Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 273 záznamů.  začátekpředchozí246 - 255dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lidová kultura jako faktor rozvoje cestovního ruchu v regionu Valašsko
BLÁHOVÁ, Petra
Cílem diplomové práce bylo poukázat na význam lidové kultury pro rozvoj cestovního ruchu a na základě výsledků analýzy ve zkoumaném regionu navrhnout možnosti lepšího zhodnocení a efektivnějšího využívání potenciálu lidové kultury v cestovním ruchu vybraného regionu. Navrhla jsem nový produkt s názvem ?Valašské pátrání?, jehož cílem je zapojení mladých lidí do valašské kultury, umožnit účastníkům cestovního ruchu aktivně a zajímavou formou cestovat po regionu a cíleně objevovat jeho přírodní a kulturní bohatství. ?Valašské pátrání? vychází z celosvětově známé aktivity zvané geocaching. V diplomové práci jsem sestavila podrobný návrh ročního testování této aktivity.
KRESBA JAKO PROSTŘEDEK POZNÁVÁNÍ TRADIC VÁNOČNÍ ČAS (PŘEDŠKOLNÍ VĚK)
ŠIMKOVÁ ŠTOLCOVÁ, Lenka
Práce je zaměřena na kresbu předškolních dětí. Její význam a využití pro poznávání tradic, konkrétně ve vánočním čase. Práce je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení jednotlivých pojmů, jako je kresba a její důležitý význam v předškolním věku. Popisuje tvořivost jako hlavní faktor, který ovlivňuje výtvarnou činnost a potřebu rozvíjet ji. Charakterizuje předškolní věk a jeho vývoj. Poukazuje na nutnost spolupráce rodičů a předškolního zařízení. Dále se zaměřuje na tradice a její aspekty pro lidský život. Jejich spojitost s ročním obdobím a navození tématu vánoční čas pro dětskou výtvarnou tvorbu. Praktická část mé práce je z velké části věnována motivaci a posléze realizaci výtvarné tvorby na téma ?Štědrý den v Betlémě?. Děti v mateřské škole byly motivovány pomocí četby pohádek, biblického příběhu, hry, zpěvu a dramatického ztvárnění. Zadání proběhlo v souladu se zásadami správného vedení výtvarné činnosti. Práce je zakončena ukázkami dětských kreseb a také zpětnou vazbou, která formou dotazů položených dětem s časovým odstupem doplňuje celkové vyhodnocení výtvarného dne.
PROHLOUBENÍ VZTAHU K RITUÁLU A TRADICI SKRZE VÝTVARNOU HRU (MLADŠÍ ŠKOLNÍ VĚK) VE ŠKOLNÍ DRUŽINĚ PŘI ZÁKLADNÍ ŠKOLE WALDORFSKÉ A MATEŘSKÉ ŠKOLE ČESKÉ BUDĚJOVICE O.P.S.
MARKOVÁ, Dana
Práce je zaměřená na rozvoj vztahu k rituálům a tradicím skrze výtvarnou hru pro děti mladšího školního věku ve školní družině. První kapitola pojednává o dítěti a jeho vstupu do školy, dále se zabývá otázkou výchovy včera a dnes, jaký vliv má na dítě vstup do školy, a mladším školním věkem a jeho některými specifiky. Další součástí první kapitoly je téma volného času a obsahu výuky mimo vyučování. V závěru první kapitoly je celkové shrnutí o tom, jak je důležité se dětem náležitě věnovat a nezanedbávat jejich výchovu. Druhá kapitola popisuje waldorfské školy všeobecně, jak vlastně waldorfské školy vznikly, kdo je jejich zakladatelem a jaká mají svá specifika. Je také zaměřena na popis Základní školy waldorfské a mateřské školy České Budějovice o.p.s. Třetí kapitola pojednává o školní družině při ZŠW a MŠ ČB, o jejím harmonogramu a denním programu a zda naplňuje podmínky pro správné trávení volného času dětí. Čtvrtá kapitola popisuje motivaci jako takovou, dále vnější a vnitřní motivaci a vzájemně je spolu porovnává a dále se zabývá podmínkami pro udržení vnitřní motivace. Tématem páté kapitoly je výtvarná hra a nastínění vývoje dětské kresby především u dětí mladšího školního věku. Šestá kapitola je o pojmech tradice a rituály. Jaké tradice a rituály provázely lidstvo dříve a jaké dnes. Kdy je ten nejvhodnější věk dítěte pro první seznámení s tradicemi a rituály. Pojednává též o tradicích a rituálech, která jsou součástí ZŠW a MŠ ČB. Tyto tradice a rituály jsou shrnuty v tabulce, která obsahuje období, kdy se jednotlivé tradice konají, jejich název, stručný popis a také to, jaké jsou možnosti tvořivých činností a her k jednotlivým slavnostem. V sedmé kapitole je popsán adventní čas a s ním spojené zvyky a pranostiky. Jak lze s dětmi vytvořit zajímavou adventní výzdobu místo kupovaných dekorací. Jak vznikl adventní kalendář, proč je vhodné jej dětem pořídit a ještě lépe ho vyrobit. A jaké se k adventnímu období váží pranostiky. Dále následuje praktická část. Osmá kapitola je o popisu způsobu práce se svěřenými dětmi a o motivaci dětí k požadované činnosti, jaký způsob motivace je pro ně nejvhodnější. V deváté kapitole je tématem popisem adventních jarmarků na waldorfských školách a proč se vlastně tyto jarmarky konají. Desátá kapitola se věnuje praktickým příkladům výrobků na adventní jarmark, které prohlubují skrze výtvarnou hru vztah k této tradici. Tyto výrobky vyráběly dětmi společně s vychovatelkami ve školní družině při ZŠW a MŠ ČB. V poslední jedenácté kapitole je zhodnocení průběhu osmého adventního jarmarku ZŠW a MŠ ČB.
Hořické pašijové hry, transendence odbyvatel nebo sousedská volnočasová aktivita?
NOVOTNÝ, Ivan
Práce se zabývá vznikem pašijových představení v Evropě, v českých zemích a soustřeďuje se na obec Hořice na Šumavě. Popisuje vznik pašijových představení ve vztahu ke křesťanskému svátku velikonoc a od něho vznikající evropské divadelní tradice. Vznik pašijových her byl v prvopočátku založení zcela náboženskou aktivitou, vyjadřující transcendenci obyčejného šumavského lidu, která se postupem času přeměnila v rámci sekularizace společnosti k regionální volnočasové aktivitě.
Hloubková sonda do životního způsobu dospívajících a mladých lidí od 15-26 let žijících na malé vesnici.
ZHORNÁ, Petra
Pro zpracování bakalářské práce bylo zvoleno téma: Hloubková sonda do životního způsobu dospívajících a mladých lidí od 15-26 let žijících na malé vesnici. Hlavním cílem bylo získat informace, na jejichž základě by bylo možné charakterizovat životní způsob dospívajících a mladých lidí ve věku 15-26 let ve vesnici Pojbuky. V teoretické části je shrnuto dosavadní poznání daného jevu. Použita byla obsahová analýza relevantních dokumentů. Jsou zde vysvětlené a definované důležité pojmy, které souvisí s výše zmiňovaným tématem. Pro zpracování empirické části bakalářské práce byl zvolen kvalitativní výzkum. Byla použita technika dotazování- hloubkový rozhovor. Tematické okruhy rozhovoru byly zaměřeny na několik kategorií, poté byl použit proces otevřeného kódování. Pro výběr výzkumného souboru byla použita technika totálního výběru. Pro splnění výše zmiňovaného cíle byly stanoveny tří výzkumné otázky: Jaká je nejčastější forma trávení volného času současné mládeže na vesnici? Mají v dnešním životě mladých lidí žijících na vesnici své místo tradice? Jaké rizikové faktory nejčastěji působí u dospívajících a mladých lidí od 15- 26 let? Všechny tyto otázky byly zodpovězeny. Práce reflektuje aktuální téma současné české společnosti: život soudobé vesnice, a to k pohledu dospívajících, tedy nastupující generace, jež ovlivní osídlení vesnice, utváření rázu krajiny a povahy specifického lokálního prostředí. Dále práce přispěje k obohacení vědomostí o problematice životního způsobu mladých lidí žijících na vesnici.
Putování literárního kánonu
YAKIMOVA, Vera Hristova
Disertační práce Putování literárního kánonu se věnuje problematice kanoničnosti a konkrétně otázce fungování literárního kánonu v cizím prostředí. Pokouší se představit hlavní směry v uvažování o kánonu pomocí pěti pojmů ? klasičnost, tradice, estetická hodnota, reprezentativnost a kulturní kapitál. Práce dále hledá oporu v komparatistice a teorii překladu, aby nalezla způsob nahlížení na literární kánon v cizím prostředí. Tento pokus je rozpracován na základě spojitosti daného problému s pojmem světové literatury a otázkami jako jsou ekvivalence a smysl překladu. V textu je pak nabídnuto naznačení strategie, jak zkoumat formování literárního kánonu v cizím prostředí. V závěrečné kapitole disertační práce je uvedena aplikace nastíněného zkoumání na materiál české literatury v Bulharsku po roce 1944. Konkrétně text sleduje celkové tendence překladatelských strategií, analyzuje antologie jako kanonizující žánr a seznamuje čtenáře s osudem románu Osudy dobrého vojáka Švejka za světové války v Bulharsku a s některými důvody jeho kanonizace.
Vybrané aspekty situace genderových minorit v Namibii
ŠANDOVÁ, Iva
Práce se zabývá zhodnocením současné situace generových minorit v Karas regionu v Namibii na základě interpretace hodnot namibijské společnosti a v kontextu křesťanské etiky. V první části práce se zabývám vysvětlením metodiky, která byla použita k jejímu vypracování, a pojmů, které jsou pro práci klíčové. Druhá část obsahuje náhled na životní podmínky homosexuálů v namibijské společnosti v kontextu náboženství, tradic a právního rámce týkajícího se této problematiky. Ve třetí se zabývám pohledem křesťanské etiky na homosexualitu v kontextu přírodních náboženství a lidských práv.
Světový fenomén tradičního papírového divadla - možnosti prezentace a popularizace českého loutkářství v ČR a ve světě
Vedralová, Hana ; Malcová, Zuzana (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je popsat historii a současnost divadelní formy papírového divadla, představit festivaly, které se mu věnují a nastínit cesty vzájemného ovlivňování světové tradice papírového divadla a českého loutkářství a možnosti jejich popularizace. Vzhledem k tomu, že česká loutkářská tradice je známá po celém světě a usiluje o zapsání na seznam nemateriálního kulturního dědictví UNESCO, práce popisuje i platnou legislativu UNESCO, která se nemateriálního dědictví týká.
Paideia jako kultura. Řecká a hebrejská tradice - rozdílné kultury?
SMETANA, Radek
Tato práce se věnuje pojmu paideia a chápe jej v širším slova smyslu jako kulturu, jejíž snahou bylo formování lidského charakteru v průběhu staletí. Jde o dynamický proces, jehož cílem je realizace ideálu člověka. Autor v této souvislosti sleduje řeckou kulturu směřující k ideálu člověka hlavně v pojetí sokratovském a kulturu hebrejskou tak, jak je reflektována především na stránkách Bible. Snaží se poukázat, že tyto dvě kultury mají i přes značné odlišnosti společné body. Definování těchto společných bodů je v závěrečné části práce východiskem pro obecnější úvahy směřující k dnešnímu procesu výchovy.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 273 záznamů.   začátekpředchozí246 - 255dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.