|
Význam Taneční terapie v terapii klientů s psychickým onemocněním
NĚMCOVÁ, Barbora
Bakalářská práce se věnuje významu a účinkům Taneční terapie v rámci léčebné terapie u klientů s psychickým onemocněním. Teoretická část charakterizuje pojmy tanec, pohyb a Taneční terapie. Dále popisuje historii tance, význam a cíle Taneční terapie, její směry, cíle a dělení. Zmiňuje se také o osobě tanečního terapeuta, významných osobnostech spjatých s tancem a Taneční terapií, cílových skupinách klientů vhodných pro Taneční terapii, významu Taneční terapie u klientů s psychickým onemocněním. V teoretické části si kladu klíčovou otázku: {\clqq}Pociťuje klient díky Taneční terapii pozitivní posun v prožívání svého psychického stavu``? Praktická část bakalářské práce obsahuje 4 kazuistiky klientů s psychickým onemocněním, kteří se podrobili Taneční terapii v rámci léčebného procesu. V každé kazuistice se snažím zodpovědět klíčovou otázku, kterou jsem si kladla v teoretické části bakalářské práce.
|
|
Tanec - soubor figurálních plastik
FINKOVÁ, Nikol
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části. V praktické části zobrazuje tanec v souboru pěti figur tanečníků vytvořených metodou keramické plastiky z pálené keramické hlíny. Figury tanečníků jsou vybrány jako zástupci pěti různých tanců, které zastupují danou historickou etapu a kontinent, na kterém vznikaly. Teoretická část doprovází soubor plastik informacemi o historických a místních kontextech jednotlivých tanců, stylizaci daných tanečníků a použitých pracovních technikách.
|
|
Zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy na prvním stupni škol v Českých Budějovicích
BROMOVÁ, Kristýna
Cílem diplomové práce bylo zjištění stavu zařazování výuky tanců a rytmických forem do hodin tělesné výchovy na prvním stupni základních škol. Předmětem výzkumu byl vztah žáků k pohybové aktivitě s hudebním doprovodem. Výzkumným souborem bylo 158 žáků druhých tříd ze třech základních škol v Českých Budějovicích. Použitou výzkumnou metodou byl dotazník. Výsledky potvrdily předpoklad, že zařazení rytmických forem do výuky tělesné výchovy je málo frekventované, přestože rytmické formy jsou zaneseny v kurikulech. Stav se lišil na jednotlivých školách, dokonce i v jednotlivých třídách. Výzkum prokázal, že jen necelá polovina z žáků druhých tříd navštěvuje pohybový, sportovní, či taneční kroužek. Tato práce stručně poukázala na problematiku využívání hudebního doprovodu při výuce.
|
|
Význam tance v historii a dnes
BYSTRICKÁ, Jana
Diplomová práce se zabývá objevováním významu tance v živote človeka v historii a dnes. Práce je zaměřena na tanec v oblasti volného času a jeho terapeutického využití. Popisuje vývoj tance od dob, kdy o něm máme první zmínky a jeho význam v živote tehdejšího člověka. První část práce je zaměřena na historii tance v Čechách i zahraničí. Kapitoly mapují časový horizont tance od období antiky až po současnost. Ve vyznačených obdobích se snaží vyzdvihnout význam tance, který byl v konkrétním období tanci přisuzován. Druhá cást práce je zamerena na význam tance jako volnocasové aktivity se zaměřením na současný trend a to - břišní tance. Poslední část diplomové práce se zaměřuje na význam tance jako terapeutického prostředku v tanečně-pohybové terapii.
|
|
Návrh metodiky nácviku jednoduchých gymnastických dovedností na 1. stupni ZŠ - rytmická gymnastika
VINCIKOVÁ, Eva
Předmětem této diplomové práce je sestavení návrhu metodiky nácviku rytmické gymnastiky pro děti mladšího školního věku a jeho ověření v praxi. Cílem výzkumu je zjistit vstupní rytmické dovednosti, jejich případné zdokonalení pomocí sestavené metodiky a zjistit výstupní úroveň rytmických dovedností. Práce obsahuje úplné přípravy na hodiny tělesné výchovy, soubor cvičení a rozpis jednotlivých tanců. Práce by měla zpřístupnit učitelům problematiku nácviku nejjednodušších tanců.
|
| |
| |
| |
|
Záznamy lidových tanců v českých sbírkách
Stavělová, Daniela
Studie se zabývá charakterem tanečního zápisu v klasických českých sbírkách lidových písní a tanců konce 19. a počátku 20. století a možnostmi jeho soudobé interpretace. Výklad většinou fragmentárního zápisu je často závislý na zhodnocení dalších skutečností, které pomáhají porozumět jeho obsahu. Problematičnost záznamů spočívá především v nejednotnosti užívané terminologie.
|
| |