National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.01 seconds. 
Optimization of HIC criterion during head impactor hit into the car hood
Kysilko, Vít ; Dobeš, Martin (referee) ; Vrbka, Jan (advisor)
Kvůli stále značnému počtu usmrcených chodců při dopravních nechodách se výrobci automobilů snaží pomocí vhodné konstrukce automobilu zmírnit následky způsobené nehodou. Při srážce impaktoru hlavy s kapotou automobilu dochází ke zpomalení impaktoru a na toto zpomalení je aplikováno HIC kitérium. HIC kritérium vyhodnocuje míru možnosti poranění hlavy při srážce. Cílem diplomové práce je výběr nejvhodnějšího časového průběhu zpomalení dětského impaktoru hlavy při srážce s kapotou automobilu Škoda Superb II z hlediska HIC kritéria a navržení konstrukčních úprav kapoty a okolních částí, které se dostanou do kontaktu tak, aby se skutečný průběh blížil teoretické fyziologicky přípustné variantě. Pro výpočtové modelování úlohy byla použita explicitní varianta metody konečných prvků (MKP). V první části práce jsou analyzovány data ze simulací úderu impaktoru dětské hlavy na kapotu auta, zvlástě pak analýzy částí energie spotřebované kapotou při srážce s impaktorem. Tyto data byly poskytnuté firmou Škoda Auto a.s. Další část se zaobírá návrhem křivek zpomalení se sinusovým, čtvercovým a trojúhelníkým tvarem. Dále je také navržena 2 vrcholová trojúhelníhová křivka zpomalení, jež je pomocí parametrů modifikovatelná. Optimalizací aproximovaného modelu geometrie kapoty automobilu při dopadu impaktoru hlavy na navržený model geometrie kapoty je zajištěno podobné shody s dříve optimalizovanou 2 vrcholovou trojúhleníkovou křivkou zpomalení. V další části je použit originální model geometrie kapoty automobilu Škoda Superb II a další optimalizace modelu geometrie kapoty vůči optimálnímu časovému průběhu zpomalení.
Strain, stress and strength analysis of the frame construction.
Kysilko, Vít ; Damborský, Petr (referee) ; Vrbka, Jan (advisor)
The bachelor´s thesis is intent on the computation of a plane frame which is used for test the resistance of composite tubes to a changing pressure. As a computational model I used simplified frame loaded by solitary forces which work eccentrically from the axis of symmetry of the frame. Because I cannot exactly use the theory of simple elasticity and strength in this task I make two calculations with various shapes of midline. This is twice internally statically indeterminate task, appropriate deformation conditions were solved by Castigliano’s theorem. Bending stress is dominant but in calculation is also composed energy of normal and displacement forces. Inspection of cyclic fatigue was made in possible hazardous places. Analytic calculation was carried out in MAPLE 12 and it was compared with Finite Element Method analysis with Ansys Workbech 12 software.
Optimization of HIC criterion during head impactor hit into the car hood
Kysilko, Vít ; Dobeš, Martin (referee) ; Vrbka, Jan (advisor)
Kvůli stále značnému počtu usmrcených chodců při dopravních nechodách se výrobci automobilů snaží pomocí vhodné konstrukce automobilu zmírnit následky způsobené nehodou. Při srážce impaktoru hlavy s kapotou automobilu dochází ke zpomalení impaktoru a na toto zpomalení je aplikováno HIC kitérium. HIC kritérium vyhodnocuje míru možnosti poranění hlavy při srážce. Cílem diplomové práce je výběr nejvhodnějšího časového průběhu zpomalení dětského impaktoru hlavy při srážce s kapotou automobilu Škoda Superb II z hlediska HIC kritéria a navržení konstrukčních úprav kapoty a okolních částí, které se dostanou do kontaktu tak, aby se skutečný průběh blížil teoretické fyziologicky přípustné variantě. Pro výpočtové modelování úlohy byla použita explicitní varianta metody konečných prvků (MKP). V první části práce jsou analyzovány data ze simulací úderu impaktoru dětské hlavy na kapotu auta, zvlástě pak analýzy částí energie spotřebované kapotou při srážce s impaktorem. Tyto data byly poskytnuté firmou Škoda Auto a.s. Další část se zaobírá návrhem křivek zpomalení se sinusovým, čtvercovým a trojúhelníkým tvarem. Dále je také navržena 2 vrcholová trojúhelníhová křivka zpomalení, jež je pomocí parametrů modifikovatelná. Optimalizací aproximovaného modelu geometrie kapoty automobilu při dopadu impaktoru hlavy na navržený model geometrie kapoty je zajištěno podobné shody s dříve optimalizovanou 2 vrcholovou trojúhleníkovou křivkou zpomalení. V další části je použit originální model geometrie kapoty automobilu Škoda Superb II a další optimalizace modelu geometrie kapoty vůči optimálnímu časovému průběhu zpomalení.
Strain, stress and strength analysis of the frame construction.
Kysilko, Vít ; Damborský, Petr (referee) ; Vrbka, Jan (advisor)
The bachelor´s thesis is intent on the computation of a plane frame which is used for test the resistance of composite tubes to a changing pressure. As a computational model I used simplified frame loaded by solitary forces which work eccentrically from the axis of symmetry of the frame. Because I cannot exactly use the theory of simple elasticity and strength in this task I make two calculations with various shapes of midline. This is twice internally statically indeterminate task, appropriate deformation conditions were solved by Castigliano’s theorem. Bending stress is dominant but in calculation is also composed energy of normal and displacement forces. Inspection of cyclic fatigue was made in possible hazardous places. Analytic calculation was carried out in MAPLE 12 and it was compared with Finite Element Method analysis with Ansys Workbech 12 software.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.