Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Administrativní náklady silniční daně
Pindur, Ivo
Diplomová práce se zabývá administrativními náklady silniční daně. Na základě kvantifikace administrativních nákladů je v práci stanoveno navýšení daňové po-vinnosti z jednotlivých vozidel v případě zavedení všeobecné environmentální silniční daně. V první řadě byly kvantifikovány administrativní náklady vznikající při výběru silniční daně v současném období. Budoucí administrativní náklady jsou odhadnuty za předpokladu, že silniční dani budou podléhat všechna osobní vozidla a všeobecná environmentální daň bude stanovena na základě emisí CO2. Dalším krokem je stanovení výše administrativních nákladů připadajících na jedno silniční vozidlo. Následně na základě celkového počtu registrovaných osobních automobilů v ČR budou odhadnuty budoucí administrativní náklady. Tyto náklady jsou posléze přiřazeny k jednomu gramu vyprodukované emise CO2 osobními vozidly na jeden realizovaný kilometr. Na závěr budou porovnány dva modely navýšení daňové povinnosti z jednotlivých vozidel. Součástí práce je také kvalitativní a kvantitativní analýza, která hodnotí současný stav výběru silniční daně v ČR.
Elektromobily a životní postředí
Diviš, Ondřej
Bakalářská práce se zaměřuje na elektromobilitu z pohledu životního prostředí. V první části je popsán historický vývoj elektromobilů. Dále se věnuje popisu jednotlivých konstrukčních řešení. Hlavní část je věnována rozboru vlivu výroby, provozu a likvidace elektromobilů na životní prostředí, kde je detailně popsána výroba lithium-iontového akumulátoru, výroba elektrické energie pro provoz elektromobilů a jejich následná celková výroba a recyklace. Bylo zjištěno, že výroba vozidel se spalovacími motory je z ekologického hlediska výhodnější než výroba elektromobilů. Naopak provoz elektromobilů je z pohledu životního prostředí šetrnější než provoz vozidel se spalovacím motorem. Co se týče následné likvidace, tak vozidla se spalovacím motorem a elektromobily se příliš neliší. Jediným rozdílem je recyklace nebo druhotné využití akumulátoru elektromobilu a jeho vliv na životní prostředí.
Vývoj a stav environmentálních aspektů ve fiskálních nástrojích zaměřených na silniční motorovou dopravu
Čačalová, Jitka
Bakalářská práce se zabývá zdaněním silničních motorových vozidel v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie se zaměřením na environmentální aspekty. Záměrem je navrhnout doporučení pro úpravu silniční daně v České republice. Literární rešerše se věnuje deskripci problematiky zdanění silničních motorových vozidel s ohledem na formulaci ekologických daní, dále jsou definovány škodlivé externality silniční dopravy a strategie evropské environmentální politiky. Nezbytnou součástí práce je analýza českého vozového parku a komparační analýza zdanění motorových vozidel a podstatných statistických dat týkajících se osobních automobilů vybraných zemí EU, jako je vývoj průměrného stáří nebo průměrných emisí CO2. V souvislosti se získanými poznatky o dani z motorových vozidel ve zvolených státech je navrženo doporučení pro úpravu české silniční daně.
Silniční daň jako nástroj ekologizace vozového parku
Grunová, Michaela
Bakalářská práce se zabývá problematikou zdanění motorových vozidel v České republice a ve vybraných státech Evropské unie. Prostřednictvím charakteristiky systémů zdanění motorových vozidel ve vybraných státech byly definovány důležité poznatky k jejich následné komparaci. Na základě této komparace byly navrhnuty způsoby řešení omlazení vozového parku a zlepšení životního prostředí za pomoci snížení produkce emisí do ovzduší.
Silniční daň jako nástroj snížení množství emisí produkovaných dopravou
Bastlová, Veronika
Diplomová práce se zabývá hodnocením environmentálních prvků zahrnutých v silniční dani České republiky. V teoretické části jsou vymezeny negativní externality vztahující se k sektoru silniční dopravy. Jelikož mají tyto externality negativní vliv zejména na životní prostředí, je věnována pozornost postavení EU, a v této souvislosti i České republiky, k ochraně klimatu. Následně jsou představeny možné způsoby internalizace negativních externalit a jejich praktické zahrnutí v silničních daní členských států EU. V analytické části jsou za využití ekonometrických poznatků stanoveny parametry vozidel, jež mají statisticky významný vliv na hodnotu emisí CO2 vztahují-cích se k těmto vozidlům. Jelikož je ekonometrická analýza prováděna na datech získaných z údajů slovenského vozového parku, je nezbytnou součástí práce i analýza struktury vozového parku ČR a její následná komparace s vozovým parkem Slovenské republiky. Výsledky regresní analýzy jsou následně konfrontovány s nastavením silniční daně ČR z pohledu míry jejího přispění k ekologizaci vozové-ho parku České republiky. Při porovnání výsledků regresní analýzy se strukturou silniční daně ČR bylo zjištěno, že nastavení silniční daně v současné době environmentální prvky téměř nezohledňuje. Z toho důvodu byla navržena možná úprava výpočtu silniční daně, která by zohledňovala vliv negativních externalit při pro-vozu vozidel na životní prostředí.
Současný stav a perspektivy zdanění elektromobilů
Minář, Ondřej
Bakalářská práce se zabývá analýzou silniční daně, kterou je zatížen provoz elek-tromobilů v České republice a ve vybraných zemích Evropské unie. Za cíl si klade vymezení forem silniční daně a porovnání jednotlivých systémů zdanění. V práci je popsána historie majetkových daní a vývoj silniční daně od roku 1993. Dále je ob-jasněna problematika zdanění elektromobilů v České republice a srovnání s dalšími státy EU (Švédsko, Německo, Itálie, Francie a Portugalsko). V závěru jsou navrženy možné způsoby budoucího zdanění elektromobilů.
Zdanění silničních motorových vozidel v ČR a Německu s environmentálními aspekty
Osičková, Helena
Osičková, H. Zdanění silničních motorových vozidel v ČR a v Německu s environmentálními aspekty. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2020. Bakalářská práce se zabývá zdaněním silničních motorových vozidel v ČR a v Německu. První část se zaměřuje na rozbor zdanění silničních motorových vozidel v ČR a v Německu. V praktické části je provedena analýza inkasa a vozového parku v obou zemích. Dále jsou provedeny výpočty silniční daně jak v ČR, tak i v Německu a jejich následné zhodnocení. Na základě zjištěných poznatků jsou navrhnuty doporučení pro ČR v oblasti zdanění silničních vozidel na základě komparace sNěmeckem. Doporučení jsou stanovena tak, aby mohly přispět ke snížení negativních dopadů na životní prostředí.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.