Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 208 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Integrace Nepálců žijících v Českých Budějovicích
KORANDOVÁ, Tereza
Cílem práce bylo zjistit, jak jsou Nepálci žijící v Českých Budějovicích integrováni ve vybraných oblastech (jazykové znalosti, vzdělání, práce začlenění do komunity v jejich místě bydliště). Dalším cílem bylo popsat, jak udržují své kulturní zvyky, tradice, eventuálně náboženství. Zjistit, zda a jak využívají sociální služby nabízené vybranými organizacemi v Českých Budějovicích. Metodikou byla zvolena kvalitativní výzkumná strategie. Výzkumný soubor představují Nepálci, zejména ti, kteří v Českých Budějovicích provozují "indické restaurace", ale i jejich rodinní příslušníci. Informace byly získávány od informantů pomocí rozhovorů podle návodu. Otázky byly zaměřeny na samotný proces integrace cizinců z jejich subjektivního hlediska do české společnosti ve vybraných oblastech. Sběr dat probíhal záměrným výběrem Nepálců žijících v Českých Budějovicích legálně. Protože zde Nepálci žijí v komunitách, mají podobné zvyky, tradice a koníčky. Výzkum byl nasycen již při 8 informantech, neobjevovaly se nové kategorie odpovědí při kódování. Podle statistik MVČR (2020) v Českých Budějovicích nežije velké množství Nepálců (pouze 39). Přesto se ale chtějí integrovat a fungovat jako řádní občané. Při tomto procesu se však setkávají s řadou překážek, které jim integraci do společnosti nezlehčují. Přínosem práce je popis integrace Nepálců v Českých Budějovicích s možností nahlédnutí do jejich prožívání, snaze najít si přátele a užívat si života i v pro ně neznámé zemi. Dalším přínosem je charakteristika vybudovaného zázemí, které si zde Nepálci vytvořili. Toto může sloužit jako depistáž pro pracovníky neziskových organizací, kteří by se eventuálně mohli snažit o navázání spolupráce s Nepálci a pomoci jim s odstraňováním bariér při integraci.
Zahrádkářské osady v Českých Budějovicích z pohledu ekosystémových služeb
HOMOLKOVÁ, Tereza
Diplomová práce s názvem Zahrádkářské osady v Českých Budějovicích z pohledu ekosystémových služeb se skládá z literární rešerše, metodiky a následného vyhodnocení dotazníkového šetření. V úvodu jsou vysvětleny důležité pojmy, jako zahrádkářská osada, stručná historie zahrádkářských osad v České republice a ekosystémové služby. U podrobnějšího definování ekosystémových služeb je přiblížený jejich vztah pro zahrádkářské osady. Výzkum byl prováděn formou dotazníkového šetření. Tento dotazník byl poskytnut k dobrovolnému vyplnění 53 respondentům v zahrádkářských osadách na území města České Budějovice (Husova kolonie a České Vrbné). Zkrácenou formu dotazníku, určenou pro respondenty bez pozemku v zahrádkářské osadě, vyplnilo 20 dotázaných. Výsledkem práce je analýza a zhodnocení všech odpovědí na dotazníkové otázky z pohledu ekosystémových služeb vysvětlených v literární rešerši. Hned z první otázky v dotazníkovém šetření vyplývá, že 86,7 % dotázaných zahrádkářů vnímá zahradu jako zdroj čerstvé zeleniny a ovoce. 85 % dotázaných má zahradu jako místo odpočinku. Celých 100 % dotázaných zahrádkářů má kompost, 94 % jímá z různých důvodů vodu, 71 % preferuje a pěstuje na svém pozemku aspoň nízké odrůdy dřevin. Z výsledků můžeme usuzovat, že lidé mají zahradu hlavně za účelem čerpání kulturní služby ekosystémů (odpočinek, sociální interakce, relax, ..) a služba zásobovací v podobě různých výpěstků je "pouze bonus" doprovázející odreagování se prací na zahradě.
Interkulturní vzdělávání v praxi středních škol
ŠÁNOVÁ, Lucie
Tato bakalářská práce mapuje interkulturní vzdělávání (resp. multikulturní výchovu) v praxi gymnázií a několika středních odborných škol v Českých Budějovicích. Práce je rozdělena na dvě části. V teoretické části jsou definovány klíčové pojmy (např. interkulturní/multikulturní, výchova/vzdělávání), načrtnut vývoj a přehled zastřešujících vládních dokumentů a uvedeny příklady projektů interkulturního vzdělávání v ČR i zahraničí. V praktické části je pomocí analýzy ŠVP a webových stránek, dotazníkového šetření a interview konkretizován způsob realizace interkulturního vzdělávání na vybraných školách.
Projekt: průmyslové objekty Českých Budějovic a jejich uplatnění v technické výuce na 2. stupni
ŘEHÁČEK, Matěj
Diplomová práce je zaměřena na průmyslové objekty v Českých Budějovicích a jejich možné uplatnění při technické výuce na 2. stupni základní školy. V teoretické části jsou interpretována východiska projektové a badatelské výuky, exkurze a vybraných výukových metod. Následná část se zabývá pojetím Technické výchovy v rámci oborové didaktiky a RVP ZV. Posledním bodem teoretické části jsou vybrané průmyslové objekty v Českých Budějovicích. Jejich uplatnění je dále rozvinuto v praktické části diplomové práce. Praktická část obsahuje celkem 5 příprav, které je možné realizovat s žáky 2. stupně základní školy. Součástí praktické části je i informační přehled pro učitele k jednotlivým přípravám a dále možnosti jejich rozšíření. V příloze práce jsou umístěny pracovní listy.
Vzdělávání učitelů v Českých Budějovicích do roku 1946
JEČMÍNKOVÁ, Libuše
Bakalářská práce "Vzdělávání učitelů v Českých Budějovicích do roku 1946" se zabývá historií možností učitelského vzdělávání v Českých Budějovicích do roku 1946. Mapuje vznik a existenci učitelských ústavů a jiných vzdělávacích institucí zaměřených na vzdělávání domácích učitelek. V průběhu práce bylo zjištěno, že do roku 1946 se v Českých Budějovicích nacházely následující učitelské ústavy: Německý učitelský ústav, Ústav pro vzdělání učitelek domácích nauk, Učitelský ústav Školských sester, Učitelský ústav sester Nejsvětější Svátosti, Český učitelský ústav.
Spokojenost návštěvníků ve městě České Budějovice
BUŠTOVÁ, Jana
Předkládaná bakalářská práce se soustřeďuje na oblast spokojenosti návštěvníků přijíždějících do Českých Budějovic. Zásadní je tak oblast cestovního ruchu a faktorů na něj působících, stejně jako téma nabídky, jejímž nositelem je objekt cestovního ruchu, tedy destinace s podniky a organizacemi cestovního ruchu. Důležitý je i samotný produkt cestovního ruchu, který je nabízen potenciálním zákazníkům na trhu a uspokojuje jejich potřeby. V rámci teoretických předpokladů je zohledněna také poptávka cestovního ruchu, která je představována jeho účastníkem. Právě jeho spokojeností se práce zabývá, a proto je zkoumáno jeho chování, motivace a proces rozhodování. Dále se práce věnuje kvalitě v cestovním ruchu a její propojenosti se spokojeností. Stavebním kamenem práce je dotazníkové šetření, jehož se zúčastnilo 297 respondentů - návštěvníků Českých Budějovic. Konalo se v srpnu a na začátku září 2019 v nejvíce navštěvovaných lokalitách města. Návštěvníky byla hodnocena především spokojenost s vybranými službami. Zjišťovány byly i informace o způsobu dopravy, organizaci cesty, jejím hlavním důvodu, počtu osob ve skupině nebo výdajích během pobytu. Na základě těchto informací byl sestaven návrh opatření, jež by měla vést ke zvýšení spokojenosti účastníků cestovního ruchu Českých Budějovic.
Chytré domy, chytrá města
ŠVEC, Ondřej
Diplomová práce je zaměřena na koncept chytrých domů a chytrých měst. Cílem práce je zjistit skutečné využívání nových technologií ve zvolených objektech a doporučit další vhodná řešení pro blízkou budoucnost. Výstupem práce je vlastní návrh strategie Smart City České Budějovice.
Učitelské ústavy v Českých Budějovicích od vzniku ČSR do roku 1946
HRUŠKOVÁ, Zuzana
Předložená diplomová práce se zabývá učitelskými ústavy v Českých Budějovicích v letech 1918-1946. Tato práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část popisuje historickou dobu zkoumaného období, dějiny školství a historii vzdělávání učitelů. V této době se v Českých Budějovicích nacházely čtyři učitelské ústavy zaměřené na všeobecné vzdělávání: český učitelský ústav, německý učitelský ústav, ženský učitelský ústav Kongregace sester Nejsvětější Svátosti a ženský učitelský ústav Kongregace Školských sester de Notre Dame v domě U Sv. Josefa. V této práci jsou popsány jednotlivé učitelské ústavy, kdy vznikly, kde se nacházely a jak ve zkoumaném období fungovaly. Z historie učitelského ústavu v domě U Sv. Josefa se nedochovaly kroniky ani výkazy, proto se k tomuto ústavu nenachází tolik informací. V praktické části se diplomová práce zaměřuje na porovnání průběhu běžného školního roku na učitelských ústavech a také na průběh školních let 1918/1919 a 1938/1939. Z historického hlediska jsou to důležité mezníky v dějinách a práce popisuje, zda se tyto události na ústavech nějak projevily. Dále jsou uvedeny počty studentů a studentek na učitelských ústavech ze zkoumaného období. Údaje jsou u každého učitelského ústavu graficky znázorněny a blíže popsány. Poté jsou informace shrnuty, porovnány vzájemně a graficky znázorněny.
Soubor pracovních listů k expozici "Haptické modely pro osoby se zdravotním postižením"
ŠÍPOVÁ, Hana
Diplomová práce se zabývá vytvořením konvolutu pracovních listů k expozici haptických modelů, které jsou umístěny v dominikánském klášteře v Českých Budějovicích. Práce se skládá z teoretické a projektové části. První výše zmíněná část se věnuje historii kláštera z pohledu architektonického i kulturního. Dále jsou zpracovány jednotlivé haptické modely jak z hlediska historického, tak i popisného. V práci je také zohledněna metodika tvorby haptických modelů pro nevidomé. Poslední kapitola teoretické části je zaměřena na muzejní edukaci jako médium zprostředkování umění návštěvníkům, a to skrze samoobslužné pracovní listy pro žáky druhého stupně základní školy. Součástí je také stručná charakteristika výše zmíněné věkové kategorie. Projektová část se zabývá tvorbou pracovních listů včetně zkušební evaluace v kostele a přilehlé křížové chodbě kláštera. Zohledněna je i její následná reflexe.
S fantasií mně vrozenou. Malířka Sláva Tonderová - Zátková
ŽENÍŠKOVÁ, Anna
Předkládaná diplomová práce s názvem S fantasií mně vrozenou. Malířka Sláva Tonderová - Zátková, vychází z dlouhodobého zájmu Anny Ženíškové o postavení žen - umělkyň napříč světovou historií dějin umění. Ve své práci se autorka zaměřuje na život a dílo malířky Slávy Tonderové - Zátkové, jejíž kořeny jsou také úzce spjaty s Českými Budějovicemi a významnými předky jako byli Zátkové a Havlíčkové - Borovští. Pomocí dochovaných deníkových záznamů, katalogů výstav, dobových uměleckých kritik, literatury i malířčina díla zde autorka biograficky a podrobně rozebírá formování malířčiny osobnosti a umělecké tvorby. Snaží se zasadit Zátkovou do kontextu dané doby, studuje možný vliv všech událostí v malířčině životě na její dílo, pokusí se definovat vývoj i proměnlivost jejího malířského stylu, postoj k modernímu umění i vlastním současníkům, její uměleckou autonomii. Rozčlení chronologicky dílo Slávy Tonderové - Zátkové do pomyslných časových období, která byla podle autorky předkládané práce pro vývoj tvorby Slávy Zátkové zásadní a představovala jednotlivé fáze malířčiny tvorby. Na základě hlubšího poznání malířčina života, díla a dostupných pramenů si autorka předkládané kvalifikační diplomové práce v jejím závěru klade zásadní otázku - "Nakolik dobrou malířkou byla Sláva Tonderová - Zátková?" Byly její úspěchy dílem jejího vlastního talentu nebo možná spíše výsledkem dobrého původu a vlivných známých? Ke konci práce představuje Anna Ženíšková výsledky svého bádání a hájí zde své konečné stanovisko. V závěru rovněž autorka předkládané práce okrajově řeší důležitou problematiku postavení žen napříč obory dějin umění, v němž jsou odkazy mnoha autorek častokrát zapomenuty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 208 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.