National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.02 seconds. 
The need for play in the childhood
Cukrová, Anna ; Sedlářová, Petra (advisor) ; Tichá, Romana (referee)
Playing games is an important part of every child's correct development and also for its psychical and physical - inner peace. From infant age the child learns about surrounding world and its place inside it using games. When child gets sick and hospitalization is necessary, it is often a new experience for the child and its family. To help the child to stand this difficult situation and reduce its stress and other possible negative effects, it can be very helpful if the surrounding environment provides enough game stimulus. These stimuluses can be provided not only by a close person, who is hospitalized with the child, but also by the representatives of different organization, nurses or teachers from school near chospital. The bachelor thesis is dedicated to the need of play for children during their hospitalization. The research is focused on organizations, which help the hospitalized children fulfill this need. In the other parts of this thesis, the research focuses on the customization of school during sickness and how different methods of play are implemented into teaching. Keywords: hospitalization, the need of play, hospitalized child, hospitalism, school near the hospital
The effect of artetherapy techniques for longterm hospitalized child
Tichá, Romana ; Jebavá, Jana (advisor) ; Bednář, Miloš (referee)
Název práce: Vliv arteterapeutických technik na dlouhodobě hospitalizované dítě. Title: The effect of artetherapy techniques for longterm hospitalized child. Cíle práce: Zkoumat vliv výtvarných technik - mandal - na jedince s důrazem na podporu komunikace a aktivitu dítěte během dlouhodobé hospitalizace v nemocnici. Pozorovat jednotlivce v průběhu aplikace modelové činnosti. Vyhotovit záznam o používání a preferenci barev v kresbě u dlouhodobě či opakovaně hospitalizovaných dětí v určitém vývojovém obdobL Metoda: K průzkumu jsem použila metodu strukturovaného pozorování dítěte při zadaném úkolu a jeho řádném zaznamenávání do tabulky. Poté jsem s vybranou skupinou dětí v nemocnici prováděla výtvarné činnosti ve formě modelové výtvarné aktivity - úkolem bylo vybarvit mandalu. V průběhu plnění úkolu jsem se zaměřila na styl kresby, preferenci barev, prožíváni dítěte a jeho verbalizaci. Metodu pozorování jsem zaznamenala do tabulky, k celistvosti pohledu na jedince jsem využila sběr osobních dat (anamnéza) a hodnocení výkresů. Výzkum jsem se rozhodla provádět u dětí ve věkové kategorii od 1O do 16 let. Výzkumný soubor tvořilo 8 jednotlivců. Výsledky: Po shlédnutí výsledků v tabulce pozorování jsem přistoupila k závěru, že vhodná aktivita (např. malování, kreativní činnosti, společenské hry apod.) ve...

See also: similar author names
2 Tichá, Radka
7 Tichá, Renata
7 Tichá, Renáta
2 Tichá, Růžena
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.