Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 229 záznamů.  začátekpředchozí219 - 228další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Dělitelnost pro studenty učitelství 1. stupně ZŠ
HRONOVÁ, Jana
Cílem diplomové práce je vytvoření studijního materiálu shrnujícího problematiku dělitelnosti pro potřeby studentů učitelství 1. stupně ZŠ. První část diplomové práce se zabývá teoretickým zpracováním daného tématu. Druhou částí této práce je sestavení sbírky úloh postihující dané učivo ze zábavného pohledu, které bude sloužit k rozšíření dovedností v daném učivu a k rozvoji logického myšlení studentů. Tato sbírka bude též využitelná k budoucí praxi učitelů, a to jako zásobník netradičních úloh v zájmové matematice. Součástí práce je sestavení a vyhodnocení testů pro studenty, a to sice na začátku a na konci studia. Na základě provedených testů budeme srovnávat úroveň dovedností v oblasti dělitelnosti před a po probrání daného učiva. Problematiku dělitelnosti jsem pro zajímavost zkoušela testovat i na desetileté autistické žákyni, které asistuji při vyučování. O poznatky z těchto testů jsem rozšířila svou diplomovou práci.
Son-Rise jako nová alternativní metoda v přístupu k dětem s autismem
GÓRNÁ, Petra
Bakalářská práce se zabývá Son-Rise programem a rodinou, která touto metodou vychovává syna s autismem. Předkládá ucelené informace o dané problematice. Teoretická část je rozdělena do dvou hlavních celků. První je věnován historii a současnému pohledu na autismus. Je zde popsána triáda základních charakteristických oblastí, ve kterých se postižení projevuje. V první části je věnována pozornost i terapiím, které se používají v České republice. Druhá část práce je komplexní popis Son-Rise metody v práci s autistickými dětmi. Popisuje historii, vznik, principy a cíle Son-rise metody. Zabývá se terapeutickým týmem, podpůrným systémem pomoci a vzdělávání v Son-Rise programu a nastiňuje situaci v České republice. V praktické části je popsán cíl, metodika, zkoumaný soubor a výsledky výzkumu. Celá práce je zakončena diskusí a závěrem. Cílem práce je seznámit širokou veřejnost s využitím Son-Rise metody v rodině, která její pomocí vychovává syna s autismem. V práci je uplatněn kvalitativní výzkum. Je zde použita metoda dotazování, technika polořízeného rozhovoru s rodiči dítěte i vlastní zkušenosti z pozorování. Práce by mohla být vhodným materiálem pro rodiče dětí s autismem i odborníky zabývající se problematikou autismu. Práce by měla vyvolat zájem i z řad studentů, potenciálních terapeutů.
Začlenění autisty do vzdělávání
ZAHRÁDKOVÁ, Marie
Bakalářská práce ?Začlenění autisty do vzdělávání? je případovou studií žáka s autismem integrovaného do běžného vzdělávání. Cílem je seznámit s možností začlenění žáka s vysokofunkčním autismem mezi ostatní žáky. Teoretická část práce je zaměřena na dosud zjištěné a prověřené poznatky o poruchách autismu, používané terapie a možnosti integrace z řady dostupných zdrojů. Praktická část je analýzou dat získaných z rozhovorů, dotazníků i pozorování. Podstatná část je věnována kladnému vývoji žáka během vzdělávání.
Vzdělávání dítěte s autismem a děskou mozkovou obrnou v Mateřské škole, Horáčkova v Praze.
SEDLÁKOVÁ, Kateřina
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část obsahuje vymezení syndromu autismus a jeho specifické projevy u předškolních dětí s touto diagnózou. V rámci této části práce je také popsáno fungování rodiny dítěte s PAS a s ním související možnosti předškolní péče o děti s PAS v České republice. Zároveň jsou zde uvedeny nejčastější metody užívané v práci s dětmi s PAS v předškolním věku, projevy problémového chování a možné přístupy k jeho řešení. Praktická část bakalářské práce se věnuje stanoveným cílům. K dosažení cílů byla použita metoda kvalitativního výzkumu, a to případová studie. V tomto výzkumu byly užity výzkumné přístupy: pozorování, obsahová analýza dat a strukturované rozhovory s rodiči, pedagogickým personálem ve třídě a osobními asistentkami chlapce. Cílovým vzorkem byl chlapec s autismem a dětskou mozkovou obrnou. Prvním cílem je praktická ukázka fungování předškolního zařízení pro děti s PAS. Konkrétně jde o popis fungování třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Je zde zachycena metoda strukturovaného učení a řešení některých typů problémového chování vyskytujícího se u dětí docházejících do této třídy. Druhým cílem byla kauzuistika chlapce s autismem a dětskou mozkovou obrnou, který dochází do třídy pro děti s poruchami autistického spektra v Mateřské škole, Horáčkova v Praze. Tento cíl se zabývá problematikou zařazování dítěte s vícečetným druhem postižení do institucí speciálně pedagogické péče a ukazuje praktické možnosti všestranného rozvíjejí dítěte s vícečetným postižením, zároveň jsou zde popsána různá úskalí v rámci péče o dítě s vícečetným postižením. Tato kapitola obsahuje i hledání možností pro další pokračování vzdělávání dítěte.
Autista v nespecifické mateřské škole a jeho příprava na základní školu
KOUBKOVÁ, Michaela
Bakalářská práce ,, Autista v nespecifikované mateřské škole a jeho příprava na školu`` se zabývá problematikou vzdělávání autistických dětí v předškolním věku a jejich nástupu do základní školy. Cílem bakalářské práce je seznámit se se strukturovaným učením, jeho prostředky, nejlepším využitím pro dítě, pro rodiče a vyučující. Výsledkem by mělo být najít optimální vyučující metody pro děti s autismem.
Činnosti a hry ovlivňující osobnost autistického dítěte
LEGNEROVÁ, Miroslava
Autismus je takové postižení, které obvykle není na první pohled vidět. Ale zásadním způsobem postihuje osobnost člověka po celý život. K tématu bakalářské práce mne přivedla snaha pochopit zvláštní {\clqq}vnitřní svět`` jedince postiženého autismem, který ve většině případů způsobuje potřebu celoživotní podpory. Kvalita života takto postiženého jedince do značné míry závisí na schopnosti okolí porozumět charakteru postižení a také schopnosti a ochotě přizpůsobit prostředí a způsob komunikace handicapu postiženého. Cílem teoretické části bakalářské práce je popsat problematiku autismu, základní charakteristiku postižení, etiologii, výchovně-vzdělávací přístupy, činnosti a terapie, zaměřit se na rozvíjení herních aktivit, činností a specifických aktivit u dětí s autismem. V praktické části práce jsou zpracovány případové kazuistické studie. Cílem této bakalářské práce je zjistit, že určité činnosti, hry, specifické přístupy a formy komunikace mohou zkvalitnit život dítěte s poruchou autistického spektra a působit na jeho osobnost. Dalším cílem je uplatnit stereotypní, zásadový a neměnný přístup v činnostech a komunikaci, pomoci tak rozvinout a zharmonizovat život dítěte, soudržnost a fungování jeho rodiny. Cílem není pozvednout úroveň myšlení, osobnosti či vyléčit samotnou poruchu, ale pomoci k tomu, aby život dítěte byl radostný, co nejméně komplikovaný, prakticky zvládnutelný pro něj i rodinu.
Začlenění dítěte s autismem do ZŠ
ZACHAŘOVÁ, Lada
V teoretické části své diplomové práce jsem se zaměřila na zmapování aktuálních poznatků o problematice poruch autistického spektra. Snažila jsem se popsat současnou situaci a porovnat vzdělávání dětí s autismem integrovaných v klasických základní školách a vzdělávání těchto dětí ve specializovaných třídách. V praktické části představuji kazuistiky tří dětí vzdělávaných různými systémy. Pokusila jsem zhodnotit možnosti jednotlivých přístupů vzhledem k potencialitám dětí. Snažila jsem se vystihnout výhody a nevýhody jejich začlenění a navrhla jsem individuální vzdělávací plány. Výzkumy jsem založila na dlouhodobém pozorování, analýze jejich školní práce a rozhovorech, které jsem uskutečnila s rodiči, asistenty, pedagogy i s dětmi.
Náležitosti pozitivního kontaktu s autisty
KOVÁŘOVÁ, Emilie
Autismus je jednou z nejzávažnějších poruch dětského mentálního vývoje. Důsledkem této vrozené, celoživotní poruchy je, že člověk dobře nerozumí tomu, co vidí, slyší a prožívá. Duševní vývoj je díky tomuto postižení narušen hlavně v oblasti komunikace, sociální interakce a představivosti. Autismus je doprovázen specifickými vzorci chování. Cílem práce bylo zjistit náležitosti pozitivního kontaktu klientů postižených autismem s personálem Domova Petra Mačkov. Na základě provedeného výzkumu byla stanovena následující hypotéza: Klient s autismem, trvale žijící v domově pro osoby se zdravotním postižením, může mít pozitivní kontakt se svým sociálním okolím. Poznatky a zkušenosti uvedené v bakalářské práci by mohl využít personál domovů pro osoby se zdravotním postižením, který o klienty s autismem pečuje.
Sociální služby pro osoby s poruchami autistického spektra a jejich rodiny
SVOBODOVÁ, Eva
Autismus představuje závažnou vývojovou poruchu, pro niž je charakteristická narušená komunikace a schopnost vytvářet vztahy s lidmi, nutkavá touha po neměnnosti a další příznaky vážně postihující život jedince i jeho okolí. Situace lidí s autismem se každým rokem v České republice zlepšuje. Ačkoli zlepšující se trend v péči a službách o lidi s autismem je neoddiskutovatelný, stále nelze považovat stávající situaci za uspokojující. Ukazuje se, že autismus je mnohem častější, než se předpokládalo. Cílem diplomové práce bylo zjistit rozsah a kvalitu uceleného přístupu k dětem s poruchami autistického spektra a zmapovat péči o tyto děti a jejich rodiny. Výzkumný soubor tvoří čtyři děti s diagnózou autismus v součinnosti s jejich rodinami. Výzkum probíhal v Denním a týdenním stacionáři Jihlava, přičemž všichni respondenti využívají rezidenční službu týdenní stacionář. Metodika diplomové práce vychází z principů kvalitativního výzkumu. K dosažení cíle práce byly použity následující metody a techniky sběru dat: metoda zúčastněného pozorování, obsahová analýza dokumentů, technika polořízeného rozhovoru, které byly v průběhu výzkumu dotvářeny. Pro základní koncepci uceleného přístupu k dětem s autismem a k jejich rodinám je charakteristické účelné interdisciplinární propojení péče v oblasti sociální, zdravotní a výchovně vzdělávací. Je logické, že tak pervazivní postižení jako je autismus vyžaduje spolupráci mnoha odborníků pomáhajících profesí, a tudíž pomáhání spojuje nejrůznější obory služeb lidem. Zařízení služeb sociální péče, vzdělávací a poradenské péče mají své nezastupitelné postavení v zajišťování fungujícího systému, který zaručuje kvalitu sociálních služeb, poradenské péče a pomoci dětem s autismem a jejich rodinám. Přirozenou potřebou lidí je věci si vysvětlovat a jakmile pro ně vytvoříme smysluplné vysvětlení, začínáme jim rozumět. Jediným možným přístupem je lepší porozumění světu občanů s autismem, který se tolik liší od našich představ a zvyklostí. Přínos diplomové práce shledávám v možnosti využití výsledků v oblasti zajišťování kvalitní efektivní systematické péče o děti s autismem a jejich rodiny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 229 záznamů.   začátekpředchozí219 - 228další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.