Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 123 záznamů.  začátekpředchozí112 - 121další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
MORPHOLOGICAL CLUSTERING OF INTERICTAL EPILEPTIFORM DISCHARGES IN INTRACRANIAL ELECTROENCEPHALOGRAPHY
Vlk, Pavel ; Janča, R. ; Čmejla, R. ; Kršek, P. ; Marusič, P. ; Jiruška, Přemysl
To improve the localizing yield of interictal discharges, identification of specific features of the discharges generated only within epileptogenic region is required. We have developed self-clustering algorithm which discriminates distinct populations of interictal epileptiform discharges according to the morphology of their waveforms. Results demonstrate the ability of the algorithm to separate interictal epileptiform discharges according to their morphological features
Znalosti pedagogických pracovníků o poskytování první pomoci u epilepticky nemocných dětí
ČERMÁKOVÁ, Tereza
Teoretická východiska Epilepsie je jedna z nejčastějších neurologických onemocnění. První epileptický záchvat se u jedince objevuje do 20. roku věku. Nejvíce ohroženou skupinou jsou děti školního věku, proto je důležité věnovat se této problematice právě u nich. Děti tráví s pedagogy mnoho času a prodělání epileptického záchvatu ve škole je tudíž velmi pravděpodobné. Bakalářská práce se zabývá znalostmi pedagogických pracovníků o poskytování první pomoci u epilepticky nemocných dětí. Teoretická část připomíná historii epilepsie, definuje ji, ujasňuje její příčiny, rozděluje epileptické záchvaty a následně epileptické syndromy. Představuje role sestry při diagnostice epileptických záchvatů, které mají v této oblasti nezastupitelnou úlohu. Dále se zabývá léčbou epilepsie a především první pomocí při epileptickém záchvatu, podáváním léků a jejich způsoby v souvislosti s tímto onemocněním. V kompetenci sestry je edukovat o onemocnění a opatření s ním spojené, na což práce upozorňuje. Dále poukazuje na informace o zdravotně znevýhodněných dětech, a jak jsou na takovéto děti pedagogové v rámci svého studia a následné praxe připravováni. Na závěr jsou zmíněny úlohy školní sestry, které zastává v jiných zemích a je pro školní zařízení nepostradatelným členem, jenž v České republice chybí. Cíl práce Cílem bakalářské práce je zmapovat znalosti pedagogických pracovníků o poskytování první pomoci u dětí s epilepsií. K tomuto cíli byl stanoven výzkumný problém, který se zabývá znalostmi pedagogických pracovníků o poskytování první pomoci u dětí s epilepsií. Metodika Výzkumné šetření bylo prováděno kvantitativní metodou pomocí anonymního dotazníku, které byly rozdány v devíti základních školách v Jihočeském kraji v Písku a v Českých Budějovicích, vždy s ústním souhlasem ředitele dané základní školy. Rozdáno bylo 225 dotazníků. Návratnost tvořila 166 dotazníků. Respondenti odpovídali na 22 otázek. Dvě otázky byly pouze identifikační. Výzkumné šetření probíhalo v únoru 2014. Získaná data byla analyzována statistickými metodami za využití vhodných statistických nástrojů (stanovených průměrů, procentuální vyjádření) a zjištěné výsledky byly dále názorně zpracovány v grafech. Výsledky Podle získaných informací od respondentů bylo zjištěno, že pedagogové mají znalosti v poskytování první pomoci při epileptickém záchvatu, avšak neznají lék a jeho způsob podání, který se aplikuje při první pomoci. I přesto, že pedagogové ve velké míře znají zásady první pomoci, většina respondentů má zájem o zdokonalování se v první pomoci. Závěr Stanovený výzkumný problém byl vyřešen. Pedagogičtí pracovníci mají znalosti v zásadách první pomoci, avšak nevědí, jaký lék podat a jaký je jeho způsob aplikace. Vzhledem k zájmu pedagogických pracovníků ve vzdělávání se v první pomoci by sestra v rámci zavedení spolupráce s pedagogy na základních školách mohla pořádat teoretické a praktické semináře první pomoci při epileptickém záchvatu u dětí. Většina lidí si sestru představí v nemocničním zařízení, ale její působnost je značně širší. Mnoho rolí, které zastává, může aplikovat i mimo nemocniční zařízení, což může být právě škola, kde by se dále velmi uplatnila v rámci edukace, prevence a předávání informací o režimových opatřeních u dítěte.
Možnosti canisterapie v rozvoji chlapce s tuberózní sklerózou
ŠLEMENDOVÁ, Barbora
Práce předkládá možnosti canisterapie u klienta s tuberózní sklerózou. Začátek bakalářské práce charakterizuje tuberózní sklerózu a nemoci s ní spojené, jako jsou epilepsie, mentální retardace, ADHD syndrom. Následující část vymezuje ucelenou rehabilitaci, rehabilitační tým odborníků a jednotlivé složky ucelené rehabilitace. Další část popisuje canisterapii jako podpůrnou terapeutickou aktivitu, její metody, formy, legislativní úpravu a využití canisterapie v dětském věku u klienta s tuberózní sklerózou. Závěrečná část obsahuje charakteristiku zařízení, ve kterém canisterapie probíhala. Dále je v ní předložena kazuistika klienta a proces canisterapie u klienta s tuberózní sklerózou, kdy jsou předloženy a vyhodnoceny canisterapeutické možnosti při práci s klientem s tuberózní sklerózou.
Edukační činnost sestry u pacientů s epilepsií
KŘÍŽKOVÁ, Markéta
Téma této bakalářská práce je: Edukační činnost sestry u pacientů s epilepsií. Slovo edukace znamená výchovu a vzdělávání. Epilepsie patří k nejčastějším neurologickým onemocněním. Proto sestra by měla být v této oblasti vzdělaná tak, aby mohla klienta účelně edukovat o dodržování léčebného režimu. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a empirickou část. Teoretickou část lze rozdělit na dvě části. V první části se zabývám samotným onemocněním epilepsie. V druhé části popisuji edukaci, její druhy, metody, cíle a fáze. Dále ještě popisuji roli sestry, jako edukátorky, a také obsah edukace u epileptika. Pro výzkumné šetření byl zvolen kvantitativní a kvalitativní výzkum. Kvantitativní šetření bylo provedeno technikou sběru dat dotazníkem pro sestry pracující na neurologickém oddělení. Výsledky z kvantitativního šetření byly znázorněny graficky a vyhodnoceny v diskuzi. Kvalitativní šetření bylo realizováno formou nestandardizovaných rozhovorů s klienty s epilepsií. V bakalářské práci byly stanoveny dva cíle. Prvním cílem bylo zmapovat znalosti všeobecných sester o metodách edukace pacientů s epilepsií. K tomuto cíli byla stanovena hypotéza: "Sestry znají metody, jak edukovat pacienty s epilepsií." Druhým cílem bylo zjistit vědomosti pacientů s epilepsií o léčebném režimu, kteří byli edukováni sestrou a k tomuto cíli byla stanovena výzkumná otázka: "Jaké vědomosti má klient s epilepsií o léčebném režimu po edukaci sestrou?" Po zpracování výsledků z dotazníků můžeme říci, že hypotéza byla potvrzena. Sestry se orientují v metodách edukace. Ale domnívám se, že sestry nemají moc znalostí o edukaci, jako takové. V této oblasti je stále co zlepšovat. Zjištěné výsledky z kvalitativního šetření upozornily na to, že mnoho sester není do edukace u klientů s epilepsií ani zapojována. Z rozhovorů vyplynulo, že klienti mají znalosti o léčebném režimu, ale zdají se jim strohé. Jako výstup práce byl vytvořen informační materiál o základních informacích o léčebném režimu pro klienty s epilepsií (příloha 4). Dále ve své práci uvádím příklad struktury edukačního plánu v ošetřovatelství (příloha 1). Ten by měl sestrám sloužit, jako podklad pro vedení edukace.
Informovanost vysokoškolských studentů a dospělých epileptiků o problémech souvisejících s epilepsií
DOUBKOVÁ, Ivana
Práce je zaměřena na informovanost vysokoškolsky vzdělaných studentů a epileptiků o problémech souvisejících s epilepsií. Prvním cílem práce je zmapovat, zda vysokoškolsky vzdělaní studenti mají informace o problematice epilepsie, a zda umí poskytnout první pomoc pacientům s epilepsií. Druhým cílem této práce bylo zjistit informovanost epileptiků o režimových opatřeních souvisejících s jejich onemocněním, a zda se pacienti těmito opatřeními řídí. Byly stanoveny dvě hypotézy. První hypotéza se vztahovala k informovanosti vysokoškolsky vzdělaných studentů o poskytnutí první pomoci během a po skončení epileptického záchvatu. Druhá se soustředila na informovanost epileptiků o režimových opatřeních a na to, zda se jimi řídí. Obě hypotézy byly potvrzeny. Výzkum byl proveden kvantitativně. První soubor tvořili epileptici starší 18-ti let, kteří jsou léčeni v neurologických ambulancích Jihočeského kraje. Druhým souborem byli studenti Pedagogické fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Bylo zjištěno, že epileptici mají informace o režimových opatřeních, ale i ti respondenti, kteří informace mají, režimová opatření nedodržují. Dále bylo shledáno, že studenti Pedagogické fakulty mají informace o poskytnutí první pomoci během epileptického záchvatu a po jeho skončení.
Edukační proces pro sestry v pediatrické primární péči a rodiče dětí s epilepsií
PICKOVÁ, Pavlína
Epilepsie se vyskytuje po celém světě a to bez výjimky věku, rasy, zeměpisné polohy a socioekonomické struktury. Incidence epilepsie je závislá na věku a vždy ovlivňuje kvalitu života dítěte i jeho nejbližších. Naše děti a dospívající vnímají, prožívají a hodnotí svůj život obvykle z jiných pohledů než dospělí lidé včetně rodičů. Proto hlavním cílem sesterského úsilí by měla být edukace a zapojení rodiny do procesu léčení. S tím je spojena i preventivní a výchovná péče. Cílem práce bylo zmapovat zda má edukace sestrou o režimových opatřeních vliv na přínos informovanosti rodiny dítěte s epilepsií. Práce se zaměřila v kvantitativním šetření na sestry v ordinacích praktických lékařů pro děti a dorost v Jižních Čechách. Technikou dotazníku se zmapovaly možnosti poskytované primární a sekundární péče sestrou o děti s epilepsií a rozsah spolupráce sestry s kluby epileptiků. V kvalitativním šetření na základě rozhovorů s rodiči dětí s epilepsií se zmapoval přínos informovanosti o režimových opatřeních prostřednictvím edukace sester v primární pediatrické péči. Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo, že sestry v ambulancích praktických lékařů pro děti a dorost se nevěnují primární ani sekundární prevenci epilepsie a zároveň nespolupracují s kluby epileptiků. Všechny tři hypotézy se nepovedlo verifikovat. Z výsledků kvantitativního šetření vyplynulo, že sestry v ambulanci praktických lékařů pro děti a dorost nedostatečně edukují rodiče dětí s epilepsií. Tam, kde edukace sestrou v pediatrické primární péči proběhla, byla vždy pro rodiče přínosná. Výsledky práce vedou k zamyšlení nad rolí sestry jako edukátorky a zároveň obhájkyně dětského klienta v ambulancích dětských lékařů. Výsledky práce bych chtěla apelovat na sestry v primární péči, aby se více prosazovaly, vzdělávaly a zapojovaly do péče o děti s epilepsií a tím jim pomohly zlepšit jejich dětství tolik potřebnou pro jejich zdravý růst a vývoj.
Sociální služby poskytované osobám s epilepsií
SCHMIDT, Lukáš
Tato práce upozorňuje na problematiku osob s epilepsií v okrese České Budějovice. Snaží se poodhalit problémy související s tímto onemocněním a přiblížit čtenáři možnosti pomoci takovému člověku. Toto onemocnění vyžaduje nejen kvalitní přístup ze strany lékaře, ale i aktivní přístup ze strany společnosti. Bakalářská práce se snaží zmapovat možnost nabídky a využití sociálních služeb klientům, kteří mají diagnózu epilepsie a jsou obyvateli okresu České Budějovice. V první části je čtenář seznámen s problematikou epilepsie, příčin jejího vzniku a možností léčby. Dále se tato práce zabývá i poskytnutím první pomoci při epileptickém záchvatu, která bývá mnohdy špatně prováděna ze strany laické veřejnosti. V teoretické části jsou rovněž zmapovány organizace působící na území České republiky, které jsou především určeny pro práci s těmito klienty a které aktivně pomáhají osobám s epilepsií. Problematika zaměstnávání zdravotně znevýhodněných osob {--} epileptiků je zejména v současné, ekonomicky složité situaci, velice aktuální téma. S tím úzce souvisí i nabídka sociálních služeb, které v okrese České Budějovice pro epileptiky slouží. Ve výzkumné části se autor zabývá konkrétní nabídkou služeb pro epileptiky a jejich využíváním ze strany osob s epilepsií.
Předsudky veřejnosti k nemocným s epilepsií
DOUBKOVÁ, Ivana
Epilepsie, záchvatovité onemocnění mozku, není onemocněním, které by pacientům bránilo v prožívání plnohodnotného života a v dosahování vytčených cílů. I v současné době panuje kolem epilepsie řada předsudků a negativních postojů. Diplomová práce se zabývá problematikou předsudků a postojů běžné populace vůči jedincům s epilepsií v regionu České Budějovice. V práci je také zpracována problematika informovanosti respondentů v daném regionu o problematice epilepsie. V teoretické části jsou shrnuty nejdůležitější poznatky z medicínské oblasti se zaměřením na dopady epilepsie do společenského života. Cílem diplomové práce je zjistit postoje běžné populace k nemocným s epilepsií v regionu České Budějovice. Dílčím cílem je vyzkoumat znalost problematiky epilepsie ve stejnojmenném regionu. V souladu s cíli byly stanoveny tyto hypotézy: "V běžné populaci existují negativní předsudky k nemocným s epilepsií." "Běžná populace má nesprávné informace o problematice epilepsie." Obě hypotézy byly potvrzeny. Výzkum byl proveden kvantitativně, byla použita metoda dotazování a její technika: dotazník a sémantický diferenciál. Výzkumný soubor byl tvořen běžnou populací, tj. respondenty starší 18 let žijící v regionu České Budějovice. Výzkumem bylo zjištěno, že v běžné populaci existují negativní předsudky a negativní postoje vůči jedincům s epilepsií. Epileptici jsou vnímáni zejména jako duševně nemocní a pracovně neuplatnitelní. Dále také bylo shledáno, že běžná populace má nesprávné informace o problematice epilepsie, a to zejména v oblasti problematiky epileptických záchvatů, první pomoci a v oblasti léčby. Osvětová činnost by měla být orientována již na žáky základních a středních škol, neboť takto může docházet k vytváření pozitivně laděných postojů u žáků, které se budou přenášet do dospělosti a na další generace.
Psychosociální problematika pacientů s epilepsiemi
ŠIŠKOVÁ, Lenka
Bakalářská práce pojednává o epilepsii, která je v dnešní době jedna z nejčastějších neurologických onemocnění. Cílem bylo zjistit, zda jsou lidé s epilepsií omezeni v pracovní oblasti a zmapovat psychosociální problematiku této nemoci. Z práce vyplývá, že epilepsie přináší svému nositeli určité sociální stigma, které má za následek pracovní a psychosociální dopady vyplývající z nedostatečné informovanosti veřejnosti o onemocění. Práce by měla přispět k zamyšlení se nad touto problematikou, k zlepšení informovanosti a k lepšímu pochopení nemoci.
Problematika informovanosti rodinných příslušníků o poskytování péče nemocným s epilepsií
SCHWARZOVÁ, Blanka
Bakalářská práce na téma {\clqq}Problematika informovanosti rodinných příslušníků o poskytování péče nemocným s epilepsií`` je věnována oblasti znalostí a informací, které by měly být poskytovány rodinným příslušníkům nemocných s epilepsií.Pro práci byly stanoveny cíle a předpokládané hypotézy, k jejichž ověření bylo použito kvantitativního výzkumu. Zúčastnili se ho respondenti na dvou vybraných pracovištích. Z výsledků výzkumné práce je jasné, že blízcí nemocných mají určité základní znalosti o onemocnění, ale informace jim podané nejsou úplné, natož vyčerpávající. Existují oblasti, ve kterých se nemocní a jejich rodinní příslušníci řídí spíše podle různých předsudků a pověr, než na základě vědeckých informací. A přitom se od očekává, že se budou spolupodílet na péči o tyto nemocné. Na základě výzkumu bylo snahou vymezit oblasti, ve kterých respondenti neměli dostatek důležitých informací, a zaměřit se na ně při důkladnější edukaci nemocných i jejich blízkých.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 123 záznamů.   začátekpředchozí112 - 121další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.