkum trhu Median poskytla data pro analýzu cílového zákazníka. Třetím zdrojem dat byl Státní zdravotní ústav s informacemi týkajících se průběhu akutních respiračních onemocnění. Provedenou analýzou nebylo možné jasně určit úspěšnost nebo neúspěšnost proběhlých reklamních kampaní. Zjistila jsem, jaká je charakteristika cílového zákazníka. Firma umí využít všechny potřebné formy propagace, postupuje v souladu s potřebami cílových zákazníků a umí správně načasovat sezonalitu produktu, která je v přímé souvislosti s výskytem akutních respiračních onemocnění. . Pro zhodnocení přínosu reklamních kampaní jsem doporučila analyzovat reklamní kampaně i v následujících letech, a vést reklamní kampaně s cílem získat nové zákazníky. Zintenzivnit práci reprezentantů, a tím posílit spolupráci se zákazníkem-odborníkem. Další doporučení se týkala motivů podpory prodeje a komunikace s medii a další cesty orientované na zákazníka {--}spotřebitele. V diskuzi a závěru jsem nastínila i problematiku zdraví, českého zdravotnictví a prevence civilizačních chorob.
Chřipka a její původce - virus mnoha tváří
KUČEROVÁ, Olga
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou chřipky a ostatních respiračních infekcí. Chřipka je nejčastější infekční onemocnění, které každoročně postihne 10 % světové populace a v době pandemie dokonce 40 {--} 50 %. Často je však zaměňována s běžnými respiračními nákazami, které mají ve většině případů mírný průběh. Následující práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historii chřipky a zmiňuje proběhlé chřipkové pandemie. Dále obsahuje epidemiologickou charakteristiku chřipky, zabývá se očkováním proti této nemoci a najdeme zde i vysvětlení pojmů, jako je epidemie, pandemie či mezipandemické období. V práci jsou objasněny hlavní rozdíly mezi chřipkou a ostatními respiračními nákazami. Poslední kapitolu teoretické části tvoří stručné informace o ptačí chřipce. V praktické části byl stanoven následující cíl a hypotézy. Cílem práce bylo zjistit informovanost obyvatel Jihomoravského kraje o rozdílech mezi chřipkou a ostatními respiračními nákazami. Stanovila jsem dvě hypotézy. První hypotéza předpokládá, že se populace zajímá o problematiku respiračních infekcí a chřipky. Druhá hypotéza zní: Populace nemá pravdivé informace o rozdílech mezi chřipkou a ostatními respiračními onemocněními. Ke zpracování práce jsem použila kvantitativní výzkum, který byl prováděn metodou dotazování pomocí dotazníků. Je to nejpoužívanější prostředek sběru dat, protože umožňuje v poměrně krátkém časovém úseku poskytnout velké množství empirických údajů. Dotazník obsahoval 18 otázek. Bylo rozdáno 130 dotazníků, ale do výzkumu bylo zařazeno celkem 109 vyplněných dotazníků. Všechny výsledky byly zpracovány do podoby grafů. Po vyhodnocení dotazníků byly obě moje hypotézy potvrzeny. První hypotézou se mi potvrdilo, že se lidé zajímají o danou problematiku. Z výsledků vyplynulo, že ženy mají větší zájem, než muži. Druhá hypotéza byla také potvrzena. Výzkum prokázal neznalost populace o rozdílech mezi chřipkou a ostatními respiračními nákazami.
PROBLEMATIKA PANDEMIE CHŘIPKY VYVOLANÉ NOVOU VARIANTOU VIRU A PŘÍSTUPY K JEJÍMU ŘEŠENÍ V RÁMCI ČR
TEJČKA, Luděk
Cílem práce bylo shrnutí základních poznatků o chřipce. Teoretická část obsahuje základní informace o chřipkové problematice obecně, stejně tak se zabývá problematikou ptačí chřipky a možné pandemie chřipky. V druhé části teorie se mi podařilo shrnout přehled nejdůležitějších dokumentů týkající se přístupu ČR k řešení problematiky pandemie chřipky. Teoretická část tedy umožňuje získat komplexní náhled na chřipkovou problematiku a shrnuje přehled příprav a již provedených opatření, která může ČR uplatnit k řešení pandemické situace, včetně platné legislativy. Praktická část se zabývala informovaností a postojem studentů středních a vysokých škol k problematice chřipky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   začátekpředchozí30 - 39  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.