National Repository of Grey Literature 78 records found  beginprevious69 - 78  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
Identifikace přínosů e-businessových řešení pro malé firmy
Kysela, Jiří ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Salava, Petr (referee)
Tato práce se zabývá fenoménem elektronického obchodování, identifikuje jeho přínosy, nastiňuje problematiku zřízení internetového obchodu a jeho následný provoz. Je zde předložena široká paleta softwarových, logistických a marketingových nástrojů, díky nimž je možné nakonfigurovat internetový obchod tak, aby vyhovoval požadavkům drobného podnikatele a zároveň perfektně fungoval z hlediska zákazníka. Založení internetového obchodu se zabezpečením veškerého provozu je sice podmínkou k jeho bezchybnému fungování, avšak to je teprve začátek elektronického obchodování. Jak se ukazuje v praxi, jednou z nejdůležitějších věcí je maximální snaha o spokojenost zákazníka, neboť jedině takový zákazník se bude do našeho obchodu vracet, případně ho doporučovat svým známým - dalším potenciálním zákazníkům. V kapitole ?Formování firmy a marketing? je čtenář seznámen se základními principy fungování firmy a její vazby na okolní prostředí, stejně jako s vnitropodnikovou politikou. Jaké jsou podmínky a možnosti pro distribuci svého zboží se pak popisuje v kapitole následující s názvem ?Logistika? a konečně analýza samotných stavebních kamenů internetového obchodu je popsána v kapitole ?Technické zabezpečení a realizace?. Kapitola ?Provoz elektronického obchodu? pak věrně zobrazuje možnosti a úskalí běhu celého systému obchodování. Tato práce se snaží komplexně informovat o realizaci a fungování internetového obchodu, který je sice novým způsobem prodeje, kde však platí stará pravidla o dobrém a poctivém obchodu.
Business Intranet of Ferona
Kos, Jiří ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Pecha, Tomáš (referee)
Information management has begun to gain importance very fast during the time of internet business, auctions, stock exchanges, in the time of increasing number of international companies. Nowadays very often mentioned topics are how to obtain and deliver right information at the right place in the right moment, how to communicate with business partners, collaborators, superiors. Intranet belongs among devices for information management and I deal with just this theme in my diploma work. The defining of Intranet belongs to main aims of this text i.e. terminology, elements, principals of function, current trends and also giving instructions for building or reconstruction of company intranet. The detailed study of current trends during building company information system, case studies and instructions according to "Best practices" was the way how to achieve defined goals. I gathered information mainly from internet information sources which deal with this topic, mainly from foreign servers. I can see the contribution of my diploma work that it tries to give instructions for managing the project building company intranet, its timing and it draws attention to critical factors of success. The suggestion of new appearance of company intranet is the culmination of my diploma work. The work is clearly structural -- I present the explanation about problems of company information system in the theoretical part, in the practical part I deal with finding out of main lacks and formulation demands of new appearance of company intranet and at the same time I suggest possible new appearance. I evaluate achieving defined objectives and sum up main ideas in the conclusion.
Study of problem solving of IT networks in heating plants in a sphere of activity E.ON CR
Plojhar, Vladimír ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Přívozník, Ladislav (referee)
The main goal of this document is to create a comprehensive IT management summary and technological summary concerning the situation in IT and system coverage of E.ON heating plants in the Czech Republic. Real data were used from the Teplárna Tábor a.s. (TTA) and Teplárna Otrokovice a.s. (TOT) heating plants. The first part of this document contains a description and evaluation of the ICT systems of TTA and TOT, data collection management, coverage of IT support for the systems, creation of application architecture for the individual companies and links between the companies. The second part defines the goals and strategies of the companies as well as an evaluation of performance. Performance was evaluated using Gartner Networking Maturity Model methodology. The third part of the document proposes a possible future situation and outlines specific proposals to increase IT performance and stability while respecting the strategic goals of E.ON, the majority owner. The document is concluded with a brief Summary.
Investiční rozhodování v IT a ROI jako prostředek měření přínosů ITSM pro business
Zakharenkava, Sviatlana ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Tolar, Jan (referee)
The Diploma Thesis is dealing with questions of investment decision-making in the area of IT and can be a complete guidance on the basic concepts of decision-making on the investment projects, methods of financial evaluation of such projects and the ways of its application in the sphere of IT. It is mainly aimed on the projects dealing with internal processes in IT organizations and optimalization of its management ? IT Service Management (ITSM). The paper deals with existing methodologies and standards applicable to IT Service Management and closely works with the latest library of best practices ITIL V3. The introduction gets the reader into the basics of the IT management, introduces the existent market standards and creates a liaison between the IT and business in questions of investments. The second part pays attention to the principles of ITSM and describes the benefits that can process optimalization bring to the company. The third chapter opens up the IT investment topic and introduces various methodological concepts and models used not only in the classical financial theory, but in the modern management practice as well. It offers a basic overview on the methods of investment project evaluation, e.g. Net Present Value (NPV), The Payback Period Method, The Internal Rate of Return (IRR), The Profitability Index, and the most popular one ? Return on Investment (ROI). The following chapter applies the measure of Return on Investment (ROI) to the projects of ITSM implementation according to ITIL. It shows the basic principles of the method usage, describes its main components and introduces the way of identification and evaluation of the benefits, which those projects bring to the business. Gained knowledge is based on the real practical examples ? several worked-out business cases created for the customers of the Hewlett-Packard Company. The last part of this chapter shortly describes several software tools for building the similar business cases and their own methodology. The last chapter in devoted to the situation on the local and world market and addresses the practical application of the methods of IT projects evaluation in the companies. The conclusion then summarizes important parts and key elements of the paper.
Methodologies of information processes management - Implementation of ISO 20 000
Rajnyš, Michal ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Tolar, Jan (referee)
The text is considering methodologies of information processes management in MSP and is highlighting problems that can arise in this segment. The work consists of theoretical outputs as well as experience from planning the implementation of ISO 20000 in a small Business Intelligence company. In the first part of this work are methodologies put in general frame of informatics management (IT Governance) and is discussed their purpose and impacts of standardization of management processes to which their use is leading. The main attention is paid to ITIL and ISO 20000 and their mutual relationship. In both methodologies is apprised suitability for segment MSP. In scope of the practical part are defined conditions that need to be fulfilled in order to achieve successful implementation of ISO 20000 in MSP. The main output of this part is concrete methodology of implementation of ISO 20000 in a small company.
Analysis of impact of new software distribution models on company IS/ICT management
Polanský, Ondřej ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Vít, Miroslav (referee)
Diplomová práce se zabývá modelem distribuce aplikační funkcionality formou služeb (SaaS ? Software as a Service), transformací trhu s IT dle tohoto modelu a dopadem těchto změn do sféry řízení podnikové informatiky. Cílem práce je co nejlépe anticipovat dopad transformace IT průmyslu právě do oblasti služeb a na základě výsledků této prognózy odvodit nejvýznamnější změny, kterými projde jak samotná podniková informatika, tak způsob jejího řízení. Popis transformace IT průmyslu je možný na základě identifikace nejzávažnějších současných problémů tohoto průmyslu a popisu těch současných trendů, které k této transformaci směřují. Změny podnikové informatiky a jejího řízení jsou popisovány na základě vývoje od doby vzniku moderních podnikových informačních systémů (tj. počátek 90. let 20. století), s tím, že je kladen důraz na ty nejzávažnější problémy integrace IT do struktury podniku a nejvýznamnější metody, které se na řešení těchto problémů uplatňovaly či uplatňují. Velký důraz je v práci kladen na korporátní důsledky těchto změn, takže každý významný diskutovaný aspekt je zkoumán mimo jiné z pohledu jeho vstřebávání trhem či samotnou organizací, a to především z hlediska porovnávání nákladů a přínosů. Přínos práce spočívá především v analýze dopadů změn trhu s IT na subjekty na trhu působící, tedy jak na nabízející tak na poptávající. Z hlediska strany nabídky jde především o sekce věnující se vzájemným vztahům mezi poskytovateli aplikačních služeb (sdružování do tzv. SaaS platforem) a také nástupu celého modelu (viz např. tabulka 4.2 na str. 41). Z hlediska poptávajících na IT trhu, tedy z hlediska řízení podnikové informatiky, je přidaná hodnota práce především v těch částech, které se věnují možnému navázání SaaS aplikací na model řízení IT služeb, a dále např. integraci SaaS aplikací z hlediska uživatele (část 6.4.6). První tři kapitoly práce se zabývají úvodem do celého konceptu poskytování aplikační funkcionality formou služeb, současnému IT průmyslu a jeho problémům a také pravděpodobnému vývoji celého tohoto nového segmentu. Další kapitoly obsahují nejprve charakteristiku současného řízení podnikové informatiky a také aplikaci výše zjištěných poznatků o SaaS modelu na podnikovou informatiku. Poslední kapitola je orientována praktičtěji a obsahuje zjednodušený popis metody definice IT služeb v podniku a tvorby katalogu služeb.
VLIV MODELU ?SOFTWARE JAKO SLUŽBA? NA DODAVATELSKOU A UŽIVATELSKOU STRANU A NA JEJICH PRODUKTIVITU
Markalous, David ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Vít, Miroslav (referee)
Cílem diplomové práce je seznámit čtenáře s modelem ?software jako služba? (SaaS, Software as a Service) a popsat jeho vliv na dodavatelskou a uživatelskou stranu a na jejich produktivitu. Jelikož se na trhu objevuje stále více softwarových produktů a modelů jejich prodeje, měla by práce pomoci především uživatelům. Hlavním cílem je, aby čtenář po přečtení této práce získal jasnou představu o tom, co znamená termín ?software jako služba? a jaké služby v jakém množství jsou na trhu k dispozici. Práce je rozdělena do dvou částí. První poskytuje teoretický základ nutný pro pochopení poskytování aplikací formou SaaS, výběr vhodné metriky pro měření přínosů modelu a její použití v porovnání nákupu SW licence oproti outsourcingu SW. Autor se zde věnuje možnostem měření zvyšování produktivity organizace dosažené prostřednictvím IS/ICT, charakterizuje jednotlivé formy outsourcingu a popisuje souvislosti, které vedly ke vzniku ASP (Application Services Providing) a následně k SaaS. Hlavní přínos práce je v závěru první části, kde jsou popsány výhody a rizika spojená s modelem SaaS, která jsou doložena analýzou nákladů na aplikaci nasazenou formou outsourcingu a její porovnání s klasickým nákupem licence. Ve druhé části diplomové práce se autor zaměřil na popis jednotlivých aplikací, které jsou dostupné na trhu formou SaaS. Po důkladné analýze trhu vybral autor služby nabízené největším vyhledávačem Google a jedním z největších dodavatelů IS/ICT společností IBM. Právě velký význam těchto společností může mít značný vliv na další rozvoj modelu SaaS, v závislosti na úspěchu či neúspěchu jimi nabízených služeb a produktů.
Software jako služba na českém trhu
Dolejší, Tomáš ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Pavelka, Jan (referee)
Tato diplomová práce pojednává o tématice poskytování aplikací formou Software as a Service, neboli software jako služba. Mezi hlavní cíle tohoto textu patří především vymezení tématiky SaaS, popis současného stavu a předpokládaných trendů a v neposlední řadě též poskytnutí návodu, jak postupovat při vstupu na trh SaaS s jednoduchou aplikací. Přidruženým cílem je snaha ukázat, že i nerozsáhlá on-line aplikace může odpovědět na aktuální poptávku. Metodou pro splnění stanovených cílů bylo především detailní studium současných trendů a získání praktických zkušeností ze samotné problematiky SaaS. Celou praktickou část této diplomové práce považuji za klíčovou, neboť předkládá postup, jakým jsem já (s několika společníky) postupoval při přípravách na poskytování on-line aplikace formou SaaS. Správnost tohoto postupu ovšem doopravdy ověří až čas. Přínos celé diplomové práce vidím především v tom, že se nevěnuje poskytování robustních informačních systémů. Naopak je zaměřena na poskytování jednoduché on-line aplikace, která může odpovědět na aktuální poptávku. O této tématice jsem nenašel téměř žádnou kvalitní literaturu. Struktura diplomové práce je transparentní ? v teoretické části podávám výklad o problematice SaaS a souvisejících tématech. V praktické části se potom věnuji právě dokončovanému podnikatelskému záměru, který spočívá v poskytování on-line aplikace v modelu software jako služba. V závěru diplomové práce hodnotím dosažení stanovených cílů a předkládám návrhy na praktické využití tohoto textu.
Outsourcing IS/ICT - formy, modely využití, trendy
Tůmová, Magda ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Černý, Karel (referee)
Práce uvádí definici outsourcingu, jeho historii, důvody pro outsourcing a také možné nevýhody. Věnuje se informatickým zdrojům, procesům a službám. Uvádí dělení outsourcingu na outsourcing vývoje, provozu vlastnicví a odpovědnosti a na offshore a onshore outsourcing. Detailně popisuje rozdělení podle přemětu outsourcingu, kde jsou u jednotlivých modelů outsourcingu uváděny přínosy, možná rizika, kritické faktory a další specifika. Doporučuje jednotlivé kroky outsourcingu, které je dobré při jeho postupu dodržet. Obsahuje vlastní analýzu poskytovatelů outsourcingu v České republice. Nastiňuje trendy outsourcingu jak ve světě, tak v České republice.
Výběr poskytovatele aplikačních služeb
Martinec, Jiří ; Voříšek, Jiří (advisor) ; Vít, Miroslav (referee)
Cílem práce je vytvoření detailní analýzy návrhu webové aplikace ?Průvodce výběrem eshopu?. Tato aplikace je určena převážně pro vedoucí pracovníky malých a středních podniků, kteří se rozhodli pro zřízení internetového obchodu pro prodej svých produktů a služeb. Hlavní funkcí průvodce je pomoc uživateli při výběru optimálního systému pro provoz internetového obchodu formou ASP. Průvodce provede uživatele krok za krokem parametry, které nabízejí dostupné systémy.

National Repository of Grey Literature : 78 records found   beginprevious69 - 78  jump to record:
See also: similar author names
2 Voříšek, Jakub
12 Voříšek, Jan
1 Voříšek, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.