| |
| |
|
Obchodní a kulturní zvláštnosti Kypru
Otta, Jiří ; Gullová, Soňa (advisor) ; Klosová, Anna (referee)
Práce pojednává o Kypru. Zabývá se zákládními informacemi o teritoriu, ekonomickými, geografickými a historickými faktory. Hlavní část práce se věnuje kulturním faktorům, které ovlivňují obchod a popisuje průběh obchodních jednání na Kypru. Práce analyzuje vhodný přístup k této lokalitě.
|
|
Obchodní a kulturní zvláštnosti Mongolska
Matušková, Šárka ; Gullová, Soňa (advisor)
Část práce se zabývá základními informacemi o teritoriu tj. poloha, obyvatelstvo, ekonomie, podnebí, politické uspořádání a historie. Stěžejní část pojednává o tradicích a specifikách mongolské kultury a také o způsobu navazování obchodních kontaktů, včetně průběhu obchodního jednání.
|
| |
|
Retailing in China
Urbášková, Aneta ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee)
Práce se zabývá stavem retailingu v Číně, identifikuje trendy, které jsou aktuální a které bude země do budoucna následovat. Popisuje kulturní charakteristiky čínského spotřebitele a jejich aplikaci na retailingové prostředí. Využívá příklad zahraničních retailerů, aby popsala moderní retailingové metody a formáty. Dále se zabývá nákupními centry, vysvětluje, proč došlo k rychlému nárůstu jejich počtu a popisuje jejich specifika oproti evropským. Uvádí příklad 3 nákupních center v Číně a popisuje situaci v Shanghai jako zástupce nejrozvinutějšího trhu v Číně.
|
| |
| |
|
Vliv kulturních faktorů na marketingovou komunikaci
Výtisková, Michaela ; Koudelka, Jan (advisor) ; Dušková, Dagmar (referee)
Cílem této práce bylo analyzovat společné a rozdílné prvky dvou kultur a zjistit, do jaké míry lze shody, případně rozdíly využít v marketingové komunikaci italsko české společnosti. Došlo v ní k aplikaci Tompenaarseho a Hofstedeho poznatků kulturních dimenzí z oblasti marketingové komunikace a pomocí nich srovnána česká a italská kultura. Byly využity informace získané z marketingového oddělení UniCredit banky a zkoumáno, do jaké míry se musí marketingová komunikace nové banky podřizovat politice a strategii UniCredit Group, zda italské vedení marketingu zasahuje do tvorby reklamních kampaní v česku a jestli se objevují v marketingové komunikaci české banky prvky typické pro italskou kulturu.
|
|
Managing of geographically dispersed teams
Kašpar, Jakub ; Chocholatý, Drahomír (advisor) ; Chlapek, Dušan (referee)
This work is focused on the comparison of cooperation in local and geographically dispersed teams(GDT). In the first part there are defined terms: team, process and project. The first point of analysis is identification of characteristics, which are essential for functioning of team from organizational view. On these characteristics are shown differences between local teams and GDT. Second point is description of requirements for each of activity categories and marking them according to their importance. Third part is focused on evaluation which activity category best fits to kind of team. Next chapter is focused in problems with culture and social difference. This part provides advices, how to create and manage team in order to minimize cultural and social problems. By using the Geert Hofstedehs indexes are shown differences between several cultures. Last part is focused on person of team manager. There are shown requirements for characteristics and personality of local and GDT team manager. Differences are applied on questions of: determining the roles of individual team member, the correct motivation, and solving problems in the team.
|