National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.01 seconds. 
Using of outdoor activities at high schools in Prague and around
Tomeš, Jaroslav ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Neuman, Jan (referee)
Název práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí Analysis: Using ofoutdoor activities at high schools in Prague and around. Cíle práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí. Zjistit postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Srovnání s předešlými výzkumy v této oblasti. Metoda: Anketárrú šetření mezi učiteli tělesné výchovy. Distribuce formulářů korespondenční a elektronickou formou. Vyhodnocování dat čárkovou metodou. Obsahová analýza písemných odpovědí. Výsledky: Vyjadřují postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Na výběrovém souboru učitelů ukazují šíři využívání aktivit v přírodě. Vysvětlují význam aktivit v přírodě ve školní tělesné výchově. Klíčová slova: aktivity v přírodě, školní tělesná výchova, učitel, prožitek, výchovně vzdělávací proces
Using of outdoor activities at high schools in Prague and around
Tomeš, Jaroslav ; Bartůněk, Dušan (advisor) ; Neuman, Jan (referee)
Název práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí Analysis: Using ofoutdoor activities at high schools in Prague and around. Cíle práce: Analýza využívání aktivit v přírodě na středních školách v Praze a okolí. Zjistit postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Srovnání s předešlými výzkumy v této oblasti. Metoda: Anketárrú šetření mezi učiteli tělesné výchovy. Distribuce formulářů korespondenční a elektronickou formou. Vyhodnocování dat čárkovou metodou. Obsahová analýza písemných odpovědí. Výsledky: Vyjadřují postoje učitelů k aktivitám v přírodě. Na výběrovém souboru učitelů ukazují šíři využívání aktivit v přírodě. Vysvětlují význam aktivit v přírodě ve školní tělesné výchově. Klíčová slova: aktivity v přírodě, školní tělesná výchova, učitel, prožitek, výchovně vzdělávací proces
Achieving goals of the experience course "Pojďte pane, budeme si hrát" organized by students Jabok
Mostová, Kateřina ; Tomeš, Jaroslav (referee) ; Pařízek, Michal (advisor)
This thesis tries to come up with the explanation if the goals set for experience educational course organized by Jabok students were met. In theoretical section the basic methods and principles in experience education are described, such as the history of education experience, game, Kolbs learning cycle, feedback, dramaturgy, voluntary, groups and others. The work contains a detailed description of experience course setup. First in theory and then in practical and specific way, based on real course process. In practical part is the evaluation of the course goals based on questionnaires. Participants received these papers three months after the course. This thesis can serve as a manual for weekend experience course because it contains a theory each instructor should know when developing a course. Practical part describing detailed the course preparations process in detail. There are all games with rules and effects to participants described as well. That is the answer to goals meeting question. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

See also: similar author names
6 Tomeš, Jakub
9 Tomeš, Jan
6 Tomeš, Jiří
3 Tomeš, Jordan
16 Tomeš, Josef
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.