National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Písek in the Thirty Years' War
Raabová, Kateřina ; Čechura, Jaroslav (advisor) ; Zdichynec, Jan (referee)
V této práci jsem se pokusila sledovat vybrané problémy z dějin malebného jihočeského města Písku, někdejšího města královského, během období třicetileté války (1618 - 1650). Struktura práce vycházela z možností daných bohatstvím Okresního archivu v Písku, dostupností literatury a na začátku stanovených témat - válečný vliv v regionu a na město Písek, náboženské poměry a hospodářské poměry, podoba města a jeho správa a na závěr kalendář událostí, který měl vše ve stručnosti shrnout a zopakovat. Téma bylo stanoveno a já začala shromažďovat materiál v SokA v Písku, netuše, kolik materiálu se tu k tématu skrývá a dá využít, pokud to člověk umí. Problematika třicetileté války v městském prostředí není v české historiografii zrovna frekventovaná, na rozdíl od vojenských, politických událostí či ‚portrétování' velkých panovnických a šlechtických osobností. Tak jsem narazila hned v úvodu bádání na problém. Nepodařilo se mi sehnat, vyjma Sedláčkova monumentálního díla Dějiny královského krajského města Písku nad Otavou, žádnou syntézu, která by se zabývala dlouhou válkou a na ní navazujícího barokního období. Městům pokud je věnována pozornost z hlediska politického, hospodářského a ekonomického, sociokulturního či antropologického, pak je ve většině případů pozornost historiků zaměřena především do období...
Relations between school and families
RAABOVÁ, Kateřina
The aim of this bachelor thesis was to find out which relations exist and are developed between family and school. The thesis also focuses on the possibilities of cooperation and becoming a part of the school life offered by the institution of school to the parents and the way the parents use them. The thesis consists of two parts theoretical and empirical. The theoretical part explains main concepts relating to the family-school relations as well as the parent-teacher-pupil relations. It describes possible forms of cooperation and gives examples of literature that focuses on this problem. The empiric part is concerned with the research of pupils from selected elementary school classes and their parents who deal directly with teachers as well as school. The conclusion offers the evaluation of the results of the research and confronts them with the aims of this thesis.

See also: similar author names
3 RAABOVÁ, Kateřina
2 Raabová, Karin
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.