Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Jerome Robbins - základní teze jeho přínosu v klasickém tanci
Grabcová, Eliška ; JANEČEK, Václav (vedoucí práce) ; KŘENKOVÁ, Mahulena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na osobnost Jeroma Robbinse a jeho přínos klasickému tanci. Práce slouží jako základní zdroj informací o Robbinsově životě, vlivu na taneční svět a jeho tvorbě. Cílem práce je informovat o Robbinsově obohacení klasické baletní techniky dalšími tanečními styly a přiblížit jeho nový pohled na vývoj klasického tance v 20. století.
Interaktivní počítačové softwary v choreografii
Šmídová, Monika ; BURIAN, Vladimír (vedoucí práce) ; JANEČEK, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku interaktivních představení. Na téma nahlíží z pohledu propojení nových technologií a umění. Shrnuje historický vývoj interaktivity představení, zachycování pohybu a vývoj interaktivního softwaru. Práce je komponovaná jako stručný přehled shrnující dosavadní informace o této problematice. Uvádí nejvýznamnější představitele v oblasti interaktivních představení.
Prvky adagia v kontextu s pas de deux
Smělá, Barbora ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
V práci s názvem Prvky adagia v kontextu s pas de deux se zabývám nejen popisem, strukturou a obohacením adagia v tréninku klasického tance, ale také adagiem jako součástí scénického pas de deux. Adagio v kontextu s tréninkem klasického tance popisuji hlavně podle metodik ruských pedagogů A. J. Vaganovové a N. I. Tarasova. Nastiňuji zde počátky vývoje pas de deux, které se v novodobých baletech prezentuje převážně jako duet. Také se zabývám popisem scénického adagia z 3. jednání Labutího jezera, jehož neopomenutelnou součástí je partnerská práce. Metodiku a rozdělení tance s partnerem popisuji podle N. Serebrennikova.
Profesní sdružení tanečníků
Hannichová, Ivana ; Gremlicová, Dorota (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Bakalářská práce poskytuje stručný přehled o profesních sdruženích tanečníků, přičemž historicky mapuje jejich existenci od 19. století po současnost a místně není vymezena, zabývá se sdruženími v celosvětovém měřítku. Autorka krátce zmiňuje historicky nejstarší sdružení tanečních mistrů a jejich vývoj ve světě. Podrobněji se věnuje podobným organizacím na území Čech, jejichž počátek je zasazen do 19. století a postupně prochází skrze století dvacáté a období socialismu až k současnosti. Dále se zabývá současnými evropskými a americkými systémy profesních sdružení, jejich historií, cíly a stanovami. Zvláštní pozornost věnuje problematice u nás, existujícím profesním spolkům a jejich významu v praxi.
Mužský a ženský prvek v klasickém tanci
Ličková, Gabriela ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Abstrakt Tato magisterská práce se zabývá vztahem klasického tance k ţenskému a k muţskému pohlaví tanečníků. Nejprve stručně popisuje historii především klasického tance z hlediska jeho klíčových osobností, přelomových momentů, které nějakým způsobem ovlivnily pohled na klasický tanec z hlediska pohlaví tanečníků, vývoje klasické taneční techniky a pedagogiky. Druhou část tvoří metodický rozbor prvků výuky klasického tance, ve kterých se na jedné straně výrazně prezentují dívky (např. technika sur les pointes) a na druhé straně chlapci (např. allegro). Striktní hranici mezi prvky prováděnými výlučně muţi nebo ţenami však určit nelze. V dnešní době se rozdíly mezi pohlavím z hlediska techniky klasického tance stírají.
Balanchine technique-allegro
Červíčková, Pavlína ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Touto diplomovou prací jsem chtěla zprostředkovat ucelený rozbor části techniky George Balanchina, jednoho z největších choreografů neoklasického tance a zakladatele New York City Ballet. Zaměřila jsem se na techniku skoku, kterou Balanchine obohatil o spoustu nových prvků a principů oproti ruské klasické technice.
The classical ballet Technique for contemporary Dancers
Lacová, Martina ; Křenková, Mahulena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Táto magisterská práca sa zaoberá klasickou tanečnou technikou zameranou pre tanečníkov súčasného tanca. Text pribliţuje základné koncepty a spôsob práce v technikách klasického a súčasného tanca a stručne popisuje nové pohybové metódy a prístupy k telu. Hlavná časť práce skúma otázky súvisiace s problematikou vzdelávania tanečníkov súčasného tanca v klasickej technike a opiera sa o myšlienky a poznatky významných pedagógov klasickej techniky ale predovšetkým o názory a postrehy tanečníkov súčasného tanca. K téme magisterskej práce sa viaţe aj priloţený rozhovor s významným pedagógom klasickej techniky pre tanečníkov súčasného tanca Zvi Gotheinerom. Tento rozhovor som mala moţnosť uskutočniť počas účasti na jeho workshopu vo Viedni.
Vývoj prvků akademického tance v tanečních manuálech 18. a 19. století
Durczaková, Kristina ; Kazárová, Helena (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá vývojem prvků akademického tance během 18. a 19. století, jak je zachytili taneční mistři a teoretici ve svých traktátech. Na skupině vybraných prvků demonstruje vývoj vnitřního obsahu tanečních termínů a rozebírá, jakým způsobem prvky prováděli a popisovali jednotliví autoři, mezi nimi např. Pierre Rameau, Gennaro Magri či Carlo Blasis. Práce zároveň konfrontuje vývoj jednotlivých tanečních elementů s podobou prvků akademického tance současné doby a celkově tak podává obraz historického vývoje terminologie akademického tance.
Osobnost Wilfride Piollet
Gajerová, Vítězslava ; Janeček, Václav (vedoucí práce) ; Křenková, Mahulena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na osobnost a pedagogickou činnost Wilfride Piollet. Hlavním tématem bakalářské práce je shromáždění informací o uměleckém životě Wilfride Piollet. Zajímám se také o příčiny a průběh vzniku metody Flexibilních tyčí. Metoda Flexibilních tyčí je propracovaný systém, založený na výzkumu analýzy pohybu.
Postavení dolních končetin v klasickém tanci
Danzerová, Barbora ; Čumpelík, Jiří (vedoucí práce) ; Janeček, Václav (oponent)
Abstrakt Bakalářská práce je zaměřena na postavení dolních končetin v klasické taneční technice a vliv tohoto postavení na celkové držení těla tanečníka. Dolní končetiny nejsou pouze oporou vzpřímeného držení těla, ale také zároveň slouží jako zdroj informací centrálnímu nervovému systému (zpětná vazba), který pak anticipuje záměr tanečníka (dopředná vazba). Cíl práce Cílem práce je upozornit na fyziologicky správné postavení nohou v klasickém tanci. Je to základní předpoklad pro realizování dalších pohybových vazeb bez rizika přetížení pohybového aparátu. Klíčová slova držení těla, postavení nohou, kineziologie

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.