National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Adaptation of the Starbucks Coffee Company marketing strategy on the Czech market
Pekáriková, Katarína ; Machková, Hana (advisor) ; Štěrbová, Ludmila (referee)
Purpose of this diploma thesis is Starbucks marketing strategy analysis on the Czech market. Theoretical part focuses primarily on company characteristics with regard to its historical development, key values, brand identity and positioning. This also covers company's global strategy, ways of international expansion and requirements for perspective business partner. Practical part analyses Czech market, its macro-environment and competition in the field. In addition present thesis includes SWOT analysis, practical examples of marketing strategy adaptation as well as marketing mix.
Starbucks - Mazinárodní strategie a cesta na výsluní
Zábranská, Marie ; Bílková, Jana (advisor) ; Čápová, Ludmila (referee)
Diplomová práce se zabývá analýzou mezinárodního úspěchu společnosti Starbucks. Příčiny tohoto bezprecedentního úspěchu jsou nejprve detekovány ve vnějších faktorech a v odvětví samotném. Následuje pozorování strategických kroků společnosti od založení až po mezinárodní expanzi a podrobná deskripce interních praktik společnosti. V analytické části je pak vymezen a aplikován model, který byl vyvinut na Bocconské univerzitě v Miláně. Jednotlivé předpoklady modelu jsou porovnávány s postupem společnosti Starbucks. Vyhodnocením shodností a odlišností reality a modelu se pak dochází k závěrům, které vysvětlují příčiny extrémně pozitivních výsledků společnosti Starbucks a její schopnosti přeměnit stagnující neatraktivní odvětví na lukrativní obor s vysokými maržemi.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.