National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Forms of cooperation of the non-profit organization Sue Ryder with corporate partners
Řehák, Vojtěch ; Legnerová, Kateřina (advisor) ; Dohnalová, Marie (referee)
Cooperation between market societies and civil society organizations is a phenomenon in modern society. On the part of companies, this cooperation meets the concept of socially responsible business, for the introduction of which companies may have different motivations. For supported organizations, this cooperation is one of the possible sources to develop their activities. Based on the study of documents and also conducting semi-structured interviews with respondents, I find out the forms of cooperation between Sue Ryder and market partners. In addition, the interviews provide an assessment of the different types of partnerships from the perspective of Sue Ryder. The thesis provides an overview of the most important forms of cooperation between Sue Ryder and companies and shows that this cross-sectoral cooperation can bring benefits, but also negatives for the supported organization.
The Experiences of the distance education in conservatory and elementary school
Řehák, Vojtěch ; Svobodová, Zuzana (advisor) ; Dvořáková, Danuše (referee)
This bachelor's thesis deals with the issue of distance education in an advanced stage of pandemic COVID-19. It depicts the development of distance education in two different educational facilities - conservatoire and elementary school. The theoretical part is focused on establishing a suitable conceptual framework, deals with basic terminology, deals with the description of distance learning, used platforms and analysis of distance education by ČŠI (Czech School Inspectorate) and MŠMT (Ministry of Education, Youth and Sports). In the theoretical part, there will be a periodization of the school year 2020/2021 with the results of education. The empirical part of this thesis aims to illustrate distance learning in both facilities and to elect effective experiences which could be also used in standard education. The results section defines 5 different categories describing of the distance education. It describes in detail the experience with distance learning in terms of organization, in terms of absence, educational results, technological background and the personality of the teacher as a person. It also characterizes the basic positive experiences that the interviewed respondents evaluated as useful in regular teaching. Such positive experiences include the active use of a combination of full-time...
Automated Verification in HW/SW Co-design
Charvát, Lukáš ; Kubátová, Hana (referee) ; Řehák, Vojtěch (referee) ; Vojnar, Tomáš (advisor)
Předmětem dizertační práce je návrh nových technik pro verifikaci hardwaru, které jsou optimalizovány pro použití v procesu souběžného vývoje hardwaru a softwaru. V rámci tohoto typu vývoje je hardware spolu se software vyvíjen paralelně s cílem urychlit vývoj nových systémů. Současné nástroje pro tvorbu mikroprocesorů stavějící na tomto stylu vývoje obvykle umožňují vývojářům ověřit jejich návrh využitím různých simulačních technik a/nebo za pomoci tzv. funkční verifikace. Společnou nevýhodou těchto přístupů je, že se zaměřují pouze na hledání chyb. Výsledný produkt tedy může stále obsahovat nenalezené netriviální defekty. Z tohoto důvodu se v posledních letech stává stále více žádané nasazení formálních metod. Na rozdíl od výše uvedených přístupů založených na hledání chyb, se formální verifikace zaměřuje na dodání rigorózního důkazu, že daný systém skutečně splňuje požadované vlastnosti. I když bylo v uplynulých letech v této oblasti dosaženo značného pokroku, tak aktuální formální přístupy nemají zdaleka schopnost plně automaticky prověřit všechny relevantní vlastnosti verifikovaného návrhu bez výrazného a často nákladného zapojení lidí v rámci verifikačního procesu. Tato práce se snaží řešit problém s automatizací verifikačního procesu jejím zaměřením na verifikační techniky, ve kterých je záměrně kladen menší důraz na jejich přesnost a obecnost, za cenu dosažení plné automatizace (např. vyloučením potřeby ručně vytvářet modely prostředí). Dále se práce také zaměřuje na efektivitu navrhovaných technik a jejich schopnost poskytovat nepřetržitou zpětnou vazbu o verifikačním procesu (např. v podobě podání informace o aktuálním stavu pokrytí). Zvláštní pozornost je pak věnována vývoji formálních metod ověřujících ekvivalenci návrhů mikroprocesorů na různých úrovních abstrakce. Tyto návrhy se mohou lišit ve způsobu, jakým jsou vnitřně zpracovány programové instrukce, nicméně z vnějšího pohledu (daného např. obsahem registrů viditelných z pozice programátora) musí být jejich chování při provádění stejného vstupního programu shodné. Kromě těchto témat se práce také zabývá problematikou návrhu metod pro verifikaci správnosti mechanismů zabraňujících výskytu datových a řídících hazardů v rámci linky zřetězeného zpracování instrukcí. Veškeré metody popsané v této práci byly implementovány ve formě několika nástrojů. Aplikací těchto nástrojů pro verifikaci návrhů netriviálních procesorů bylo dosaženo slibných experimentálních výsledků.
Olympic parks in Czech Republic, use in marketing of selected companies
Řehák, Vojtěch ; Mikeš, Jiří (advisor) ; Kindová, Alena (referee)
This diploma thesis deals with the issue of organizing Olympic parks in the Czech Republic and their use in marketing strategies of selected companies. The main goal is to evaluate marketing strategies of three main partners. It was Skoda Auto, Skupina CEZ, and Pilsner Urquell. The first chapter focuses on theory of general marketing. The second chapter aims at theory of sport marketing and focuses mainly on marketing and communication mix in sport. The next part describes the Olympic parks individually. Simultaneously, the analysis of communication of main partners during the operation of the main park called Rio-Lipno takes place here. The last chapter contains contribution evaluation of Olympic parks and marketing strategies of the partners and suggestions for next two Olympic Games.
Marketing analysis of the hotel Louis Leger
Řehák, Vojtěch ; Sedláček, Jiří (advisor) ; Soudková, Hana (referee)
This bachelor thesis deals with analysis of the marketing strategy of the hotel Louis Leger. The main goal of the thesis is to evaluate this strategy and alternatively to suggest specific changes. First part of the thesis is aimed at the theory of internet marketing, marketing mix and SWOT analysis. In the second part there are information about the company Czech Inn Hotels and the hotel Louis Leger. In the next part there is the analysis itself, which took place on the basis of the data from the internal hotel system and my own experience with working in this hotel. Part of the analysis is marketing mix and SWOT analysis. The last part includes evaluation of the strategy and suggestions to improvement.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.