|
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Hradčovice - Luhačovice
Bětík, Václav ; Ing.Miroslav Hoza (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Cílem této práce je prověřit možnost zvýšení traťové rychlosti pro traťový úsek Hradčovice - Újezdec u Luhačovic a v navazujícím úseku Újezdec u Luhačovic - Luhačovice. Zvýšení rychlosti je posuzováno pro stávající geometrické parametry koleje i pro geometrické parametry koleje s navrhovanými změnami, které však nesmí výrazněji zasahovat do tělesa tratě. V místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení apod. je brán ohled na omezení rychlosti, popř. budou navrženy změny i těchto objektů.
|
|
Návrh zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice - Nezamyslice
Bombera, Jan ; Kroupa, Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá možností zvýšení traťové rychlosti v úseku Křenovice horní nádraží – Nezamyslice tratě č. 315A. Zvýšení rychlosti je prověřováno ve dvou krocích – se současnými geometrickými parametry koleje a se změnou některých z hodnot geometrických parametrů koleje, ale vždy tak, aby byly dodrženy mezní normové a předpisové hodnoty. Nová rychlost je stanovena jak pro konvenční vozidla, tak pro vozidla, která jsou schopna využít nedostatku převýšení I > 100 mm. Při zvyšování rychlosti se bere ohled na omezení rychlosti v místech železničních přejezdů, kolejových rozvětvení, poloh návěstidel apod., respektive jsou navržena opatření při změně těchto objektů.
|
| |
|
Studie nové tramvajové trati v Brně, úsek Tkalcovská - Masná
Cíchová, Kristýna ; Všetečka, Martin (oponent) ; Říha, Tomáš (vedoucí práce)
Studie se zabývá návrhem os kolejí nové dvoukolejné tramvajové trati vedené ulicemi Tkalcovská, Podnásepní a Koželužská. Tramvajová trať je z jedné strany zaústěna v křižovatce Cejl-Tkalcovská, z druhé strany v křižovatce Křenová-Koželužská-Masná, přičemž je zde napojení přizpůsobeno tak, aby trať dále pokračovala ulicí Masnou a Hladíkovou k novému nádraží. Cílem bylo také prověřit, zda plánovanou trať lze umístit do uličního prostoru, který je navržen územní studií „Přestavbová zóna – Špitálka a okolí“. Součástí práce je také navržení nových zastávek s hmatovými úpravami a vypracování studie docházkových vzdáleností.
|
|
Hodnocení kvality geometrie koleje
Joudal, Daniel ; Volejník, Miloslav (oponent) ; Plášek, Otto (vedoucí práce)
V této bakalářské práci se zabývám porovnáváním dvou metod pro hodnocení kvality geometrických parametrů koleje. Porovnávané metody jsou Celková známka kvality, která je v současné době používána na železničních tratích v České republice (CZK), a index vyvinutý ve Štýrském Hradci v roce 2020 (TUG_TQI). Data z měřících vozů poskytnutá Správou železnic jsem zpracoval pomocí programu Matlab. Hodnotil jsem úseky tří železničních tratí. Jedná se o tratě Malšice – Sudoměřice, Sklené – Křižanov a Velim – Kolín. Pro všechny hodnocené úseky jsem vytvořil grafy průběhů indexů kvality vypočítané oběma metodami a poté průběhy grafů porovnal.
|
| |
| |
| |
|
Rekonstrukce železniční stanice Nedvědice
Rous, Petr ; Kroupa, Jan (oponent) ; Svoboda, Richard (vedoucí práce)
Úkolem práce je rekonstrukce železniční stanice Nedvědice. Práce obsahuje úpravu geometrických parametrů koleje, rekonstrukci železničního svršku a spodku. Ve stanici je navrženo poloostrovní nástupiště s výškou nástupní hrany 550 mm nad temenem kolejnice. Dále je součástí práce řešení železničního přejezdu a přechodu. V rámci rekonstrukce bude navrženo nové odvodnění.
|
|
Optimalizace tratě Mikulovice st. hr. - Hanušovice v úseku km 20,6 až 23,3
Válek, Jiří ; Wrana, Radim (oponent) ; Hruzíková, Miroslava (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem rekonstrukce železniční tratě Mikulovice st. hr. - Hanušovice v úseku od km 20,6 do km 23,3, který se nachází mezi stanicemi Ostružná - Horní Lipová. Cílem této práce je úprava geometrických parametrů koleje, rekonstrukce železničního svršku a spodku, obnova odvodnění a vypracování výkazu výměr.
|