Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Obmedzovanie škodlivej spotreby v Európskej únii pomocou daňových nástrojov
Černáček, Kristián
Diplomová práce je zaměřena na spotřební daně v Evropské unii, jejich změny a dopady na omezování škodlivé spotřeby. Autor práce zkoumá výši a změnu sazeb spotřební daně v státech EU, vývoj průměrné a mediánové mzdy, ceny statků škodlivé spotřeby a náklady způsobené škodlivou spotřebou. Hlavním cílem práce je zjistit, zda je pomocí zvyšování daňových sazeb možné efektivně redukovat spotřebu. Sekundárním cílem je vymezit výši spotřebních daní v EU, zjistit ceny a mzdy. V ČR zjistit úroveň spotřeby, vypočíst elasticitu poptávky a zjištěné výsledky srovnat s výsledky dotazníkového šetření. Na základě zjištění zhodnotit účinnost daňové politiky a navrhnutou opatření.
Chování spotřebitelů na trhu s pneumatikami
Marek, Jakub
Marek, J. Chování spotřebitelů na trhu s automobilovým obutím. Bakalářská práce. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2023. V textu je popsána šablona pro závěrečné práce a jednotlivé styly jsou apliko-vány na příkladech.
Green purchasing: Case of Bottled Water Consumption in the Czech Republic
Hanusová, Klára ; Ščasný, Milan (vedoucí práce) ; Opatrný, Matěj (oponent)
Aby se tvůrci politik vypořádali s různými environmentálními problémy, z nichž mnohé pramení z neudržitelného chování spotřebitelů, usilují o přechod k oběhovému hospodářství. Jednou z iniciativ v České republice je snížení jednorázového plastového odpadu. Příkladem této kategorie odpadů jsou plastové lahve používané k balení nápojů. Následně si tato práce klade za cíl odhalit determinanty spotřeby balené vody v České republice, jelikož podobná studie v daném kontextu zřejmě nebyla provedena. Data (n=3 411) použitá pro analýzu jsou získána z dotazníkového šetření "TAČR Kohoutková". Použitá metóda zahrnuje Generalizovanou ordinální logistickou regresi a Multinomickou logistickou regresi. Výsledky odhalují sociodemografické charakteristiky, chuť, zdravotní důvody, konstrukty z teorie plánovaného chování a návyky jako prediktory spotřeby balené vody. Bylo zjištěno, že u vysoce vzdělaných lidí a lidí se silným návykem pít vodu z kohoutku existuje menší pravděpodobnost, že budou konzumovat balenou vodu. Hlavními spotřebiteli tohoto produktu se jeví ti, kteří negativně vnímají chuť a zdraví vody z kohoutku, nebo pozitivně vnímají takové vlastnosti u balené vody. Naopak, neexistuje dostatek důkazů pro určení vztahu mezi environmentálními hodnotami a konzumací balené vody.
Beer Consumption Patterns in Europe
Zobal, Vladimír ; Janda, Karel (vedoucí práce) ; Špolcová, Dominika (oponent)
Tato diplomová práce se snaží ověřit a kvantifikovat vztah mezi mikroekonomickými, makroekonomickými a sociálními rysy jednotlivých zemí a roční spotřebou piva na hlavu. Pro zhodnocení a zaznamenání odlišností v chutích jednotlivých skupin zemí je použit koncept 'pivních', 'vinných' a 'lihovinových' národů. V první řadě je za pomoci technik pro analýzu panelových dat vyhodnocen obecný model pokrývající všechny Evropské země v rozmezí let 2000 a 2013. Výsledky a poznatky z tohoto obecného modelu jsou dále použity jako základ pro stavbu specifického modelu pro Českou republiku. Česká republika je známa pro svou dlouhodobě nejvyšší spotřebu piva na hlavu, přesto podíl piva vypitého v pohostinství zaznamenává dlouhodobě klesající tendenci. Všechna data použita pro tuto práci jsou kumulována na roční bázi na úrovni jednotlivých zemí. Klíčová slova Pivo, Víno, Lihoviny, Chování Spotřebitelů, Poptávka po Pivu, Pivní Země, Behaviorální Ekonomie E-mail autora Vladimir.Zobal@gmail.com E-mail vedoucího Karel-Janda@seznam.cz 1
Rozdíly mezi pohlavími jako reakce na prodejní pobídky
Solilyak, Maryna ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Zlatić, Marija (oponent)
V dnesní dobe, kdy je v regálech obchodu stale více a více podobnych produktu stejného typu, se nákupní rozhodování pro spotřebitele komplikují. Napříč tomuto se výrobco domnívají, že jedním z nejefektivnějších způsobů jak své výrobky odlišit od konkurence, jsou prodejní pobídky (napřiklad slevové akce, ochutnávky, dárky ke koupi, apod). Každý spotřebitel je avšak jiný a proto také každý na pobídky reaguje jinak. Úspěch pobídek je odvislý od hloubky chápání chování zákazníků. Pro úspěšnou komunikační kampaň, je potřeba aby marketéři správně zvolili kanály pro komunikaci s cílovými zákazníky. V této studii se zaměříme na rozdíly v nákupním chování zákazníků podle pohlaví. V neposlední řadě budeme zkoumat rozdílné reakce mužů a žen na prodejní pobídky.
Green marketing and its impact on consumer behaviour
Gajdoš, Michal ; Říha, David (vedoucí práce) ; Procházková, Markéta (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu green marketingu, a jak tento druh marketingu ovlivňuje chování spotřebitelů. Detailně popisuje co je green marketing a jeho součásti, a také popisuje negativní stránku green marketingu - greenwashing. Dále se zabývá tématem společenské odpovědnosti podniků a nakonec spotřebnímu chování lidí. V praktické části práce byl proveden kvantitativní výzkum formou elektronického dotazníku, jehož cílem bylo zjistit povědomí lidí z generace Y o green marketingu. Jak vnímají tito spotřebitelé ekologicky přátelské produkty na trhu a vliv green marketingu na jejich nákupní rozhodování.
Vnímání nového produktu BeBe Dobré ráno spotřebiteli
Platlová, Drahomíra ; Postler, Milan (vedoucí práce) ; Průša, Přemysl (oponent)
Diplomová práce se zabývá vnímáním nového produktu BeBe Dobré ráno spotřebiteli, tedy zkoumáním znalosti a postojů k produktu. Dále se zaměřuje na vztah spotřebitelů ke značce, jejich konzumními návyky či preferencemi. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, tj. teoretické a praktické části, jenž se následně dělí do několika kapitol. Teoretická část přibližuje čtenáři problematiku a přináší obecné informace o marketingu, které se následně odráží v druhé, praktické části. Druhá část začíná představením společnosti včetně její historie a portofólia produktů, přičemž je následována výzkumem, jehož výsledky jsou dále detailně rozebrány. Součástí závěrů výzkumu je shrnutí celého dotazování a doporučení pro budoucí vývoj značky.
Schopnost spotřebitelů reagovat na cenové slevy rychloobrátkového zboží
Brabencova, Eliska ; Král, Petr (vedoucí práce) ; Lhotáková, Markéta (oponent)
Hlavní cíl diplomové práce bylo ohodnotit, jak cenové slevy ovlivňují chování spotřebitelů při nakupování rychloobrátkového zboží s důrazem na věrnost značce. Čeští zákazníci se vyznačují tím, že dávají větší důraz na nabídku slevových akcí. Tato diplomová práce se zaměřuje na analýzu cenových slev šamponů v České republice. Letáky hlavních prodejců drogerie byly zanalyzovány, aby bylo možné ohodnotit frekvenci a hloubku cenových slev šamponů. Chování spotřebitelů při nakupování šamponů a jejich postoj k cenovým slevám šamponů bylo popsáno pomocí dotazníku. Dvě hypotézy, že šampony jsou zlevněné velmi často a výrazně, se potvrdily. Zákazníci preferují nakupovat šampony za zlevněné ceny a někteří dokonce věří, že se nevyplatí kupovat šampony za plné ceny.
Chování konečných spotřebitelů na trhu
ŠVEJDOVÁ, Monika
Moje závěrečná práce je zaměřena na chování konečných spotřebitelů na trhu. Cílem této práce je provedení průzkumu chování spotřebitelů na trhu a analýza nabídky služeb daného podniku. Pro mou bakalářskou práci jsem si vybrala společnost Výstaviště České Budějovice a. s. a její výstavu Země živitelka. Na základě studia odborné literatury jsem uvedla členění spotřebitelů, popsala jsem chování konečných spotřebitelů a faktory, které na ně působí. Následně jsem provedla výzkum chování spotřebitelů na trhu. Tento výzkum byl realizován na výstavě Země živitelka formou ústního dotazování návštěvníků. Na základě získaných údajů jsem vyhodnotila dotazníky a zhodnotila chování konečných spotřebitelů na trhu. Rovněž jsem provedla analýzu nabídky služeb dané společnosti. Výsledkem mého výzkumu je zjištění, že zde existuje mnoho faktorů, které ovlivňují spotřebitele. Chování spotřebitelů závisí na typu výstavy, doprovodném programu na výstavě a také nabídkou vystavovatelů.
Kupní rozhodovací proces spotřebitele na trhu sušenek a oplatek
Mihoková, Jana ; Koudelka, Jan (vedoucí práce) ; Kopáčková, Lenka (oponent)
Cílem práce je analyzovat kupní chování spotřebitelů na trhu sušenek a oplatek, nalézt specifika a zmapovat využití prodejních kanálů. První část je věnována teoretickému aparátu, který pomůže pochopit spotřebitelovy predispozice, životní styl a průběh kupního rozhodovacího procesu v obecné rovině. Druhá část je zaměřena na samotný trh sušenek a oplatek a současnou situaci. Třetí praktická část se zabývá výsledky marketingového výzkumu spotřebitelů v oblasti sušenek a oplatek.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.