Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 156 záznamů.  začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Arteterapie při práci s dětmi s astmatickým onemocněním
BROUMOVÁ, Zulika
BROUMOVÁ, Z. Arteterapie při práci s dětmi s astmatickým onemocněním. České Budějovice 2012. Bakalářská práce. Jihočeská universita v Českých Budějovicích. Teologická fakulta. Katedra psychologie. Vedoucí práce M. Lhotová. Práce se zabývá vlivem působení arteterapeutických technik u dětí a mládeže s onemocněním astma. Teoretická část se zabývá diagnosou astma, historií, současností, psychosomatikou, charakterizuje děti s diagnosou astma, dále popisuje možnosti psychoterapie, formy a metody arteterapie. Praktická část obsahuje charakteristiku výzkumného souboru a prostředí, výtvarnou činnost, popisuje a vyhodnocuje možnosti a využití arteterapie u dětí mladšího školního věku.
Školní zralost
KOJANOVÁ, Zuzana
Bakalářská práce s názvem Školní zralost se zabývá problematikou vývoje dítěte předškolního věku. Cílem je posouzení optimální školní zralosti v předškolní řídě. Teoretická část charakterizuje dítě předškolního věku , jeho motorický, kognitivní, percepční, emoční a sociální vývoj. Vymezuje pojmy školní zralost a její složky, školní připravenost, školní nezralost. Popisuje opatření pro školsky nezralé děti. Praktická část obsahuje výsledky šetření na zvoleném vzorku dětí, využívá testy školní zralosti. Jejím obsahem jsou případové studie dětí nastupujících do základní školy a dětí s odkladem školní docházky.
TÝRANÉ DĚTI V ČESKÉ REPUBLICE - PRÁVNÍ ASPEKTY FENOMÉNU TÝRANÝCH DĚTÍ
HOFBAUER, Michal
Téma: Týrané děti v české republice ? právní aspekty fenoménu týraných dětí Ve své diplomové práci jsem se zaměřil na syndrom CAN. Práce má dvě části, teoretickou a výzkumnou. V teoretické části popisuji syndrom CAN, jeho možný dopad na celkový vývoj dítěte a v neposlední řadě také na to, co nabízí legislativa jako řešení tohoto problému. V části výzkumné jsem formou interview zjišťoval za pomoci vzorku 200 osob, jak je veřejnost o tomto fenoménu informována, jaké postoje k němu zaujímá a jaká by dovedla vymyslet řešení. Výsledky šetření vyjadřuje popis a grafy.
Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele
ŠULCOVÁ, Pavlína
Diplomová práce s názvem ?Dítě se specifickou poruchou učení na ZŠ z pohledu učitele? má za cíl proniknout do hloubky této problematiky a nahlédnout na práci vyučujících s dětmi se specifickou poruchou učení ve skutečné každodenní výuce. Základní výzkumnou otázkou je ?Jaký je celkový pohled vyučujících prvního stupně základních škol na specifické poruchy učení? Jak v souvislosti s jejich pohledem na danou problematiku přistupují k dětem se specifickými poruchami učení během vyučování??
Dítě s Downovým syndromem
VEISOVÁ, Michaela
Předkládaná bakalářská práce nese název: ?Dítě s Downovým syndromem?. Práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. První část je věnována problematice Downova syndromu, jeho charakteristice, typům tohoto postižení, výskytu a tělesným specifikům u dětí s Downovým syndromem. Pozornost je zaměřena i na problematiku vzdělávání a integraci takto postižených dětí. Empirická část přináší výsledky kvalitativního šetření. Použitou metodou je rozhovor a pozorování. Jde o případové studie dvou dětí s Downovým syndromem integrovaných do běžné základní školy. Rozhovory byly vedeny s těmi, jež se účastní výchovně-vzdělávacího procesu. Cílem bylo zjistit, jak vypadá život těchto dětí, jak probíhá integrace v běžné základní škole, jak důležité je dát i těmto dětem prostor, kde se mohou vyjádřit po svém a realizovat se. K naplnění cílů byly použity otázky, které se týkaly diagnózy, role zdravotníků, úlohy rodiny v procesu samotného vyrovnání se s diagnózou, vztah matky k dítěti. Velmi důležitá pak byla otázka integrace do běžné základní školy, začlenění do kolektivu a způsob, jak je možno tyto děti vzdělávat. Poznatky, které z práce vzešly, by mohly sloužit jako zdroj informací pro ty, kteří se touto problematikou zabývají.
ADHD v MŠ - jak se rodí diagnóza
VETCHÁ, Veronika
Diplomová práce je zaměřena na vznik a okolnosti diagnózy syndromu ADHD v mateřských školách u dětí předškolního věku. V úvodu práce jsou vysvětleny základní pojmy týkající se syndromu ADHD ( terminologie, dílčí symptomy {--} hyperaktivita, impulzivita, poruchy pozornosti, ..atd). Dále jsou zmíněny jeho možné příčiny, druhy reedukace a léčby a přístupy k hyperaktivnímu dítěti. Práce obsahuje také popis postupů při odhalování a stanovování odborné diagnózy této poruchy. Praktická část je zaměřena právě na proces a cestu stanovování diagnózy syndromu ADHD, kde hodnotí jaké byly příčiny a okolnosti pro její stanovení, kdo tak učinil a jaký měla vliv na život samotného dítěte a jeho okolí.
RIZIKA ČTENÍ A PSANÍ V PŘEDŠKOLNÍ TŘÍDĚ
BARTOŠOVÁ, Ivana
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou specifických poruch učení u dětí předškolního věku se zaměřením na rizika čtení a psaní. Teoretická část vymezuje terminologii SPU, charakterizuje typické znaky psychosomatického vývoje dítěte, uvádí příčiny, diagnostiku a současně i možnosti nápravy. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření zaměřeního na možnost využití testu Rizika poruch čtení a psaní pro rané školáky. V závěru práce jsou zhodnoceny získané výsledky.
Rozdíl v terapeutických a psychosociálně rehabilitačních aktivit pacientů PL vzhledem k jejich diagnóze.
ZELENKOVÁ, Markéta
Abstrakt Rozdíl terapeutických a psychosociálně rehabilitačních aktivit pacientů PL vzhledem k jejich diagnóze Ve své bakalářské práci se zabývám jako hlavními tématy psychosociálně rehabilitačními a terapeutickými aktivitami, jejich využití v rámci rehabilitace u nemocných s diagnózou zaměřenou na okruh psychotických poruch, neurotických poruch a organických poruch. Důležitou část tvoří kapitola komunitní péče, která úzce souvisí se systémem ucelené rehabilitace v léčbě duševních poruch. Na posledních stránkách práce se věnuji specifické komunikaci s nemocnými trpící demencí, psychózou a neurózou. Prvním cílem práce bylo zjistit rozdílnost v terapeutických aktivitách podle diagnóz a to z okruhu psychotických poruch, neurotických poruch a organických poruch. K danému cíli se vztahovala hypotéza, ve které jsem se domnívala, že terapeutické aktivity realizované s nemocnými se odlišují vzhledem k jejich diagnóze. Druhým cílem práce bylo zjistit, zda odborný personál považuje za důležité využívat v rámci péče o duševně nemocné možnost mimoústavní (komunitní) péče. K tomuto cíli byla stanovena hypotéze, ve které jsem předpokládala, že odborný personál v PL zaujímá negativní postoj k využívání mimoústavní (komunitní) péče. Cíle práce byly splněny. Informace byly získány výzkumem kvantitativním, použita byla metoda dotazování, technika sběru dat {--} dotazník. První sledovaný soubor tvořilo 20 terapeutů, druhý sledovaný soubor tvořilo 84 sester pracujících v PL Jihlava. Výsledky šetření potvrdily první hypotézu. Druhá hypotéza nebyla potvrzena. Poznatky této práce by mohly být určeny jako zdroj informací zvláště pro pracovní terapeuty a ostatní terapeuty, kteří využívají v rámci psychosociální rehabilitace a terapeutické činnosti řadu aktivit jako podpůrné léčby duševních poruch. Práce přináší přehled o aktivitách uplatňujících se v léčbě duševních nemocí. Dále mohou být terapeuty i sestrami použity poznatky o komunitní péči, o návaznosti těchto služeb pro nemocné s duševní poruchou. Zprostředkovateli těchto informací mohou být pro nemocné i rodinné příslušníky nejen sociální pracovnice, lékař ale i terapeuti a sestry.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 156 záznamů.   začátekpředchozí143 - 152další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.