National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Suitability of vitrified lignite bottom ash for composite cements.
Bayer, Petr ; Krátký, Josef (referee) ; Wolter, Albrecht (advisor)
Předložená magisterská práce se zabývá možným použitím vitrifikovaného lignitového lóžového popele jako náhrada slinku v kompozitních cementech. Byly zkoumány vlivy přidaného vitrifikovaného lóžového popele, jeho jemnosti, alkalických roztoků a jejich koncentrací. Byly připraveny kompozitní cementy v souladu s normou DIN EN 197 – 1. V těchto cementech bylo nahrazeno 30 % slinku vitrifikovaným lóžovým popelem. Konkrétně byly připraveny kompozitní cementy s vitrifikovaným lóžovým popelem o jemnosti 5549 cm2/g a 8397 cm2/g. Dále byly přidány alkalické roztoky hydroxidů a síranů vždy o dvou různých koncentracích, za účelem stimulace pucolánové a/nebo geopolymerní reakce. Mechanické vlastnosti připravených vzorků byly charakterizovány mechanickým testováním na prizmách s rozměry 40×40×160 mm, jak je specifikováno v normě DIN EN 196 – 1. Byla provedena nedestruktivní měření dynamického elastického modulu a destruktivní testovaní na pevnosti v tlaku a v ohybu. Distribuce velikosti částic a chemická analýza vstupních materiálů byla vykonána pomocí laserové granulometrie a rentgenové fluorescence. U zatvrdlých kompozitů bylo dále zkoumáno po 2 a 28 dnech hydratace fázové složení s využitím metody rentgenové difrakce a mikrostruktura s využitím skenovací elektronové mikroskopie. Výsledky ukázaly, že mechanické vlastnosti jsou nezávislé na množství přidaných alkálií stejně jako na jemnosti přidaného vitrifikovaného lóžového popele. Nicméně, znatelně nižší mechanické pevnosti byly pozorovány pro vzorky, které byly aktivovány hydroxidy, pravděpodobně kvůli brzké tvorbě silikátového hydrogelu. Vzorky aktivované sírany nedosáhly pevností jako referenční malta.
Dopady předpisů Evropské unie v oblasti zdaňování vozidel na národní legislativy a stav vozového parku
Osičková, Helena
The thesis deals with existence of links between member states legislation and fleet status. The first part of the thesis defines externalities arising in road transport and their impact on human health. Furthermore, the system of road taxations in individual member states is described in this part of thesis, follow by an analysis of the vehicle fleet in terms of the type of tax base used. Based on analysis, the thesis tries to identify the links between the state of the vehicle fleet and tax system in the EU member state. At the end of the work, recommendations are formulated regarding the appropriate direction of European and national regulation of road transport.
Profit Maximization of Car Manufacturers Facing EU CO2 Emission Penalties From 2021
Leamer, Anthony David ; Večeř, Jan (advisor) ; Antoch, Jaromír (referee)
Title: Profit maximization of car manufacturers facing EU CO2 emission penalties from 2021 Author: Anthony David Leamer Department: Department of Probability and Mathematical Statistics Supervisor: prof. RNDr. Jan Večeř, Ph.D., Department of Probability and Mathematical Statistics Abstract: This paper sheds light on the newly coming emissions penalization sys- tem imposed on passenger vehicles registered in the EU. We analyze the penalty based on how it influences profit of the car manufacturers. After optimizing the profit margins car manufacturers impose on different vehicles we discuss what this means for the consumer and the manufacturer. We seek to answer the ques- tion 'Who is going to pay the penalty?'. In the last chapter we analyze real data to see if the penalty will motivate manufacturers to produce more eco-friendly passenger cars. The data shows that the manufacturers will lose profit until the fleets' average emissions fall within the limits. The maximization apparatus developed in this paper is indeed standard - in the sense that there are no new theories developed - although the problem is new to the extent that it requires new creative use of specific parts of optimization theory. Moreover the decision of the EU to implement drastic measures to bring down, 'on road CO2 emissions', leads...
Suitability of vitrified lignite bottom ash for composite cements.
Bayer, Petr ; Krátký, Josef (referee) ; Wolter, Albrecht (advisor)
Předložená magisterská práce se zabývá možným použitím vitrifikovaného lignitového lóžového popele jako náhrada slinku v kompozitních cementech. Byly zkoumány vlivy přidaného vitrifikovaného lóžového popele, jeho jemnosti, alkalických roztoků a jejich koncentrací. Byly připraveny kompozitní cementy v souladu s normou DIN EN 197 – 1. V těchto cementech bylo nahrazeno 30 % slinku vitrifikovaným lóžovým popelem. Konkrétně byly připraveny kompozitní cementy s vitrifikovaným lóžovým popelem o jemnosti 5549 cm2/g a 8397 cm2/g. Dále byly přidány alkalické roztoky hydroxidů a síranů vždy o dvou různých koncentracích, za účelem stimulace pucolánové a/nebo geopolymerní reakce. Mechanické vlastnosti připravených vzorků byly charakterizovány mechanickým testováním na prizmách s rozměry 40×40×160 mm, jak je specifikováno v normě DIN EN 196 – 1. Byla provedena nedestruktivní měření dynamického elastického modulu a destruktivní testovaní na pevnosti v tlaku a v ohybu. Distribuce velikosti částic a chemická analýza vstupních materiálů byla vykonána pomocí laserové granulometrie a rentgenové fluorescence. U zatvrdlých kompozitů bylo dále zkoumáno po 2 a 28 dnech hydratace fázové složení s využitím metody rentgenové difrakce a mikrostruktura s využitím skenovací elektronové mikroskopie. Výsledky ukázaly, že mechanické vlastnosti jsou nezávislé na množství přidaných alkálií stejně jako na jemnosti přidaného vitrifikovaného lóžového popele. Nicméně, znatelně nižší mechanické pevnosti byly pozorovány pro vzorky, které byly aktivovány hydroxidy, pravděpodobně kvůli brzké tvorbě silikátového hydrogelu. Vzorky aktivované sírany nedosáhly pevností jako referenční malta.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.