National Repository of Grey Literature 64 records found  beginprevious25 - 34nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Graphical Interface for Head-Up Display
Svorada, Slavomír ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This work deals with trends in the field of flight data visualization. The aim of the work is to design own visualization of flight data for a head-up display and then implement the proposal in a flight simulator environment, which contains technologies that support virtual reality. The specific intention was creating a head-up display for the electric plane with vertical take-off and landing (eVTOL).
Driving School - Rules of the Road
Melcer, Pavel ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This work deals with driving skills training problematics using a driving school 3D simulator, which monitors the observance of road traffic rules. Existing simulators are categorized by characteristics and described. The text contains a list of implemented rules and a summary of suitable tools. The resultant application is based on the Unreal engine and the text describes the various stages of development.
Platform for Measurement of Atmospheric Quantities
Hanák, Jiří ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This work is dealing with the design and implementation of an embedded system for aerology measuring. The aim of the system is to monitor atmospheric states during an ascent in the suspension under an meteorological balloon.   First of all, attention is given to the Earth's atmosphere and its quantities, then an overview of existing systems for performing aerological measurements. The core of the work is focused on the choice of measurement techniques and the selection of suitable measuring elements for a given scenario. The aerological probe is using atmospheric sensors HIH-8131-021-001, MS5611-01BA03 and PT1000-550 for temperature sensing, while GNSS data is received using the MAX-M8Q-0 module and the measured data is stored on a microSD card and transmitted in parallel using the MTX2-434.650-10 radio module. The system is controlled by STM32L1 from STMicroelectronics programmed in C using  HAL abstraction layer.
Graphical Interface for Flight Displays
Tabášek, Michal ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato bakalářská práce se zabývá vizualizací letových dat. Obsahuje popis matematicko fyzikálního modelu letadla, přístrojů používaných při zobrazování letových veličin a proces vývoje primálního letového displeje pro letecký simulátor. Displej je implementován s využitím jazyka C++ a grafické knihovny OpenGLTato bakalářská práce se zabývá vizualizací letových dat. Obsahuje popis matematicko fyzikálního modelu letadla, přístrojů používaných při zobrazování letových veličin a proces vývoje primálního letového displeje pro letecký simulátor. Displej je implementován s využitím jazyka C++ a grafické knihovny OpenGL.
Business Cards Generator
Krippel, Martin ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Vizitky jsou i dnes důležitou součástí komunikace. Použití vizitky je jednoduchý způsob pro sdílení základních kontaktních informací. V této práci jsou popsané základní vlastnosti vizitek. Dále se práce zabývá tvorbou webové aplikace pro generování vizitek. Výsledkem aplikace je PDF soubor s navrženýma vizitkami.
Agent Approach to Air Traffic Control
Pomikálek, Jiří ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce je zaměřena na agentní návrh v prostředí řízení letového provozu. Hlavním cílem je vytvoření agentních systémů pro pilotní a řídící agenty, které odrážejí typické situace v prostředí řízení letového provozu.
Automatic Maneuver Identification from Flight Data Records
Mořkovský, Vít ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
The aim of the bachelor thesis in the identification of maneuvers from flight data records. The flight with identified maneuvers is displayed in the space over a map base using the created web application. Initially, a set of rules to identify respective maneuvers was created. After that, the identification of maneuvers was implemented using the technique of cluster analysis (K-means) and a classification technique based on the Hidden Markov Model. The maneuvers identified using the Hidden Markov Model correspond to maneuvers identified using rules in 95.6 %.
Low Earth orbit trajectory prediction using a machine learning approach
Janda, Přemek ; Vlk, Jan (referee) ; Novák, Jiří (advisor)
Přesné orbitální predikce orbit satelitů na nízé oběžné dráze Země jsou nezbytné pro každodení provádění operací, tak aby se předešlo jejich srážkám. Tato práce se zaměřuje na analýzu histrorických dat trajektorií, tvořených z klacických dráhových elementů. S využitím strojového učení, data jsou sdružena, zpracována a na závěr užita pro predikci dráhy orbity. Nejlepších výsledků předpovědí bylo dosaženo s neuronovou sítí s doulodobou a krátkodobou pamětí (LSTM).
Pilot proficiency classification from gaze
Ruta, Dominik ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
Tato práce se zabývá klasifikací úrovně odbornosti pilota a leteckých manévrů z pohledu očí. Cílem je poskytnout další cenný nástroj pro hodnocení pilotáže leteckými instruktory~a~poskytnout tak zpětnou vazbu trénovaným pilotům. Tato myšlenka je založena na základě výsledků relevantních studií, které objevily korelaci mezi užíváním efektivních skenovacích vzorů a doménové výkonnosti. V této práci jsou uvažovány dvě třídy odbornosti --- piloti a nováčci.     Tato práce využívá běžné metriky pro analýzu pohledu očí. Dále jsou v této práci využity klasifikační techniky strojového učení. Metoda podpůrných vektorů je využita pro klasifikaci úrovně způsobilosti, zatímco pro klasifikaci leteckých manévrů jsou využity skryté Markovovy modely. Výsledkem práce je vysoce přesná klasifikace úrovně odbornosti pilot a dobrá schopnost rozeznat individuální letecké manévry provedené piloty.
Aircraft system display design
Komárek, Jakub ; Vlk, Jan (referee) ; Chudý, Peter (advisor)
This thesis is dealing with the design and implementation of the modern systems into the cockpit of a civilian aircraft Boeing 737 MAX. Specifically speaking, the implemented part of the cockpit is an overhead panel which has been redesigned to a digital form including the touch control components. The implementation was made as a prototype connected to the X-Plane 11 simulator. The prototype was then user tested and the findings from the testing are summarized at the end of the thesis.

National Repository of Grey Literature : 64 records found   beginprevious25 - 34nextend  jump to record:
See also: similar author names
4 Vlk, Jakub
3 Vlk, Jaromír
3 Vlk, Jaroslav
4 Vlk, Jiří
5 Vlk, Jonáš
4 Vlk, Jáchym
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.