| |
| |
| |
|
Badatelsky orientované učení ve výuce fyzického zeměpisu
VACKOVÁ, Vendula
Tato diplomová práce reaguje na nové trendy a příčiny změn v přírodovědném vzdělávání. Teoretická část práce se zabývá především badatelsky orientovaným (přírodovědným) vzdělávání. Zaměřuje se na jeho vymezení, hlavní rysy a postavení v českém vzdělávacím systému. Hlavním cílem práce a výsledkem praktické části je vytvoření vlastního portfolia s badatelsky zaměřenými úlohami určenými pro druhý stupeň základních škol, které se vztahují na jednotlivé fyzickogeografické složky (geologie, geomorfologie, pedologie a biogeografie).
|
|
Praktické příklady použití projektové výuky fyzické geografie na 2. stupni ZŠ
TRTÍKOVÁ, Renata
Cílem diplomové práce je vypracování rozšiřujícího výukového učebního manuálu použitelného v rámci praktické terénní výuky zeměpisu na 2. stupni ZŠ. Práce obsahuje soubor projektů s praktickými cvičeními a terénními pokusy, objasňující konkrétní procesy a pojmy fyzické geografie vázaných na vybraná území (Domažlicko a Humpolecko). Jednotlivé kapitoly jsou věnované dílčím fyzicko-geografickým oborům (meteorologie a klimatologie, hydrologie, pedologie, biogeografie, geologie a geomorfologie) a první kapitola je věnovaná kartografii.
|
|
Praktická cvičení a pokusy z Fyzické geografie pro 2. st. ZŠ
MELICHAROVÁ, Eva
Téma této diplomové práce je Praktická cvičení a pokusy z Fyzické geografie pro 2. stupeň ZŠ. Konkrétně se práce zabývá studiem výskytu různých praktických pokusů z oblasti Fyzické geografie v literatuře určené pro 2. stupeň základní školy a jejich využitím ve výuce zeměpisu. Pozornost je věnována i publikacím odborné a populárně naučné zeměpisné literatury, encyklopediím. Teoretická část práce se zabývá rozborech dané literatury, ve které je mimo jiné posuzována míra zastoupení praktických cvičení a pokusů z Fyzické geografie. Praktická část práce pak vychází z poznatků a informací získaných právě v předešlé teoretické části. Hlavním výstupem práce je výukový manuál (pracovní listy), jehož kapitoly jsou věnovány dílčím fyzicko - geografickým oborům. Každá kapitola je zpracována v základní koncepci - obecná charakteristika přírodního procesu a pracovní listy věnované danému tématu.
|
| |
| |