National Repository of Grey Literature 235 records found  beginprevious226 - 235  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Analysis destination Mexico
Sogelová, Marie ; Valentová, Jana (advisor) ; Petrů, Zdenka (referee)
First part of the work consists of generally defined conditions for tourism developement. In the second part are some of the theoretical assumptions specified and the largest cultural-historical and natural attractions are described in various parts of Mexico. The current and future development of tourism in Mexico is described in the next part of the work and final part contains a SWOT analysis of Mexico. The goal of this work is to characterize the current situation in Mexico, to evaluate the strengths and weaknesses, threats and opportunities of the country as a destination for tourism.
Analýza rozvoje hipoturistiky v Pardubickém kraji
Škraňková, Petra ; Valentová, Jana (advisor) ; Jarolímková, Liběna (referee)
Práce definuje specifickou formu cestovního ruchu - hipoturistiku. V první části stručně popisuje, jak je hipoturistika realizována v zahraničí. Dále studuje její současný rozvoj v České republice, především v Pardubickém kraji. Analyzuje podporu venkovského cestovního ruchu v regionálních strategických dokumentech a poptávku po hipoturistice ze strany domácích i zahraničních turistů. Následně porovnává jednotlivé jezdecké stezky v Pardubickém kraji a nabídku služeb jezdeckých stanic.
Z ubytovny TOP HOTEL - od vize k realizaci
Tůmová, Květa ; Valentová, Jana (advisor)
Práce je o vývoji podnikání v hotelnictví a je zaměřena konkrétně na podnikání pana Ing. arch. Vladimíra Dohnala, který z vietnamské ubytovny vybudoval kongresový čtyřhvězdičkový hotel. V práci jsou zmapovány podmínky pro podnikání v hotelnictví, vlastnosti, které by podnikatel měl mít, a vývoj Top Hotelu Praha z ubytovny na hotel, včetně současného stavu.
Marketingová strategie pro CK Bus Tourist, s.r.o.
Andreatta, David ; Valentová, Jana (advisor)
Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií pro malou cestovní kancelář jménem Bus Tourist, sídlící v Hradci Králové. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a aplikační. Teoretická část pojednává o základních metodách užívaných v marketingu cestovního ruchu a rozdílech oproti standardním výrobkům a službám. Zabývá se detailně segmentací zákazníků a analytickými nástroji zkoumající mikro- a makrookolí podniku. V aplikační části jsou poznatky z prvé části aplikovány na zmiňovanou cestovní kancelář. Je zde nastíněn směr vývoje jako jedna z možností, kterými by se CK mohla ubírat a návrhy nástrojů, pomocí kterých lze k tomuto cíli směřovat. Doplněním práce je vyhodnocení dotazníkového šetření zaměřeného na známost značky CK Bus Tourist v Hradci Králové.
Internetový marketing v cestovním ruchu
Vetyšková, Lenka ; Valentová, Jana (advisor) ; Vaško, Martin (referee)
Práce se zaměřuje na novou formu marketingu.První část se věnuje teoretickému popisu jednotlivých složek internetového marketingu a jejich aplikaci v podnicích a rezervačních systémech cestovního ruchu, jako jsou cestovní kanceláře, letecké společnosti, prodejci letenek či ubytovací zařízení. Další část se týká praktického porovnávání jednotlivých podniků a rezervačních systémů. Cílem práce je na příkladech uvést, jak jsou v různých sektorech cestovního ruchu v ČR využívány možnosti internetového marketingu.
Marketing communication of the travel agency KOVOTOUR PLUS
Maruniaková, Magda ; Valentová, Jana (advisor) ; Dragula, Ladislav (referee)
This thesis provides a complex look on the issue of marketing and marketing communication in the tourism sector. The main objectives of the thesis are to apply the findings from the theoretical part to analyse the marketing communication of the travel agency Kovotour Plus and to evaluate its efficiency on the basis of my own questionnaire investigation. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part is dedicated to analysis of the basic theoretical points of marketing and marketing communication in the tourism sector and the assumptions of its efficiency. Those findings are applied on the travel agency Kovotour Plus in the practical part. In the practical part there is also the evaluation of the questionnaire investigation.
The influence of low cost airlines on tourism
Hovorková, Dana ; Valentová, Jana (advisor) ; Němec, Vladimír (referee)
In the first chapter is defined the fundamental concept of low cost airlines. Second and third section is dedicaded to history, creation and sequential developement of theese carriers and as well their characteristics. Following part is attended to airline traffic and its importance for tourism. In the last most extensive section, is analysed the influence of airline industry on tousim in the Czech Republic, at firts in general view of low cost carriers and tourism and further is this influence searched and analysed through three concrete airlines and four chosen regions.
Evaluation of promotion of the Czech Republic in the field of tourism in past 10 years
Neumannová, Eva ; Valentová, Jana (advisor) ; Fojtáchová, Hana (referee)
The aim of this diploma thesis is to create a general outline reflecting promotion of the Czech Republic in tourism in past 10 years. The first chapter specifies the key issues dealt with in the thesis namely theoretical definitions of tourist destination, marketing and management of the destination and its characteristics. For instance creation of regional touristic products (packages), which are essential in terms of representation of the Czech Republic in foreign markets. The following part deals with promotion and image of the Czech Republic as a tourist destination. The third chapture describes development of efforts to promote the Czech Republic as a tourist destination as well as the role of organizations that control the whole promotion. The last section outlines, evaluates and compares individual marketing strategies, campaigns and activities of the national agency CzechTourism from its beginning until 2007.
Mutual tourism between the Ukraine and the Czech Republic
Hrončeková, Lucie ; Valentová, Jana (advisor) ; Harbitski, Siarhei (referee)
The aim of my diploma thesis was to describe the situation in the sphere of mutual tourism between the Ukraine and the Czech Republic and to refer to a possible trend in the future. The outputs should be useful mainly for people, who work in the sphere of tourism. The Ukraine is becoming stronger recently and the effective demand of Ukrainian people is going up, too. Over the way the Ukrainian is becoming a popular destination for tourism.
Analýza nabídky zájezdů českých cestovních kanceláří do Kanady v kontextu s cestovním ruchem Kanady
Tvrdková, Kateřina ; Valentová, Jana (advisor) ; Dragula, Ladislav (referee)
Tato diplomová práce se zabývá cestovním ruchem Kanady a nabídkou zájezdů českých cestovních kanceláří do této destinace. Práce obsahuje vyhodnocení přírodních a kulturních předpokladů pro realizaci cestovního ruchu, materiálně technické základny a jiných faktorů. Další část pojednává o struktuře cestovního ruchu v Kanadě. Významná část práce je věnována analýze nabídky zájezdů českých cestovních kanceláří do Kanady.

National Repository of Grey Literature : 235 records found   beginprevious226 - 235  jump to record:
See also: similar author names
1 VALENTOVÁ, Jindra
3 VALENTOVÁ, Jitka
1 VALENTOVÁ, Jiřina
1 Valentová, Jarmila
6 Valentová, Jaroslava
3 Valentová, Jitka
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.