National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Interrogation of Optical Fiber Sensors for Civil Engineering Applications using Widely Tunable Laser
Heininger, Hilmar ; Vlček, Čestmír (referee) ; Roths, Johannes (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Předložená disertační práce zkoumá možnosti použití nového typu polovodičového MGY- Laseru elektricky laditelného v širokém spektrálním rozsahu a zabývá se možnostmi jeho nasazení v optovláknové senzorové síti založené na metodě FBG (Fiber Bragg Grating). Výzkum byl započat komplexními dlouhodobými testy reálného měřícího scénáře z oblasti stavebnictví, sestaveného pro účely ověření limitujících aspektů současných technik. Inženýrské aplikace nabízejí velké množství vzájemně se vylučujících požadavků pro návrh strukturálních senzorových systémů. Tyto požadavky jsou sdíleny mnoha dalšími technologickými oblastmi, což přispívá k vysokému stupni univerzálnosti použití dosažených výsledků. Na základě posouzení stavu současné techniky a aplikačních požadavků byly v práci nejprve identifikovány aspekty, které mají být výzkumem zlepšeny. V dalším kroku byl detailně charakterizován MG-Y laser Syntune/Finisar S7500. Na základě dat získaných měřením byla zkoumána nová metoda spojitého řízená vlnové délky záření laseru. Provedené experimenty vedly nejen k návrhu nového způsobu spojité regulace vlnové délky ale také k vytvoření prostředků pro vlastní kalibraci systému na základě jeho vnitřních vlastností (podélných módů rezonátoru).
Use of Photonic Sensor for Analysis of Railway Traffic
Žilka, Jiří ; Žmolíková, Kateřina (referee) ; Černocký, Jan (advisor)
The aim of this work was to get acquainted with photonic sensors and characteristics of their output signals. On the basis of experimentally measured data and theoretical analysis of operational situations, to propose a procedure for detecting the number of axles of railway vehicles passed by a given track point using data from a photonic system. Implement the proposed processing variants in a suitable programming language and verify the algorithms on the available samples. Evaluate the obtained signal processing results, ideally by independent measurement or independent processing. The evaluation should include primarily the validity of the results, but also the computational complexity and complexity of the processing. Finally, compare the methods and recommend further development. The added value of the work is to explore the possibility of determining the direction and speed of travel, or other information such as uneven distribution of cargo and weight of cars.
Implementation of optical fibers with FBG elements into technical textiles
Zaytsev, Vsevolod ; Dejdar, Petr (referee) ; Münster, Petr (advisor)
(This bachelor thesis aims at a theoretical analysis of \acs{FBG} (\acl{FBG}), its use in telecommunications technology and the design of smart textiles based on FBG filters. The theoretical part of this work discusses the knowledge of FBG, their production and use, presents an overview of technical textiles and the current state of the market. Then the question of adhesive adhesives will also be described. The practical part is devoted to the design of smart textiles and the subsequent measurement of the dependence of the wavelengths of the built-in FBGs on their temperature.)
Use of Photonic Sensor for Analysis of Railway Traffic
Žilka, Jiří ; Žmolíková, Kateřina (referee) ; Černocký, Jan (advisor)
The aim of this work was to get acquainted with photonic sensors and characteristics of their output signals. On the basis of experimentally measured data and theoretical analysis of operational situations, to propose a procedure for detecting the number of axles of railway vehicles passed by a given track point using data from a photonic system. Implement the proposed processing variants in a suitable programming language and verify the algorithms on the available samples. Evaluate the obtained signal processing results, ideally by independent measurement or independent processing. The evaluation should include primarily the validity of the results, but also the computational complexity and complexity of the processing. Finally, compare the methods and recommend further development. The added value of the work is to explore the possibility of determining the direction and speed of travel, or other information such as uneven distribution of cargo and weight of cars.
Implementation of optical fibers with FBG elements into technical textiles
Zaytsev, Vsevolod ; Dejdar, Petr (referee) ; Münster, Petr (advisor)
(This bachelor thesis aims at a theoretical analysis of \acs{FBG} (\acl{FBG}), its use in telecommunications technology and the design of smart textiles based on FBG filters. The theoretical part of this work discusses the knowledge of FBG, their production and use, presents an overview of technical textiles and the current state of the market. Then the question of adhesive adhesives will also be described. The practical part is devoted to the design of smart textiles and the subsequent measurement of the dependence of the wavelengths of the built-in FBGs on their temperature.)
Interrogation of Optical Fiber Sensors for Civil Engineering Applications using Widely Tunable Laser
Heininger, Hilmar ; Vlček, Čestmír (referee) ; Roths, Johannes (referee) ; Prokeš, Aleš (advisor)
Předložená disertační práce zkoumá možnosti použití nového typu polovodičového MGY- Laseru elektricky laditelného v širokém spektrálním rozsahu a zabývá se možnostmi jeho nasazení v optovláknové senzorové síti založené na metodě FBG (Fiber Bragg Grating). Výzkum byl započat komplexními dlouhodobými testy reálného měřícího scénáře z oblasti stavebnictví, sestaveného pro účely ověření limitujících aspektů současných technik. Inženýrské aplikace nabízejí velké množství vzájemně se vylučujících požadavků pro návrh strukturálních senzorových systémů. Tyto požadavky jsou sdíleny mnoha dalšími technologickými oblastmi, což přispívá k vysokému stupni univerzálnosti použití dosažených výsledků. Na základě posouzení stavu současné techniky a aplikačních požadavků byly v práci nejprve identifikovány aspekty, které mají být výzkumem zlepšeny. V dalším kroku byl detailně charakterizován MG-Y laser Syntune/Finisar S7500. Na základě dat získaných měřením byla zkoumána nová metoda spojitého řízená vlnové délky záření laseru. Provedené experimenty vedly nejen k návrhu nového způsobu spojité regulace vlnové délky ale také k vytvoření prostředků pro vlastní kalibraci systému na základě jeho vnitřních vlastností (podélných módů rezonátoru).

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.