host ::
přihlásit
Digitální repozitář
Hledej
Nový záznam
Nápověda
O repozitáři
Hlavní stránka
>
Školství
>
Veřejné vysoké školy
> Západočeská univerzita v Plzni
Západočeská univerzita v Plzni
Vyhledat v 2 záznamech:
všechna pole
název
autoři
klíčová slova
datum zveřejnění
instituce
typ dokumentu
název konference
ISBN/ISSN
číslo projektu
plný text
číslo záznamu
Tipy pro vyhledávaní
::
Rozšířené hledání
Nejnovější přírůstky:
2021-06-03
11:11
Analýza reziduí z archeologické keramiky pomocí specifických protilátek a hmotnostní spektrometrie
Pavelka, Jaroslav
;
Kučera, Lukáš
(konzultant)
Na keramice se ve zvláštních podmínkách mohou dochovat důležité informace zachované v podobě biologických markerů – tzv. organických reziduí obsahující pozůstatky potravin. Jejich analýzou je možné určit druh připravované či konzumované stravy v minulosti. Z toho důvodu byl vyvinut laboratorní postup na principu metody ELISA (Enzyme-Linked Immuno Sorbent Assay) zaměřený primárně na určení přítomnosti denaturovaných proteinů ze středověké keramiky, který využívá dostupné a certifikované sady kitů pro imunologické analýzy. Schválená metodika je určena pro vědecké odborníky z řad archeologů, bioarcheologů a imunologů pracujících s archeologickým materiálem.
Plný text:
PDF
Úplný záznam
2017-05-15
11:12
Metodika výuky regionálních dějin na příkladu Plzeňského kraje
Mušková, Eva
;
Pleskačová, Iva
;
Stočes, Jiří
;
Zvárová, Jarmila
Metodika výuky regionálních dějin na příkladu Plzeňského kraje se snaží postihnout edukační význam regionálních dějin, zhodnotit, jakou roli hrají (měly by hrát a mohly by hrát) místní dějiny ve výuce na základních školách, a navrhnout efektivní způsob implementace regionální tematiky do vyučovacího procesu. Metodika se zabývá otázkou vymezení regionu a pojetí tohoto pojmu v historiografii. Přináší stručný nástin historie plzeňské historiografie doplněný zevrubným přehledem novější historické literatury k regionálním dějinám Plzně a Plzeňského kraje, který učitelům umožňuje zorientovat se v nabídce historické literatury regionální provenience. Dále nastiňuje edukační význam regionálních dějin a jejich roli v současném základním školství. Vedle teoretické části metodika obsahuje také návrhy projektů a manuál k realizaci vlastní výstavy.
Plný text:
PDF
Úplný záznam