Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 231 záznamů.  začátekpředchozí217 - 226další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Použití biopaliv v letecké dopravě
Adámek, Petr ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Nastálek, Ondřej (vedoucí práce)
Bakalářská práce obsahuje přehled předpisů a nařízení v oblasti alternativních paliv – biopaliv a časové zmapování jejich vývoje. Základní rozdělení alternativních paliv a zaměření se na biopaliva a jejich základní rozdělení a popis technologie výroby, výhod či nevýhod vůči konvenčním palivům a zhodnocení připravenosti pro současné a budoucí použití v civilním letectví.
Letecké proudové motory s proměnným cyklem
Heczko, Nikodem ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Klement, Josef (vedoucí práce)
V této závěrečné bakalářské práci je zpracován základní přehled a rozdělení turbínových motorů, včetně stručného popisu jejich funkce. Práce je zaměřena na problematiku proudových motorů s proměnným cyklem. Uvádí výhody jejich použití jako letecké pohonné jednotky z hlediska účinnosti a popisuje různé způsoby konstrukčního řešení. Dále rozebírá samotný princip proměnného cyklu a jeho realizaci na motoru YF120. V závěru jsou představeny výzkumné programy zabývající se proměnným cyklem.
Improving of Brayton cycle for aero gas turbine
Acevedo Silva, Rodrigo Alberto ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
This thesis is a research about Brayton cycle. It contains different methods on how to improve the efficiency of the cycle. Also it explains one of these methods more precisely and describes different options such as IRA (Intercooled Recuperative Aeroengine) which is a project from Munich Technical University. Besides it explains different studies about heat exchangers and how these modifications could help to improve fuel economy.
Advantages and disadvantages of the engine concept "Geared Turbofan"
Marko, Libor ; Růžička, Miroslav (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The thesis describes the historical development of turbofan engines, which relates to the increase in amount of bypass ratio. It contains basic characteristics of turbofan engines and principle of engine´s components work. The thesis describes the advantages and disadvantages of the Geared Turbofan engine design compared to conventional turbofan engines of the same class power.
Unconventional design for internal combustion engines
Šenkýř, Miroslav ; Imriš, Pavel (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
The work is focused on unconventional concepts for internal combustion engines, namely, internal combustion engines of unusual structures. These are the engines that have different shapes of combustion chamber, shapes of shafts and specific output from the conventional concepts. This paper describes an unconventional engines as the Wankel engine and the Nutating engine. The work explains the construction, operating principle, advantages and disadvantages. Due to the continuous improvement of structures of these engines they have the future prospects in the aviation industry.
Moderní turbovrtulové motory pro letouny do vzletové hmotnosti 5700kg
Košař, Miroslav ; Nastálek, Ondřej (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce obsahuje databázi dostupných turbovrtulových motorů s výkonem do 2000 kW pro letadla se vzletovou hmotností do 5700 kg. Stručně jsou zde uvedeny základní informace k turbovrtulovým motorům. Hlavní část obsahuje přehled vybraných motorů a jejich vzájemné porovnání v podobě tabulek i grafů. Na závěr jsou stručně zmíněny odhady do budoucna.
Vývojové trendy leteckých lopatkových motorů
Fiala, Luboš ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Hlavním záměrem této bakalářské práce je shrnout aktuální vývoj probíhající v oblasti lopatkových civilních motorů. Tento vývoj je směřován ke snížení spotřeby paliva a zvýšení termické a propulzní účinnosti. Popsané principy vychází především z výzkumných programů ACARE, Vision 2020 a VITAL. Projekty jsou rozpracovány a některé jsou již ve stádiu letových zkoušek.
Zkoušení leteckých proudových motorů
Trusík, Vojtěch ; Klement, Josef (oponent) ; Šplíchal, Miroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se skládá ze dvou základních části. První část práce se zabývá popisem leteckých úřadů a agentur, činností proudového motoru, zkušebním zařízením a popisem zkoušek. Druhá část je věnována aplikací zkoušek dle předpisu CS-E na proudový motor TJ-100 C.
Vliv tvaru Země a atmosféry na činnost leteckých navigačních zařízení
Korbel, Martin ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Vosecký, Slavomír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce je prozkoumat a popsat vlivy a důsledky tvaru Země a její atmosféry na provoz pozemních i palubních radiotechnických zařízení, používaných v letectví. Práce obsahuje popis těchto vlivů působících na celé spektrum elektromagnetického vlnění užívaného v letecké komunikaci, navigaci a sledování letového provozu. Objasňuje také konkrétní formy vlivů tvaru Země a její atmosféry na jednotlivá zařízení, která se nejběžněji vyskytují civilní letecké radionavigaci.
Letecké motory pro letouny do 2000 kg
Loutocký, Jiří ; Šplíchal, Miroslav (oponent) ; Juračka, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce byla vytvořena jako databáze certifikovaných leteckých motorů pro letouny o váze 450 - 2000 kg. Je rozdělena do několika částí zabývajících se různým pojetím zpracování. V první části jsou uvedeni přední světoví výrobci a popis jimi vyráběných motorů. Druhá část grafickou formou rozděluje všechny nalezené motory vybraných výrobců podle způsobu dopravy paliva do spalovacího prostoru a plnicího tlaku. Třetí část porovnává motory řádově stejného výkonu (kategorie 100, 200 a 300 koňských sil). A to jak formou tabulky, tak graficky. Poslední úsek je věnován výběru nejvhodnějšího motoru podle zvoleného kritéria. Tím byl řádový výkon dle rozdělení v třetí části.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 231 záznamů.   začátekpředchozí217 - 226další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.