Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 38 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Sociální pracovník a jeho role ve školství
BRTNÍKOVÁ, Veronika
Tato diplomová práce popisuje, jakou roli zastávají sociální pracovníci ve školství. Teoretická část uvádí, kde se běžně můžeme se sociálním pracovníkem ve školství setkat, jaká je jeho náplň práce, financování a legislativa. Pokud se však podíváme konktrétně do škol, zde školní sociální pracovník často chybí. I přesto, že škola jako instituce zastává primárně vzdělávací a výchovnou funkci, hraje také velkou roli v socializaci dítěte a školní prostředí musí být připraveno tyto situace řešit. Zde by byla možnost uplatnění sociálního pracovníka jako spojovacího článku mezi ostatními pracovníky multidisciplinárního týmu, žáků, jejich rodin a ostatních zařízení. Základem je správné nastavení personálního managementu vedoucími pracovníky. Hlavním cílem práce proto bylo zjistit, zda ostatní pracovníci základních škol Jihočeského kraje také vnímají potřebnost této pozice. Pro získání zpětné vazby od nejvíce odborníků byl použit kvantitativní typ výzkumu, metoda dotazování, technika dotazník. Data získaná z dotazníkového šetření od 580 respondentů z většinové části potvrdila potřebu pomoci v sociální oblasti. Záleželo by však na mnoha aspektech, které jsou uvedené a rozpracované ve výsledcích výzkumu. Za největší přínos práce lze považovat aktuálnost a výsledky od poměrně velkého množství kvalifikovaných respondentů, které by mohly být nápomocné při zavádění sociální práce do škol. Práce také může posloužit k většímu zájmu informovanosti odborné i široké veřejnosti o problematice školní sociální práce.
Odraz komunistické propagandy v dětských pořadech Československého rozhlasu mezi lety 1968 a 1974
Kaňka, Josef ; Groman, Martin (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Od začátku své už více než stoleté historie nabízel Český a Československý rozhlas řadu programů pro dětské posluchače. Ať už se jednalo o pohádky, vzdělávací relace, publicistické pořady nebo i speciální formáty, které mezi programy pro dospělé nenajdeme. Na tvorbě obsahu se často děti mohly také samy podílet. V politicky turbulentním 20. století, během kterého rozhlas zažil začátky demokracie, nacistickou okupaci, dlouhou socialistickou éru pod kontrolou Sovětského svazu i návrat ke svobodě, se v závislosti na společenské situaci proměňovaly i mediální obsahy. Od dramaturgie přes formu až po klíčový obsah. Citelné to je zvlášť v případě totalitních režimů. Vytěsněním nebo naopak častým opakováním určitých témat a kritickým či servilním způsobem jejich zpracování mohli zástupci vládní garnitury kontrolovat dominantní diskurz a s tím také ovlivňovat veřejné mínění a potlačovat hlasy kritiky. Využita k tomu mohla být vedle zpravodajství a publicistiky i dramatická tvorba. Pomocí různých mediálních výstupů lze velmi efektivně vytvořit fiktivní konstrukci reality, která může mít se skutečnou situací pramálo společného. Cílem práce je tyto propagandistické narativy hledat, analyzovat a porovnávat v rámci dětské rozhlasové tvorby v letech 1968-1974. Předmětem výzkumu budou ale i pokusy o demokratizaci...
Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů
Pospíšilová, Tereza ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Rosenfeldová, Jana (oponent)
Diplomová práce "Sdílení dětí na internetu z pohledu českých dětských influencerů a jejich rodičů" si klade za cíl zmapovat fenomén dětského influencerství v České republice. Kombinuje teoretický přístup s výzkumným šetřením na základě individuálních rozhovorů s dětskými influencery a jejich rodiči. Data získaná z rozhovorů jsou analyzována pomocí metody otevřeného kódování. Klíčovými oblastmi výzkumu jsou zejména otázky etiky, soukromí, digitální stopy spojené se sdílením dětí na internetu, ale i pozitivní aspekty této věci, jako je rozvoj kreativity a komunikačních dovedností dětí vystupujících na sociálních sítích. Práce se také dotýká tématu sharenting a jeho dopadů na soukromí a bezpečnost dětí online, stejně tak jako právních a etických rámců ochrany dětí na internetu. Zdůrazněna je zde potřeba vzdělávání dětí i rodičů v oblasti digitální gramotnosti a nutná opatření pro zajištění bezpečnějšího digitálního prostředí nejen pro děti. Závěry práce nabízejí ucelený pohled na problematiku tuzemského dětského influencerství a nabízí cenné postřehy pro rodiče, odborníky pracující s dětmi, ale i širší veřejnost zajímající se o otázky digitálního věku.
Vliv stravovacích návyků rodičů na rozvoj poruch příjmu potravy u dětí
Černá, Barbora ; Krch, František (vedoucí práce) ; Konečná, Judita (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývala problematikou poruch příjmu potravy (PPP), a to z hlediska vlivu stravovacích návyků rodičů na vznik a rozvoj poruch příjmu potravy u dětí. Cílem bakalářské práce bylo zjistit, zda tento vliv hraje v rámci vzniku onemocnění roli, jak velký tento vliv může být a o které konkrétní stravovací návyky se může jednat. Teoretická část bakalářské práce byla zaměřena na popis onemocnění, epidemiologii, diagnostiku, nástup, průběh, léčbu a mortalitu. Dále byly přiblíženy jednotlivé typy poruch příjmu potravy včetně jejich diagnostiky a následků. Poslední část se věnovala rizikovým faktorům, a to především vlivu stravovacích návyků rodičů na vznik a rozvoj PPP. Praktická část byla realizována pomocí dotazníkového šetření. Toho se zúčastnilo 19 respondentů. Jednalo se o rodiče pacientek ambulantní péče psychiatrické kliniky VFN léčících se s PPP. Výsledky poukázaly na spojitost mezi stravovacími návyky rodičů a rozvojem poruch příjmu potravy u jejich dětí, nicméně nebyly jednoznačné. Je potřeba vzít v potaz existenci řady rizikových faktorů a rozdílnost jejich vlivů na vznik a rozvoj onemocnění.
Podnikatelský záměr
Kabeláč, Michal ; Skalník, Jaromír (oponent) ; Hanušová, Helena (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vypracování podnikatelského záměru pro pořádání letních fotbalových kempů pro děti ve věku od 6 do 12 let. Práce popisuje teoretická východiska potřebná k vypracování podnikatelského záměru. Praktická část se dále zabývá analýzou trhu, marketingovým průzkumem a návrhem podnikatelského plánu.
Léčebna se speleoterapií Ostrov u Macochy
Okleštěk, Michal ; Štěpán, Marek (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce bylo vytvořit architektonickou studii léčebny se speleoterapií v Ostrově u Macochy. Cílem sanatoria je poskytovat odbornou péči dětem, které trpí chorobami dýchacího traktu, hlavně alergickými, ale i opakovanými infekcemi, zvláště pokud jsou spojeny s poruchou imunity. Samotný provoz je určen primárně dětem předškolního věku a dětem na prvním stupni základní školy. Cílem bylo požadované provozy rozdělit do dvou hlavních částí a zabezpečit nekonfliktní a přirozený provoz – dvě navzájem propojené budovy. Tyto budovy poté co nejšetrněji zasadit do krajiny Moravského krasu a přispět k rozvoji dané oblasti.
Hra pro výuku úplných základů programování
Rončka, Martin ; Beran, Vítězslav (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce je vytvoření hry pro výuku úplných základů programování . První část této práce se zabývá studiem a analýzou současných her pro výuku programovaní a soudobých principů užívaných ve výukových hrách . Na toto navazuje návrh a implementace rozhraní pro vizuální programování v Unity3d a následná integrace tohoto rozhraní do jednoduché hry , která bude splňovat principy sepsané v první části této práce . Výsledek práce je poté vyhodnocen jak z hlediska technického tak uživatelského , s cílem zjistit efektivitu rozhraní pro vizuální programování a hry samotné jako nástroje pro představení programování .
Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let
Hynek, Josef ; Bunc, Václav (vedoucí práce) ; Strejcová, Barbora (oponent)
Název práce: Mimoškolní pohybové aktivity dětí ve věku 12-14 let Cíl práce: Cílem této práce je identifikovat způsob trávení, množství volného času u prepubescentů a jaký mají děti pohybový režim. Jaké druhy pohybových aktivit provozují a kdo je ke sportu přivedl. Dále jaký mají vztah ke školní TV a zda jsou jejich rodiče pohybově aktivní. Metoda: Data jsme sebrali pomocí anketního šetření. Výzkumu se zúčastnilo 103 dětí ve věku 12-14 let. 27 dětí bylo z Perštejna (16 chlapců a 11 dívek) a 76 dětí z Klášterce nad Ohří (38 chlapců a 38 dívek). Výsledky: Potvrdilo se, že hlavním impulsem k tomu aby děti byli pohybově aktivní, jsou rodinní příslušníci. Dále se nám potvrdilo, že počet sportujících chlapců je vyšší než počet dívek v tomto věkovém rozmezí.
Design přenosného autorefraktometru
Kazlouskaya, Anastasiya ; Sládek, Josef (oponent) ; Rubínová, Dana (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je design přenosného autorefraktometru určeného k preventivnímu screeningu tupozrakosti a refrakčních vad u malých dětí. Cílem je vytvořit dobře vyvážený přenosný autorefraktometr s pohodlnou a správně umístěnou rukojeťi, který bude mít moderní, příjemný a hravý design. Práce vychází ze současného stavu poznání a byla tvořena s ohledem na ergonomické a technické požadavky.
Dramaticko výchovné lekce projektované s dětmi prvního stupně základní školy
Divoká, Michaela ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám přínosem dramatické výchovy pro žáky prvního stupně základní školy. V úvodu uvažuji nad teoretickými východisky dramatické výchovy, projektové výuky, jejich využití a vlivu na osobnost dítěte. Důležitou kapitolu teoretické části tvoří vývojová specifika prvostupňových dětí. Součástí diplomové práce je návrh dramaticko- výchovných lekcí pro všechny ročníky prvního stupně základní školy. Těžištěm práce je zpracování dramaticko-výchovných lekcí v rámci jednoho tématu (o patronce voršilského školství, svaté Voršile). Jednotlivé lekce jsou navrženy tak, aby každá odpovídala vývojovému stupni žáků konkrétního ročníku. Praktická část obsahuje akční výzkum a vyhodnocení dotazníku, který prověří hloubku znalostí žáků před a po projektu v rámci daného tématu. Dále zahrnuje dotazník pro zpětnou vazbu od učitelů jednotlivých tříd a odpovědi na výzkumné otázky. Realizace navrženého projektu je doplněna popisem, vlastní reflexí a porovnáním práce v jednotlivých ročnících. Druhá část diplomové práce zahrnuje také porovnání použitých metod dramatické výchovy z hlediska funkčnosti, vzhledem k věku a vývojovým specifikům žáků jednotlivých ročníků. V závěru se zamýšlím nad vlivem dramatické výchovy na osobnost žáků prvního stupně základní školy. Smyslem této práce je vytvořit...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 38 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.