Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Univerzální střídač pro vícefázové pohony na nízké napětí
Pitner, Tomáš ; Pazdera, Ivo (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a stavbou šestifázového střídače na nízké napětí a velké proudy. Práce popisuje celkový návrh a dimenzování výkonových částí střídače včetně jejich chlazení a řídicích obvodů zahrnující budiče větví střídače, budič a autonomní řízení brzdného spínače a obvod rozhraní mezi nadřazeným řídicím obvodem a budiči. V souvislosti s dimenzováním výkonových prvků je blíže zkoumána problematika rozdělování proudu mezi paralelními tranzistory MOS-FET a mezi paralelně spojenými větvemi střídače, s čímž souvisí také teorie symetrizačních proudových transformátorů, u kterých jsou provedeny numerické simulace a praktická ověřovací měření. Práce se také zabývá problematikou dimenzování kondenzátoru v meziobvodu střídače -- je změřena závislost ESR elektrolytických kondenzátorů na frekvenci a teplotě a rovněž je provedena numerická simulace harmonického spektra proudu kondenzátorem pro modulaci SVPWM. V závěru práce je popsána realizace celého střídače, jeho oživení a také zkoušky a měření pro ověření návrhu.
Měnič typu back-to-back pro motory a generátory
Wich, Petr ; Ctibor, Jiří (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Cílem této práce byl návrh a realizace měniče typu back-to-back. Jedná se o nepřímý měnič frekvence se stejnosměrným meziobvodem a aktivním usměrňovačem. Nejprve je popsán postup při návrhu jednotlivých komponent s výpočtem jejich provozních parametrů. Dále je popsáno propojení částí a sestavení měniče včetně virtuálního modelu. Následně byl vytvořen matematický model měniče, na kterém byl otestován řídící algoritmus. V další části byla ověřena správnost snímání analogových hodnot řídící elektronikou. Nakonec byla provedena zkušební měření, při kterých byly ověřeny provozní parametry měniče včetně ověření výkonového dimenzování.
Monitorovací a ochranný systém baterií
Hladík, Jan ; Červinka, Dalibor (oponent) ; Knobloch, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem zařízení pro ochranu a monitorování baterií (tzv. systém BMS). Na základě rešerše jsou stanoveny požadavky na tento systém a navržena jeho koncepce. Systém umožňuje nezávislé odpojení zátěže a nabíječky od baterie pomocí tranzistorů MOS-FET, měření napětí a pasivní balancování jednotlivých článků baterie. Pro zpracování měřených dat a řízení celého zařízení je použit mikroprocesor. Byla navržena schémata zapojení, obrazce plošných spojů a způsob řízení. Následně byl vyroben funkční vzorek zařízení, který byl oživen a otestován.
Měnič pro napájení elektronických zařízení z palubní sítě automobilu
Kudláček, Pavel ; Knobloch, Jan (oponent) ; Folprecht, Martin (vedoucí práce)
Práce se zabývá teoretickým návrhem a konstrukcí měniče v topologii push-pull pro použití v automobilu. V práci je popsán výpočet impulsního transformátoru, výstupní tlumivky, tepelné a napěťové dimenzování použitých polovodičových součástek, návrh řešení řídicích a regulačních obvodů, praktická realizace měniče a ověření jeho vlastností.
Řídicí obvody výukového laboratorního standu
Cejpek, Miroslav ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem schématu a desky plošných spojů pro měnič výukového laboratorního standu, pro potřeby výuky na Ústavu výkonové elektrotechniky a elektroniky VUT v Brně.
Monitoring fotovoltaické elektrárny Brumovice
Šumberák, David ; Knobloch, Jan (oponent) ; Pochyla, Martin (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o pozorování fotovoltaické elektrárny o jmenovitém výkonu 3,075 MW. V první části práce je popsán samotný princip fotovoltaické přeměny sluneční energie, shrnutí poznatků z oblasti fotovoltaických článků, současné směry a perspektivní možnosti jejich výroby. V další části práce je seznámení s fotovoltaickou elektrárnou v Brumovicích, její monitoring a určení účinnosti. Poslední část popisuje způsob výpočtu návratnosti elektrárny.
Regulační obvody vířivé brzdy
Hofmann, Oldřich ; Knobloch, Jan (oponent) ; Huták, Petr (vedoucí práce)
Obsahem bakalářské práce je návrh regulačních obvodů vířivé brzdy, která bude součástí dynamometru a bude sloužit k měření spalovacích motorů pro veterány v motorové zkušebně společnosti Samohýl Motor Holding a.s. Práce je zaměřena na návrh tranzistorového měniče pro řízení vířivé brzdy a na návrh regulace otáček. V práci jsou dále popsány různé druhy brzd používaných v dynamometrech a celková koncepce elektrických systémů dynamometru. Nedílnou součástí práce je také zkouška proudového regulátoru na skutečné brzdě a simulace chování regulované soustavy v prostředí MATLAB – SIMULINK.
Univerzální elektronické zapalování pro spalovací motory
Čmelík, Matouš ; Knobloch, Jan (oponent) ; Červinka, Dalibor (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem elektronického zapalování pro dvouválcové dvoutaktní motory. V práci je popsán stávající systém zapalování. Dále jsou popsány možnosti snímání polohy klikové hřídele motoru. Návrh systému zapalování je navrhován převážně pro motory JAWA, ČZ a motory Trabant. Při návrhu je kladen důraz na robustnost a spolehlivost celého zapojení. Hlavní předností celé navrhované konstrukce je je možnost nastavit předstih jako funkci vnějších parametrů, jako jsou například otáčky nebo teplota motoru. Navržené zapalování bylo vyzkoušeno v praxi ve vozidle Velorex.
Modely řízení asynchronního motoru
Vidlák, Michal ; Knobloch, Jan (oponent) ; Pazdera, Ivo (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem matematického modelu asynchronního, vytvoření jeho modelu v programu Matlab Simulink. A dále vytvořením různých typů řízení asynchronního motoru. Na začátku práce jsou teoretické poznatky o transformaci veličin do souřadnic, které jsou potřeba pro vytvoření matematického modelu a dále k řízení stroje. Z těchto transformovaných veličin jsou dále vytvořeny řídící logaritmy, které lze použít pro řízení momentu nebo otáček motoru. Jedná se o řízení s konstantním magnetickým tokem, skalární řízení, vektorové řízení, a nakonec je přímé řízení momentu. Všechny odvozené řídící algoritmy byly vyzkoušeny v programu Matlab Simulink. Kde byly provedené simulace zkoumaných veličin.
Model pásového vozidla s dálkovým rádiovým ovládáním
Ctibor, Jiří ; Knobloch, Jan (oponent) ; Klíma, Bohumil (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je návrh a vytvoření výrobní dokumentace stejnosměrného pohonu modelu pásového vozidla na dálkové ovládání, jeho konstrukce, naprogramování a oživení. Pro vytvoření výrobní dokumentace bylo třeba seznámit s návrhovým programem pro desky plošných spojů Altium Designer. Program mikroprocesoru bude vytvořen ve vývojovém prostředí CodeWarrior a to v jazyce C. K navrhování obvodů byli využity zpravidla katalogové listy jednotlivých komponent. Návrh se skládá z několika funkčních obvodových celků, které zajišťují jednotlivé potřebné funkce. Řídícím prvkem celého zařízení je digitální signálový procesor zaměřený na aplikace v pohonech.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.