National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Game Development for Assessment of a Person’s Reasoning, Auditory & Visual skills
Pejchar, Štěpán ; Hussain, Yasir (referee) ; Malik, Aamir Saeed (advisor)
Cílem této bakalářské práce je implementovat hry, které zhodnotí kognitivní schopnosti uživatele, který je hraje. Konkrétně se jedná o schopnosti rozhodovací, audio a vizuální. Tato bakalářská práce je pilotní studie rozshálejšího projektu. První část práce obsahuje teoretický výzkum. Popisuje zmíněné kognitivní schopnosti, jak fungují a jak je můžeme hodnotit. Druhá část popisuje samotnou aplikaci. Popisuje návrh her, a jejich implementaci. Aplikace obsahující hry byla implementována v Unity v jazyce C\#. Pro databázi byl použit Firebase. Tato část také vysvětluje jak hry provádí zhodnocení kognitivních schopností, a jak toto zhodnocení prezentují uživateli. Poslední část bakalářské práce popisuje testování aplikace. Aplikace byla testována na patnácti uživatelích. Jejich odpovědi jsou zdokumentovány a zhodnoceny v poslední části bakalářské práce.
Semiotic analysis of chosen audio-visual commercials on children's product's
Paulová, Šárka ; Marcelli, Miroslav (advisor) ; Kladný, Tomáš (referee)
The aim of thesis is semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. The thesis will contain introduction, ending, theoretic part and empiric part. I introduce semiotic like subject of science in theoretic part, explain concept of sign and semiosis. Next I will describe concepts "denotace", "konotace", verbal and nonverbal signs. Next I will focus on commercial. I will describe commercial discours and semiotic in commercial. I'll introduce television as medium of commercial and come to methods gaining attention of consumers. Next I will apply children's consumer, children's marketing, children's and television commercial, how perception of television commercial influences children of different age and how to eliminate influence of commerical to children. In empiric part I will do semiotic analysis of chosen audio-visual commercials of children's products. I introduce method of research and I will make efforts to confirm hypothese, that commercials use as method gaining attention of children's primarily emotions, but when it is commercial of children's product aim at adults (nappies, children's nutrition) use rather method of providing of informations. So it use different elements of signs. I will simultaneously expect reciprocal harmony between visual, verbal and audio...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.