Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 25 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Modelování dynamických vlastností převodových ústrojí pomocí virtuálních prototypů
Otipka, Václav ; Trochta,, Miroslav (oponent) ; Žlábek,, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Převodová ústrojí s ozubenými koly jsou velmi masivně rozšířena napříč všemi kategoriemi technických výrobků. Jejich funkce je nezastupitelná, nicméně jejich provozování je vždy spojeno s generováním nezanedbatelné úrovně vibrací a hluku, což je také považováno za jednu z hlavních nevýhod, která se projevuje především u vysoce zatěžovaných převodů a představuje nevýhodu hlavně z pohledu konkurenceschopnosti výrobků a případně také možných legislativních problémů. Zmíněný problém lze částečně vyřešit prostřednictvím důmyslné optimalizace převodového ústrojí, což však vyžaduje vynaložení značného úsilí, času a finančních prostředků. Toto je hlavní důvod, proč je vyvíjen neustálý nátlak na nalezení efektivních cest pro optimalizaci a proč je této oblasti stále věnována značná pozornost vědecké komunity. V současnosti se pro celkovou optimalizaci v této oblasti využívá kombinace výpočtového a experimentálního přístupu. Tato disertační práce je zaměřena na predikci a porozumění dynamického chování převodového ústrojí, což si žádá sestavení pokročilého, komplexního výpočtového modelu. Výpočtové modelování je podpořeno řadou dílčích technických experimentů, které slouží k validaci výsledků.
Baterie s pevným elektrolytem v automobilovém průmyslu
Sechovec, Michal ; Otipka, Václav (oponent) ; Rekem, Jakub (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá problematikou trakčních akumulátorů pro elektromobily. Práci lze rozdělit na dva velké celky, a to na Li-ion baterie s tekutým elektrolytem a baterie s pevným elektrolytem. Popisuje konstrukci, od materiálů elektrod přes elektrolyt až po tvary článků a celkový akumulátorový box. Zároveň se zaměřuje na aktuálnost a obsahuje souhrn nejvíce používaných materiálů elektrod dnešní doby. V oblasti pevného elektrolytu lze hovořit o 3 skupinách materiálů. Diskutovány jsou perspektivní kombinace pevného elektrolytu a elektrodových materiálů. Před uvedením na trh některého ze zmiňovaných konceptů je zde nutný další výzkum. Baterie s pevným elektrolytem jsou díky svým vlastnostem velice perspektivní.
Návrh konstrukčních úprav automobilní automatické převodovky pro prezentační účely
Pospíchal, Jiří ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem konstrukčních úprav automobilní planetové převodovky s hydrodynamickým měničem pro prezentační a výukové účely. Úvodní část práce se zaměřuje na důvody používání automobilních převodovek v automobilech. Rešeršní část práce se zaměřuje na detailní popis typů automobilních převodovek nabízených výrobci automobilů, pojmenovává jejich výhody a nevýhody a srovná je mezi sebou. Hlavní část práce popisuje konstrukci automatických planetových převodovek třídy 09G. Podrobně rozebírá jednotlivé systémy převodovky a detailně popisuje jejich funkci. Práci uzavírá návrh konstrukčních úprav převodovky pro prezentační účely, a to na základě znalostí o konstrukci převodovek třídy 09G získaných v průběhu práce.
Electric Vehicle Sound Design
Panáček, Erik ; Otipka, Václav (oponent) ; Láštic, Daniel (vedoucí práce)
This bachelor´s thesis summarizes information about sound design in electric vehicles. This thesis explains sound design in electric vehicles, gives reasons for needing sound design in electric vehicle, describes technologies and principles used in sound design of interior and exterior. Described next is aspect of sound identity in sound design of electric vehicle and the conclusion summarizes results, and gives implications for future work.
Vysokotlaké vstřikovací systémy
Břoušek, Roman ; Otipka, Václav (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá vysokotlakými vstřikovacími systémy zejména pro osobní automobily. Cílem bylo popsat soustavu přímého vstřikování na konkrétních pohonných jednotkách společně se způsoby snižování emisí a jejich nejčastějších závad. Postupně jsou v práci popsané části vysokotlakého vstřikování včetně jejich funkce. Při porovnání současných soustav přímého vstřikování benzinu i nafty si lze všimnout jejich vzájemné podobnosti z hlediska funkce. Závěrem je vhodné zmínit nástup elektrifikace a tím i vývoj vstřikovacích soustav, který je s kombinací finančního a technologického hlediska na ústupu.
Konstrukční návrh přemístitelného zvedáku pro osobní automobily
Češpiva, Zdeněk ; Láštic, Daniel (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá návrhem přemístitelného zvedáku pro osobní automobily. Automobilních zvedáků máme v dnešní době nepřeberné množství, a tak se rešeršní část zaměřila na jejich základní rozdělení. Mezi hlavní cíle práce patří vlastní návrh přemístitelného zvedáku, který je následně podroben pevnostním výpočtům. Po těchto výpočtech je možné konstatovat, že navržený zvedák vyhovuje z hlediska bezpečnosti. K výstupům této práce patří i výkresová dokumentace sestavy a zvolených součástí zvedáku.
Hluk v interiéru vozidel a metody jeho snižování
Patočka, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje problematice hluku v interiéru vozidel a metodám jeho následného snižování. Stručně byly popsány nejvýznamnější hlukové zdroje podílející se na celkové akustice uvnitř automobilu. Z provedené analýzy lze konstatovat, že u starších vozů se mezi hlavní zdroje hluku řadí spalovací motor, výfukový a sací systém a převodové ústrojí. V novodobých automobilech lze vzhledem k neustávajícímu vývoji alternativních pohonů naopak označit za nejvýznamnější aerodynamický hluk a hluk od kontaktu pneumatik s vozovkou. Z rešerše bylo zjištěno, že eliminace těchto zdrojů je zaměřena nejen na použití izolačních a absorpčních struktur, ale i na technologicky pokročilé metody, mezi které se řadí například ANC metoda. Ve spojitosti s narůstajícím tlakem na bezemisní dopravu, jehož důsledkem je mnohdy nedostatečné tovární odhlučnění vozidla, byly taktéž shrnuty poznatky týkající se problematiky dodatečného odhlučnění vozidel.
Konstrukční návrh planetové převodovky RC modelu vyráběného metodou 3D tisku
Rada, Jan ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem planetové převodovky vyráběné metodou 3D tisku. První část je zaměřena na rešerši v oblasti aktuálních technologií a materiálů 3D tisku. Popsán je zde výrobní postup pro technologii FDM a teorie planetových převodů. Druhá část je zaměřena na návrh převodovky, aby splňovala vstupní parametry a bylo ji možno vyrábět metodou 3D tisku. Popsán je zde postup návrhu od výpočtu přes modelování až po samotný tisk převodovky.
Konstrukční návrh pásové jednotky RC modelu vyráběného metodou 3D tisku
Mašek, Dominik ; Rekem, Jakub (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá technologiemi 3D tisku a návrhem pásové jednotky terénního RC modelu. První část práce je zaměřena na rešerši dostupných metod 3D tisku a materiálů filamentů a následné zhodnocení metod a jejich vhodnosti pro hobby 3D tisk. Druhá část práce se zabývá návrhem pásové jednotky pro RC model terénního auta, přičemž nejvyšší možný počet komponent je vyráběn právě pomocí 3D tisku. Nejdříve bylo nutné vybrat vhodný typ pásové jednotky, která bude inspirací pro konstruovanou pásovou jednotku. Před tiskem bylo nutné zvolit vhodné tolerance děr a čepů pro dodržení požadovaného uložení vytisknutých součástí. Hlavním problémem zvolené konstrukce bylo přílišné uvolňování pásu vlivem klopení pojezdových kol, což bylo vyřešeno omezením tohoto pohybu do míry, kdy byly následky přípustné. Konstrukce je popsána přiloženou výkresovou dokumentací, která byla vytvořena na základě 3D modelu zpracovaného v 3D CAD modeláři.
Hnací ústrojí moderních elektromobilů
Mraček, Pavel ; Zajac, Roman (oponent) ; Otipka, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá hnacím ústrojím moderních elektromobilů. Úvodní část práce se stručně věnuje významným historickým milníkům elektromobility. Hlavní část práce popisuje různé koncepce samotného hnacího ústrojí a rozebírá jednotlivé užité komponenty. Rozebrány jsou zejména elektromotory, akumulátory a převodovky. Celou práci uzavírá srovnání sériově vyráběných elektromobilů rozdělených do dvou kategorií podle ceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 25 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.