National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Analýza učebnic matematiky pro střední školy zabývající se vybranými funkcemi
BOUDOVÁ, Anna
The aim of this thesis is to compare selected mathematics textbooks that deal with fundamental functions at secondary school level. Textbooks will be examined on the base of Framework Education Programme for Grammar school, whether they fulfil requirements for teaching a given area of mathematics. Analysis of range of each textbook will be realized by the Indicator of curriculum uniformity. By measuring the didactic equipment of textbooks, the textbooks will be analysed and evaluated quantitatively. The benefits of such work will be evaluation of textbooks construction pointing to their quality.
Theory and practice in the creating of a chemistry textbooks for secondary schools
Klečka, Milan ; Čtrnáctová, Hana (advisor) ; Solárová, Marie (referee) ; Rychtera, Jiří (referee)
Teorie a praxe tvorby učebnic chemie pro střední školy Mgr. Milan Klečka Abstrakt: Disertační práce je zaměřena na problematiku teorie a praxe tvorby učebnic chemie pro střední školy. Východiskem práce je rozsáhlá rešerše naší a zahraniční literatury zaměřená na analýzu významu, pojetí, charakteristiky a hodnocení učebnic. Dále je uvedena příprava, realizace a výsledky rozsáhlého šetření v rámci České republiky, týkajícího se reálného používání učebnic chemie na středních školách. Formou dotazníkového šetření bylo zjištěno, jaké učebnice chemie jsou v současnosti v praxi nejpoužívanější. Nejvíce používané učebnice obecné a anorganické chemie byly pak vybrány k dalšímu hodnocení metodikou Nestlerová-Průcha-Pluskal. Byl proveden komplexní rozbor osmi nejpoužívanějších učebnic a učebnicových řad obecné a anorganické chemie a porovnány jejich parametry. V závěru disertační práce je uveden přehled jednotlivých parametrů pro každou učebnici a návrh kritérií pro tvorbu optimální učebnice chemie pro střední školy.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.