National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Risky behavior of students at primary schools and its prevention
HERZÁNOVÁ, Tereza
The bachelor thesis deals with the issue of risky behaviour at primary schools and its prevention. This thesis is divided into two parts. The theoretical part characterizes the different types of risky behaviour, the factors that affect their origin and the causes of risky behaviour. The thesis also deals with the issue of bullying, its development, diagnosis, consequences and its solution. The thesis explains the role of primary school in protection and prevention and the function of a teacher, methodology preventist, school psychologist, special pedagogue and educational counselor. The practical part is devoted to interviews with teacher who have experience with risky behaviour and they had to solve it. The target of the thesis is to describe the issue of risky behaviour in primary schools and to find out what cases of risky behaviour are known by teachers, how they perceive the prevention programmes and with whom they cooperate in solving of risky behaviour.
Současné problémy při vymezování ÚSES v urbánním prostoru
Herzanová, Tereza
Kulturní krajina vzniká působením člověka, který ji přetváří k obrazu svému. Procesy, které vedly k větší produkci biomasy, vznikaly ekologicky méně stabilní ekosystémy, které jsou závislé na dodatkové energii. Předpoklady pro vznik a vývoj ÚSES byly mimo jiné dány i kolektivizací a zcelováním pozemků v poválečném období a brutální politika zemědělských družstev zaměřená jen na produkci tento problém ještě prohloubila. Lze říci, že mezi produkcí a stabilitou jednoho ekosystému existuje nepřímá úměra. Zvyšující se nároky na produkci s sebou přinášejí negativní dopady na okolí. Významně se mění biochemické procesy v půdě, přemnožují se nežádoucí živočichové a vymírají organismy, které byly vázány na původní podmínky biotopu.

See also: similar author names
3 Herzanová, Tereza
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.