National Repository of Grey Literature 11 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., Praha ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., v.v.i., Praha ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Technická univerzita, Liberec ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství, Ostrava ; Danihelka, Pavel
Projekt je zaměřen na porozumění problematice interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a související krizové řízení, kdy přírodní děje ovlivňují vznik nebo průběh závažné havárie a její dopad na lidské zdraví a životní prostředí. Významnými cíli jsou zdokonalení stávajících modelů znečišťování ovzduší a vod při havarijním úniku škodlivin a zlepšení havarijní připravenosti, zpracování metodik analýzy kombinovaných rizik zahrnující přírodní děje a průmysl se zřetelem na povodně a probíhající klimatické změny a zdokonalení metod predikce průběhu a dopadů havárií, specifik šíření, transformace a atenuace škodlivin a hodnocení jejich akutních toxikologických a ekotoxikologických projevů. Konečným cílem je zlepšení prevence a vytvoření nástrojů pro zmapování a zvládání rizik závažných havárií. Zpráva obsahuje informace o výsledcích pěti dílčích úkolů. DÚ 1: Mapování komplexních rizik zahrnujících technologické a přírodní prvky včetně povodní, DÚ 2 Rozptyl škodlivin po havárii v mezní vrstvě atmosféry v komplexním prostředí ve vazbě na havarijní plánování, DÚ 3 Rozptyl škodlivin v hydrosféře po havárii, rozvoj nástrojů havarijní připravenosti a mitigace dopadů, DÚ 4 Transformace škodlivin při závažných haváriích a proces přirozené atenuace, DÚ 5 Působení vysokých dávek škodlivin: limity akutní toxicity v procesu prevence závažných havárií.
Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., Praha ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., v.v.i., Praha ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Technická univerzita, Liberec ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství, Ostrava ; Danihelka, Pavel
Projekt je zaměřen na porozumění problematice interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a související krizové řízení, kdy přírodní děje ovlivňují vznik nebo průběh závažné havárie a její dopad na lidské zdraví a životní prostředí. Významnými cíli jsou zdokonalení stávajících modelů znečišťování ovzduší a vod při havarijním úniku škodlivin a zlepšení havarijní připravenosti, zpracování metodik analýzy kombinovaných rizik zahrnující přírodní děje a průmysl se zřetelem na povodně a probíhající klimatické změny a zdokonalení metod predikce průběhu a dopadů havárií, specifik šíření, transformace a atenuace škodlivin a hodnocení jejich akutních toxikologických a ekotoxikologických projevů. Konečným cílem je zlepšení prevence a vytvoření nástrojů pro zmapování a zvládání rizik závažných havárií. Zpráva obsahuje informace o výsledcích pěti dílčích úkolů. DÚ 1: Mapování komplexních rizik zahrnujících technologické a přírodní prvky včetně povodní, DÚ 2 Rozptyl škodlivin po havárii v mezní vrstvě atmosféry v komplexním prostředí ve vazbě na havarijní plánování, DÚ 3 Rozptyl škodlivin v hydrosféře po havárii, rozvoj nástrojů havarijní připravenosti a mitigace dopadů, DÚ 4 Transformace škodlivin při závažných haváriích a proces přirozené atenuace, DÚ 5 Působení vysokých dávek škodlivin: limity akutní toxicity v procesu prevence závažných havárií.
Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., Praha ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., v.v.i., Praha ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Technická univerzita, Liberec ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství, Ostrava ; Danihelka, Pavel
Projekt je zaměřen na porozumění problematice interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a související krizové řízení, kdy přírodní děje ovlivňují vznik nebo průběh závažné havárie a její dopad na lidské zdraví a životní prostředí. Významnými cíli jsou zdokonalení stávajících modelů znečišťování ovzduší a vod při havarijním úniku škodlivin a zlepšení havarijní připravenosti, zpracování metodik analýzy kombinovaných rizik zahrnující přírodní děje a průmysl se zřetelem na povodně a probíhající klimatické změny a zdokonalení metod predikce průběhu a dopadů havárií, specifik šíření, transformace a atenuace škodlivin a hodnocení jejich akutních toxikologických a ekotoxikologických projevů. Konečným cílem je zlepšení prevence a vytvoření nástrojů pro zmapování a zvládání rizik závažných havárií. Zpráva obsahuje informace o výsledcích pěti dílčích úkolů. DÚ 1: Mapování komplexních rizik zahrnujících technologické a přírodní prvky včetně povodní, DÚ 2 Rozptyl škodlivin po havárii v mezní vrstvě atmosféry v komplexním prostředí ve vazbě na havarijní plánování, DÚ 3 Rozptyl škodlivin v hydrosféře po havárii, rozvoj nástrojů havarijní připravenosti a mitigace dopadů, DÚ 4 Transformace škodlivin při závažných haváriích a proces přirozené atenuace, DÚ 5 Působení vysokých dávek škodlivin: limity akutní toxicity v procesu prevence závažných havárií.
Analýza životního cyklu fosilních motorových paliv a biopaliv pro tvorbu koncepčních dokumentů zavedení daně z CO2 v oblasti mobilních zdrojů znečišťování
Svaz chemického průmyslu České republiky, Praha ; Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, Praha ; ADW Bio, a.s., Krahulov ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Šilhan, M. ; Provalilová, I. ; Pražák, V. ; Podrazil, M. ; Matysík, M. ; Kuba, P. ; Jedlička, J. ; Cholava, R. ; Galia, E. ; Dufek, J. ; Smékal, Petr
V rámci projektu bude řešena analýza hodnocení životního cyklu fosilních motorových paliv a biopaliv, jejichž použití se jeví jako perspektivní v současnosti a v horizontu blízké budoucnosti, ať již ve formě směsného motorového paliva, či v podobě čistého paliva. Hlavními cíli autorů studie bude vyhodnotit bilanci emisí CO2 v celém životním cyklu definovaných motorových paliv a energetickou bilanci výroby jednotlivých motorových paliv. Nad rámec současného stavu řešení LCA analýz bude také během řešení projektu zpracována analýza hodnocení ekonomických nákladů v celém životním cyklu (LCCA – Life-Cycle Cost Assessment), která bude sloužit jako podkladový materiál pro návrh zavedení daně z CO2 v oblasti mobilních zdrojů znečišťování a také pro další aplikace nástrojů, zajišťujících udržitelné využívání motorových paliv.
Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., Praha ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., v.v.i., Praha ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Technická univerzita v Liberci ; Fakulta bezpečnostního inženýrství ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, Fakulta bezpečnostního inženýrství, Ostrava ; Danihelka, Pavel
Projekt je zaměřen na porozumění problematice interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a související krizové řízení, kdy přírodní děje ovlivňují vznik nebo průběh závažné havárie a její dopad na lidské zdraví a životní prostředí. Významnými cíli jsou zdokonalení stávajících modelů znečišťování ovzduší a vod při havarijním úniku škodlivin a zlepšení havarijní připravenosti, zpracování metodik analýzy kombinovaných rizik zahrnující přírodní děje a průmysl se zřetelem na povodně a probíhající klimatické změny a zdokonalení metod predikce průběhu a dopadů havárií, specificky šíření, transformace a atenuace škodlivin a hodnocení jejich akutních toxikologických a ekotoxikologických projevů. Konečným cílem je zlepšení prevence a vytvoření nástrojů pro zmapování a zvládání rizik závažných havárií. Zpráva obsahuje plán řešení, rozpočet a oponentské posudky.
Zhodnocení dopadů alternativních paliv v dopravě na kvalitu ovzduší a změny klimatu v závislosti na scénářích voje dopravy v České republice
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Provalilová, I. ; Matysík, M. ; Jedlička, J. ; Cholava, R. ; Dufek, J. ; Dostál, I. ; Adamec, V. ; Smékal, Petr
Cílem projektu je vytvořit prognózu spotřeby energie v sektoru dopravy v ČR do roku 2030. V závislosti na prognóze spotřeby energie budou vytvořeny scénáře rozvoje alternativních paliv v ČR, které budou odvozeny od legislativních a koncepčních materiálů ČR, technologických možností a potenciálu výroby. Na základě vypracovaných scénářů rozvoje jednotlivých motorových paliv budou vytvořeny prognózy emisí nejvýznamnějšího skleníkového plynu CO2 z dopravy, které jsou přímo úměrné spotřebě paliva. Pro vývoj emisí legislativně sledovaných škodlivin z dopravy bude vytvořen dopravní model ČR v softwaru EMME/3. Na základě prognózy vývoje vozového parku České republiky do roku 2030 budou dopravním modelem stanoveny emise legislativně sledovaných škodlivin z dopravy.
Komplexní interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a krizové řízení
Ústav termomechaniky AV ČR, v. v. i., Praha ; Výzkumný ústav vodohospodářský T.G.M., v.v.i., Praha ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Technická univerzita, Liberec ; Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava. Fakulta bezpečnostního inženýrství ; Danihelka, Pavel
Projekt je zaměřen na porozumění problematice interakce mezi přírodními ději a průmyslem s ohledem na prevenci závažných havárií a související krizové řízení, kdy přírodní děje ovlivňují vznik nebo průběh závažné havárie a její dopad na lidské zdraví a životní prostředí. Významnými cíli jsou zdokonalení stávajících modelů znečišťování ovzduší a vod při havarijním úniku škodlivin a zlepšení havarijní připravenosti, zpracování metodik analýzy kombinovaných rizik zahrnující přírodní děje a průmysl se zřetelem na povodně a probíhající klimatické změny a zdokonalení metod predikce průběhu a dopadů havárií, specifik šíření, transformace a atenuace škodlivin a hodnocení jejich akutních toxikologických a ekotoxikologických projevů. Konečným cílem je zlepšení prevence a vytvoření nástrojů pro zmapování a zvládání rizik závažných havárií. Zpráva obsahuje mimo jiné návrh metodiky pro identifikaci lokalit se zdroji rizik kontaminace ŽP nebezpečnými látkami při povodních a pro klasifikaci míry rizika, rozbor problematiky a vývoj metod identifikace hodnocení kombinovaných rizik přírodních katastrof a závažných havárií včetně potenciálních vazeb na ostatní prvky kritické infrastruktury. Je uveden výpočet toxického mraku, návrh metody modelování šíření kontaminantu vodním tokem, jsou vytvořeny zásady modelování pohybu uniklé látky, která se dostane do povrchových vod. Byl připraven návrh monitorovacího systému biologické kvality vod se zřetelem na závažné havárie a zefektivnění havarijní připravenosti.
Analýza životního cyklu fosilních motorových paliv a biopaliv pro tvorbu koncepčních dokumentů zavedení daně z CO2 v oblasti mobilních zdrojů znečišťování: Výpočty úspor emisí skleníkových plynů během životního cyklu biopaliv č. X/2011
Svaz chemického průmyslu České republiky, Praha ; Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, Praha ; ADW Bio, a.s., Krahulov ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Jedlička, Jiří
Metodika je nástrojem a podkladovým materiálem pro zavedení certifikace biopaliv v ČR v souladu se směrnicemi EU a její principy mohou přispět k realizaci návrhů zavedení daně z CO2 v oblasti mobilních zdrojů znečišťování a také pro další aplikace nástrojů zajišťujících udržitelné využívání motorových paliv.
Analýza životního cyklu fosilních motorových paliv a biopaliv pro tvorbu koncepčních dokumentů zavedení daně z CO2 v oblasti mobilních zdrojů znečišťování
Svaz chemického průmyslu České republiky, Praha ; Česká asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, Praha ; ADW Bio, a.s., Krahulov ; Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Jedlička, Jiří
V rámci projektu byla řešena analýza hodnocení životního cyklu fosilních motorových paliv a biopaliv, jejichž použití se jeví jako perspektivní v současnosti a v horizontu blízké budoucnosti, ať již ve formě směsného motorového paliva, či v podobě čistého paliva. Hlavními cíli autorů studie bylo vyhodnotit bilanci emisí CO2 v celém životním cyklu definovaných motorových paliv a energetickou bilanci výroby jednotlivých motorových paliv. Nad rámec současného stavu řešení LCA analýz byla také během řešení projektu zpracována analýza hodnocení ekonomických nákladů v celém životním cyklu (LCCA – Life-Cycle Cost Assessment), která bude sloužit jako podkladový materiál pro návrh zavedení daně z CO2 v oblasti mobilních zdrojů znečišťování a také pro další aplikace nástrojů, zajišťujících udržitelné využívání motorových paliv. Ve zprávě jsou uvedeny externí náklady změny klimatu v dopravě, externí náklady změny klimatu z použití neobnovitelných zdrojů energie, výpočtový model, hodnocení a výklad LCCA fosilních motorových paliv a biopaliv, hodnocení a výklad LCCA fosilních paliv a bioplaiv se zohledněním ekonomické úrovně ČR. Je popsáno rozdělení výsledků LCA na fáze životního cyklu.
Morfologie‚ chemická a toxikologická charakteristika pouličního prachu a suspendovaných prachových částic‚ včetně určení zdrojů původu
Centrum dopravního výzkumu, v.v.i., Brno ; Del favero, David ; Dočekal, Bohumil ; Večeřa, Zbyněk ; Mikuška, Pavel ; Ličbinský, Roman ; Huzlík, Jiří ; Adamec, Vladimír
Cílem řešení projektu je prohloubení znalostí a získání nových poznatků o chování, složení, morfologii a zdrojích pouličního prachu, a tím i suspendovaných pevných částic na lokalitách zatížených mobilními zdroji znečištění. Hodnocení vlivu látek vyskytujících se v ovzduší na sledovaných lokalitách (Brno - Kotlářská, Ostrava - Bartovice) jak z pohledu životního prostředí (toxikologické testy), tak zdraví člověka (odhad zdravotních rizik shodně označují ve sledovaných faktorech za více zatíženou lokalitu Brno Bartovice, i když druhou lokalitu nelze označit za vyhovující. Odhad celkového individuálního karcinogenního rizika je vyšší než uznávaná zdravotně bezpečná hodnota na všech sledovaných lokalitách.

National Repository of Grey Literature : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.