Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí120 - 129další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Sociální sítě a sociální šikana
KUBÍČEK, Petr
V mé diplomové práci se zabývám problematikou sociálních sítí a sociální šikany na základních školách. V první části práce se zaměřuji na teoretická východiska a shrnuji názory z odborné literatury na téma šikany a kyberšikany, zatímco v druhé části analyzuji výsledky výzkumu uskutečněného pomocí anonymního dotazníku na čtyřech základních školách v Jihočeském kraji. Školy byly vybrány takto: dvě s počtem do 270 žáků v oblasti Prachatic, jedna škola v Prachaticích nad 270 žáků a jedna škola v Českých Budějovicích nad 270 žáků. Cílem dotazníkového šetření bylo shromáždění informací o míře výskytu agresivity a kyberšikany u žáků a žákyň na druhém stupni základních škol. V závěrečné části uvádím shrnutí výsledků, k nimž jsem na základě výzkumu dospěl pomocí dotazníku BPAQ (BussPerry Aggression Questionnaire and aggressive acts).
Adaptace dítěte a jeho rodiny na školní a sociální prostředí po řešení problému šikany
LÍKAŘOVÁ, Lucie
Bakalářská práce je zaměřena na téma adaptace dítěte po šikaně ve školním a sociálním (rodinném) prostředí. Práce spojuje v jednolitý text teoretické popisy šikany z odborných zdrojů s výsledky mého výzkumu. Z odborných zdrojů popisuji, co je to šikana, jaké jsou její druhy, jak ji rozpoznáme, jaké je první východisko při zjištění šikany, dále vyšetřování, šikana z hlediska práva, jaké mohou mít děti následky, jaká je léčba kolektivu, kde se objevila šikana a pro úplnost tématu dodávám ještě prevenci a možné preventivní programy. Tuto teorii obohacuji o data z vlastního výzkumu problematiky. Praktická strana mé práce tedy představuje kvalitativní výzkum pomocí rozhovorů s odborníky, kteří mohou ve své profesi pracovat se šikanou. Výzkum je zaměřen na zjištění zkušeností odborníků s touto problematikou adaptace. Jak si myslí a domnívají se, že se děti vyrovnávají s tímto problémem, jak je to s navazováním nových přátelství, jak zvládají podobné situace přibližující se šikaně, a v neposlední řadě jakým způsobem funguje spolupráce se školou a rodinou a zda je nějaká návratnost již jednou šikanovaných žáků.
Prevence kyberšikany u žáků 2. stupně na ZŠ
ŠTOBEROVÁ, Tereza
Tato bakalářská práce pojednává o prevenci kyberšikany na 2. stupni základních škol. Na úvod se práce zabývá šikanou jejími formami, varovnými signály, vývojovými stádii a účastníky. Na tento celek navazují základní informace o kyberšikaně, o jejích typech, prostředcích a kyberagresorů. Důležitou součástí práce je prevence. Definice prevence, realizace prevence šikany, kyberšikany a na závěr samotná prevence kyberšikany
Kyberšikana z pohledu učitele základní školy
VONDRÁČKOVÁ, Jana
Tato bakalářská práce je zpracována na téma Kyberšikana z pohledu učitele základní školy. Zabývám se v ní základními fakty o kyberšikaně, jednotlivými účastníky této formy šikany, rozdělením kyberšikany, prostředky, které jsou k šikanování používány a legislativou spojenou s tímto tématem. Také jsem se v této práci věnovala prevenci kyberšikany. Jelikož je má práce zaměřena i na pohled učitele základní školy, jsou zde popsány role pedagogů, kteří se ve školním prostředí nachází. Na konci teoretické části krátce představuji vybrané projekty, které se v České republice zabývají prevencí kyberšikany a některé případy šikanování pomocí informačních a komunikačních technologií. Ke zpracování praktické části bakalářské práce byl použit kvalitativní typ výzkumu, metoda dotazování. Sběr dat probíhal pomocí polostandardizovaného rozhovoru. Výzkumný soubor tvořili učitelé základních škol v okrese České Budějovice. Se žádostí o rozhovory jsem oslovila padesát tři základních škol v tomto okrese. S účastí ve výzkumu mé bakalářské práce souhlasily pouze tři základní školy. Rozhovor se skládal z dvanácti otázek a několika podotázek. Cílem těchto rozhovorů bylo zjistit postoj učitelů ke kyberšikaně a to, zda učitelé základních škol vědí, jak tuto formu šikany řešit. Odpovědi respondentů ve vztahu k výzkumným otázkám potvrdily, že učitelé základních škol vědí, že kyberšikana je veliký problém, který je těžké rozkrýt. Ke kyberšikaně se staví s respektem a své žáky před ní většinou varují. I sebe se snaží chránit. Chrání se hlavně tím, že ve virtuálním světě nezveřejňují žádné informace o svém soukromí. Učitelé, kteří ve škole působí například jako metodici školní prevence a výchovní poradci, vědí, jak kyberšikanu řešit. Tyto informace získali na přednáškách, seminářích, či školeních. Avšak ne všichni by se do řešení pustili sami, bez odborné pomoci. Učitelé, kteří na škole nepůsobí na podobné, výše uvedené pozici a tudíž neprošli tak intenzivním školením, by kyberšikanu sami nikdy neřešili. Obrátili by se na jiného odborníka, ať už ze školy nebo z jiné instituce. O tuto formu šikany se většinou zajímali sami a informace spojené s jejím řešením si vyčetli v různých publikacích či na internetu. Řešení kyberšikany souvisí s Programem proti šikanování. Každá škola by takový program měla mít a na jeho přípravě a realizaci by se měli podílet všichni učitelé. Všechny školy program mají, avšak není zvykem, aby ho vytvářeli všichni učitelé. Většinou má program na starosti jen jeden pedagogický pracovník a ostatní o něm sice vědí, ale již moc nezkoumají, co se v něm nachází. Tím přichází i o informace týkající se řešení kyberšikany, ty by se totiž v programu měly nacházet. Bylo by dobré, kdyby základní školy měly finance na vzdělávání všech svých učitelů v oblasti šikanování pomocí informačních a komunikačních technologií. Kyberšikana může číhat na každého z nás, a proto bychom měli být s touto formou šikany seznámeni. Základní školy by měly dodržovat doporučení MŠMT, aby se na vytváření Programu proti šikanování podíleli všichni učitelé. Důvod je stejný. Pomocí vytváření programu se učitelé seznámí s kyberšikanou a s postupem, jakým by měli postupovat při jejím zjištění.
Děti, mládež a užívání Facebooku
MARVANOVÁ, Eva
Bakalářská práce se věnuje vztahu dětí a mládeže k sociální síti Facebook. Snaží se zjistit, zda-li děti a mládež ve svém volném čase využívá Facebook a zda-li si uvědomují rizika spojená s jeho využíváním. Práce je rozdělena na teoretickou část a část výzkumnou. V teoretické části jsou vymezeny pojmy děti a mládež, volný čas, internet, kyberšikana, virtuální svět a virtuální identita a v neposlední řadě Facebook. Také jsou zde popsána rizika, která internet (Facebook) může přinášet při jeho využívání. Praktická část se zabývá výzkumným šetřením. Výsledkem výzkumu je interpretace trávení volného času dětí na Facebooku a rizika, které se mohou vyskytovat při jeho využívání,
Prevence kyberšikany na základních školách v Příbrami
KOČOVÁ, Magdaléna
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou kyberšikany. V teoretické části, která je rozdělena do tří kapitol představuji klasickou šikanu a její stupně. Krátce charakterizuji povahové rysy agresora a oběti. Dále vysvětluji pojem kyberšikana a rozdíl mezi klasickou šikanou a kyberšikanou. Představuji prostředky, kterými se kyberšikana šíří. Pro představu jaké může mít ubližování ve virtuálním světě důsledky uvádím nejznámější případy kyberšikany ve světě a v České republice. Poslední kapitola teoretické části je věnována prevenci, kdy čtenářům vysvětluji druhy prevence. V praktické části popisuji výzkumné šetření, které jsem provedla na toto téma mezi metodiky prevence na příbramských základních školách a víceletých gymnázií. V závěru interpretuji výsledky tohoto šetření.
Výskyt kyberšikany a její znalost na základní škole Nerudova 9 v Českých Budějovicích
HORVÁTHOVÁ, Petra
Práce zkoumá znalost a výskyt kyberšikany na vybrané základní škole v Českých Budějo-vicích. V teoretické části se zaměřuji na základní pojmy týkající se kyberšikany, zejména na komunikaci a prostředí Internetu, ve kterém ke kyberšikaně dochází. Najdeme zde i popis dalších rizik, se kterými se mohou uživatelé internetu dostat do kontaktu. V praktické části najdeme vyhodnocení provedeného výzkumu, rozbor jednotlivých otázek a verifikaci daných hypotéz. Z výzkumu můžeme vyzjistit, jaká je znalost pojmu kyberšikana mezi žáky 2. stupně ZŠ Nerudova, kolik procent z nich kyberšikanu zažilo, jestli považují kyberšikanu za nebezpeč-nou a jak se k ní staví jako ke zdroji zábavy. Uvidíme rovněž, kde se žáci o kyberšikaně do-věděli, komu se svěřili, pokud se stali svědkem nebo obětí a kolik toho vědí o kyberšikaně učitelů.
Kyberšikana jako jeden ze zdrojů ohrožení pro děti základní a střední školy
ANTONŮ, Monika
Cílem práce je shromáždit informace, které umožní zhodnotit rizika komunikace prostřednictvím sociálních sítí pro žáky základní a střední školy. Teoretická část je zaměřena na problematiku šikany a kyberšikany, a to nejprve obecněji, v kontextu pohledů na dopady médií, počítačů, sociálních sítí aj., na utváření životního stylu, životního způsobu dospívajících. Dále zde sleduje problematiku virtuální reality a významu sociálních sítí pro děti a mládež v období školní docházky na základní a střední škole. Také je zde popsána specifičnost virtuálního prostředí a věnuje se problematice virtuální identity, bezpečného využívání internetu. Cílem praktické části je zjistit, zda žáci spatřují v internetu, resp. v komunikaci prostřednictvím sociálních sítí, nějaká rizika, zda si uvědomují jeho (ne)bezpečnost a do jaké míry na něj umí kriticky nahlížet. Sleduje, do jaké míry se již studenti a žáci stali obětí kyberšikany či klasické šikany a také, jaké mají v této oblasti povědomí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí120 - 129další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.