Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 239 záznamů.  začátekpředchozí217 - 226dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Pojetí diakonie v Církvi československé husitské
KLABOUCH, Martin
Práce se zabývá postavením diakonické práce v Církvi československé husitské. Popisuje také význam a historii křesťanské sociální práce a její nezastupitelnou a důležitou úlohu v církvi, konkrétně v Církvi československé husitské. V sociální práci nezáleží na tom, zda je poskytována církevním, státním či nestátním zařízením, ale na tom, zda je práce vykonávána s láskou a ochotou pomoci druhým. Dále je v práci představena sociální pracovnice Berta Mildová - Bílková, pro kterou se sociální práce stala celoživotní náplní. Je zde popsána drobná charakteristika jednotlivých zařízení, spadajících pod Diakonií a misií Církve československé husitské. Jedním z nich je také středisko Nazaret, který svým klientům nabízí kvalitní služby a volnočasové aktivity, snažíce se tím o snadnější integraci osoby s handicapem do společnosti.
Integrace dětí v MŠ a handicapovaných dospělých
PAVLÍKOVÁ, Iveta
Cíl práce: Upozornit na moţnosti rozvoje schopnosti respektování odlišností u dětí předškolního věku formou setkávání s mentálně postiţenými dospělými osobami. V teoretické části se zaměřím na objasnění pojm? respektování odlišností, komunikaci mezi lidmi, integraci handicapovaných jedinc?, dramatickou výchovu u lidí s mentálním postiţením a u dětí v MŠ. V praktické části popíši ojedinělý projekt, kdy se setkávají děti z MŠ s lidmi s mentálním postiţením formou divadla připraveného speciálně pro MŠ, zaměřený na propojení dvou odlišných svět?, na odstranění případných bariér společným hraním pohádek, komunikaci mezi dětmi a dospělými a respektování odlišností postaveném na proţitkovém učení a vzájemném proţívání radosti při setkání. Metody: Bylo provedeno dotazníkové šetření v MŠ, kde bylo dětem hráno divadelní pásmo pohádek herci s mentálním postiţením. Dotazovány byly učitelky těchto mateřských škol. Dále byla pouţita metoda pozorování a experimentu pro srovnání jednotlivých MŠ v pohledu na divadlo hrané herci s handicapem učitelkami i dětmi. A tento zp?sob integrace je prezentován formou DVD záznamu, z divadelních představení, který je přiloţen na konci práce. Výsledky: Z výsledk? šetření bylo zjištěno a potvrzeno učitelkami mateřských škol, ţe formou divadelního setkávání je moţné a vhodné integrovat handicapované dospělé a děti z MŠ. Přínos tohoto setkávání má dle dotázaných učitelek smysl i do budoucnosti.
Možnosti integrace dětí se zdravotním postižením v mateřských školách v Českých Budějovicích.
TOBOLKOVÁ, Andrea
Ve své bakalářské práci jsem se zabývala možnostmi integrace dětí se zdravotním postižením v mateřských školách (dále jen MŠ) v Českých Budějovicích. České školství prošlo po roce 1989 procesem transformace, která umožnila změnu v přístupu ke vzdělávání. Transformace měla za cíl vytvořit systém vzdělávání, jenž poskytne členům společnosti stejné šance, které jim umožní dosáhnout odpovídajícího stupně vzdělání. Cílem práce bylo zjistit, zda je možná integrace dětí se zdravotním postižením v MŠ v Českých Budějovicích. Dále pak zjistit, které MŠ v Českých Budějovicích umožňují integraci dětí se zdravotním postižením, a v neposlední řadě zjistit, jaké jsou faktické (reálné) možnosti integrace dětí se zdravotním postižením v těchto MŠ. V této souvislosti jsem se pokusila i o zformulování následující hypotézy: "Většina MŠ v Českých Budějovicích umožňuje integraci dětí se zdravotním postižením." Hypotéza byla potvrzena. Z výsledků vyplynulo, že z 11 (100 %) oslovených MŠ umožňuje integraci dětí se zdravotním postižením 6 (55 %). Počet 6 z celkového počtu 11 je v tomto případě chápán jako většina. Teoretická část se věnuje vysvětlení pojmů integrace, asistent pedagoga, osobní asistent, individuální vzdělávací plán a zdravotní postižení. Zdravotní postižení je rozděleno na několik částí, které jsou stručně a přehledně definovány. Pro realizaci praktické části byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování, forma dotazníku. Byly vytvořeny dva typy dotazníků. První z nich byl určen ředitelkám MŠ v Českých Budějovicích. Druhý byl předložen učitelům/kám MŠ v Českých Budějovicích. Celkem bylo osloveno 13 MŠ a výzkumu se zúčastnilo 11 MŠ. Nespolupráce dvou MŠ byla zdůvodněna - nedostatkem času, velkým počtem příchozích dotazníků nebo nezájmem o tento výzkum. Zpracovaná data byla znázorněna v grafech a tabulkách. Výsledky získané z dotazníku ukázaly, že z 11 MŠ v Českých Budějovicích umožňuje integraci dětí se zdravotním postižením 6 MŠ. Dále bylo zjištěno, že 5 MŠ 2 nabízí individuální integraci a 1 MŠ skupinovou. 7 z 11 MŠ uvedlo, že v současné době nemají integrované dítě se zdravotním postižením. Tuto skutečnost vysvětlovaly tak, že v současném školním roce nebyly o integraci požádány. Zároveň se téměř všechny oslovené ředitelky shodovaly, že integrace dítěte se zdravotním postižením je přínosem pro děti i pro školu. Získané poznatky mohou sloužit k lepší orientaci v problematice integrace dětí se zdravotním postižením v MŠ v Českých Budějovicích a poskytnout zpětnou vazbu těm MŠ v Českých Budějovicích, které integraci umožňují.
Poskytování příspěvků na zakoupení kompenzačních pomůcek Magistrátem města České Budějovice.
NOVÁKOVÁ, Olga
Ve své práci jsem se věnovala poskytování příspěvků na zakoupení kompenzační pomůcky Magistrátem města České Budějovice v letech 2007 a 2008. Cílem bylo zjistit, zda jsou zdravotně postižení občané {--} žadatelé o příspěvek {--} spokojeni s přiznávanou výší příspěvku a zda jim vybraná pomůcka pomáhá odstranit zmírnit nebo překonávat zdravotní handicap. V teoretické části jsem se zabývala právní úpravou, kterou jsou pracovníci sociálních odborů při přiznávání příspěvku na zakoupení kompenzační pomůcky vázáni a vysvětlení pojmů kompenzační pomůcka a zdravotně postižený občan. V praktické části jsem se zabývala dotazníkovým šetřením, které bylo prováděno s vybranou cílovou skupinou a to s tělesně postiženými občany, kteří obdrželi v letech 2007 a 2008 příspěvek na zakoupení kompenzační pomůcky od Magistrátu města České Budějovice. Výsledky šetření mi sloužily jako podklad pro posouzení mnou stanovených hypotéz. Výsledek mé práce bude sloužit jako metodický materiál pro další jednání se zdravotně postiženými občany při přiznávání příspěvků na zakoupení kompenzační pomůcky na odboru sociálních věcí Magistrátu města České Budějovice.
Aktuální problémy školní integrace z pohledu školy a rodiny
HOVORKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem integrace jako takový, její formy, vývoj integrovaného vzdělávání v České republice i v zahraničí a legislativou vztahující se k integraci. Dále se věnuje podmínkám nutným k realizaci školní integrace a dalším faktorům ovlivňujícím její úspěšnost. Praktická část zahrnuje provedený výzkum. Cílem bylo zjistit aktuální problémy integrace z pohledu ředitelů základních škol, učitelů 1. stupně a rodičů integrovaných dětí. K tomuto účelu bylo použito dotazníkové šetření, které proběhlo na 17 základních školách a jehož výsledky jsou v práci prezentovány a zhodnoceny.
Příprava a realizace zimního týdenního rekondičního pobytu pro osoby s tělesným a mentálním postižením.
NOVÁKOVÁ, Kateřina
Ve své bakalářské práci se věnuji problematice osob s tělesným a zdravotním postižením. První část teoretické práce se zabývá typologií a etiologií zdravotního postižení v obecné rovině. Další část práce popisuje praktické využití uceleného systému rehabilitace v centru ARPIDA v Českých Budějovicích při péči o osoby se zdravotním postižením. Poslední kapitola je zaměřena na konkrétní formy rekreace a aplikované pohybové aktivity na podporu integrace osob se zdravotním postižením. Praktická část bakalářské práce je věnována přípravě a realizaci zimního týdenního rekondičního pobytu pro klienty centra ARPIDA. V práci jsem jako základní výzkumnou metodu použila kvantitativní výzkum. Hlavní technikou sběru dat byl anonymní dotazník
Sledování změn v hodnotové orientaci u klientů ze sociálně slabých rodin vlivem týdenního zotavovacího pobytu
HAŠKOVÁ, Radka
Bakalářská práce je zaměřena na vytvoření týdenního zotavovacího pobytu pro klienty ze sociálně slabých rodin. Teoretická část se zaměřuje na sběr informací a dat, objasnění základních pojmů z oblasti sociálně handicapovaného prostředí, sociálního zdraví a rodiny jakožto primární socializační skupiny. Praktická část je věnována přípravě, realizaci programu a jeho ověření v praxi. Program absolvovaly dvě skupiny o 20ti a 18ti probandech. Stanovené odborné otázky směřovaly k ověření realizovatelnosti programu v praxi.
Nezávislost dětí se sluchovým postižením ve vztahu k přípravě na budoucí povolání
MĚCHUROVÁ, Gabriela
Práce se zabývá dětmi ve věku 14 - 15 let, které trpí sluchovým postižením kompenzovaným sluchadlem. Teoretická část zahrnuje charakteristiku sluchového postižení a dalších informací souvisejících s tématem práce. V praktické části je představen provedený výzkum, vyhodnocení a závěry.
Problémy komunikace sester u hospitalizovaných handicapovaných pacientů
TITLBACHOVÁ, Jana
Sociální kontakt je nezbytnou součástí zdravotnické profese a schopnost dobře komunikovat patří k nejdůležitějším dovednostem každého zdravotníka. Úspěšná léčba a vůbec spolupráce je výsledkem vzájemného vztahu a komunikace mezi zúčastněnými. Profesionální komunikace sestry je ale velmi náročná oblast. Existuje celá řada bariér a problémů, které efektivní komunikaci brání. Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku komunikace sester u pacientů, kteří jsou oproti jiným znevýhodněni určitým handicapem. Byly stanoveny 3 cíle práce. Prvním bylo zjistit, zda sestry mají komunikační dovednosti ve vztahu k handicapovaným pacientům. Dále jsme se zajímali, zda jsou sestry připraveny na komunikaci s handicapovanými pacienty prostřednictvím vzdělávacího programu ve škole a třetím cílem bylo najít nejčastější problémy ve zjišťování psychosociálních potřeb těchto pacientů. K cílům byly stanoveny hypotézy H1: Sestry mají komunikační dovednosti ve vztahu k handicapovaným pacientům, H2: Sestry jsou dostatečně připraveny na komunikaci s handicapovanými pacienty prostřednictvím vzdělávacího programu ve škole, H3: Sestry vyzdvihují nedostatek času jako problém ve zjišťování psychosociálních potřeb u handicapovaných pacientů a H4: Handicapovaní pacienti uvádějí nejčastěji nedostatek soukromí jako problém při rozhovorech se sestrou. Hypotézy H1 a H3 se potvrdily, H2 a H4 potvrzeny nebyly. Ke zpracování výzkumné části této bakalářské práce bylo zvoleno kvantitativní šetření a byla použita metoda dotazování. A protože v komunikaci jde především o interpersonální kontakt a vztah, nelze ji tudíž hodnotit jen jedním směrem, tvořily výzkumný soubor dvě skupiny respondentů. První skupinu tvořily sestry na lůžkových odděleních pěti nemocnic a druhou skupinou byli hospitalizovaní handicapovaní pacienti. Tato práce by mohla sloužit jako edukační materiál pro zdravotnický personál. Je třeba se neustále učit a zabývat se touto problematikou s cílem zlepšení kvality poskytované ošetřovatelské péče u hospitalizovaných handicapovaných pacientů tak, aby odpovídala jejich skutečným potřebám. Výsledky šetření by mohly být podnětné pro oblast vzdělávání zdravotníků.
Návrh lyžařského areálu pro osoby s handicapem
DUŠKOVÁ, Miluše
Tato bakalářská práce z názvem "Návrh lyžařského areálu pro osoby s handicapem" se zabývá současnou problematikou zdravotně znevýhodněných lyžařů. Hlavním cílem bylo zmapování sítě zimních lyžařských středisek a jejich celkový přístup k osobám s handicapem a vytvořit návrh zimního lyžařského střediska tak, aby plně vyhovoval osobám s handicapem.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 239 záznamů.   začátekpředchozí217 - 226dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.