National Repository of Grey Literature 31 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
Decoration of the Hall of Battles in the monastery El Escorial
Hrubanová, Daniela ; Zlatohlávek, Martin (advisor) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (referee)
The bachelor thesis focuses on the decoration of the Hall of battles in the Spanish monastery El Escorial, which was built in 1563-1584 by the Spanish king Philip II. The first part is devoted to the description of the monastery and its individual parts, The second chapter will be devoted to the Italian artists from Genoa who were commissioned to decorate the Hall of Battles (Nicola Granello, Orazio Cambiaso, Fabrizio Castello and Lazzaro Tavarone). The main part of this thesis will be a chapter devoted to the description of the paintings in the gallery of battles that depict the four victorious battles of Spain and a description of the vault with grotesque decoration.
Author's diary and its use in art education
Bouchalová, Anna ; Gajdošíková, Pavla (advisor) ; Sedlák, Michal (referee)
This bachelor's thesis focuses on the author's diary and its use in art education while simultaneously dealing with the phenomenon of the diary in the context of art concerning pedagogical practice. The first part provides a general theoretical foundation regarding the characteristics and historical development of the diary alongside a reference to literary works, the issues surrounding the author's diary and an overview of well-known visual artists who have used such diaries in their work. The thesis also gives examples of diary-themed exhibitions. Visual artists who employ some of the characteristics of diary entries in their work are listed to understand the diversity of diaries. The text also addresses why drawing is the primary medium of these narratives and the significance of the engagement with diary work. In the practical part, the author has implemented diary principles in her project, producing four large-scale drawings made for four consecutive months. Each day's observations and thoughts were recorded on a sheet of paper. Said paper thus became a specific visual record of experiences reflecting the period in which they were created. The insights from this project and the theoretical foundation were the starting point for the final part, the didactic one. The didactic portion of the...
Drawings Filippino Lippi's for the frescoes in the chapel Strozzi and Carafa
Kolomazníková, Karina ; Zlatohlávek, Martin (advisor) ; Nespěšná Hamsíková, Magdaléna (referee)
The Barchelor thesis "Drawings Filippino Lippi's for the frescoes in the chapel Strozzi and Carafa" is devoted to the Italian Renaissance painter and draftsman Filippino Lippi. Mainly his drawings for the frescoes in the Strozzi and Carafa Chapels. After the basic informations about his life and work, with summary of his basic work, Lippi is treated as draftsman. There is captured his workshop experience as well as several important drawings, which he made. The main part of this thesis discusses the frescoes in the Strozzi Chapel in the Florentine church Santa Maria Novella and in the Carafa Chapel in the Roman church Santa Maria sopra Minerva and about extant and so far assigned drawings for these Filippino Lippi's frescoes. There is also mentioned several drawings, which is reltated to these wall painting and they were made by the other artists. In the conclusion of this thesis there is attached a catalogue of Lippi's preparation drawings for these frescoes.
Workers die but work lives on
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna 2021. Výstava byla prodloužena do 21. února 2021.
Fulltext: Download fulltextPDF
The Ostrava exhibition with theme of work in fine arts shows a number of contrasts
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna příštího roku.
Fulltext: Download fulltextPDF
Drawings from the collection of František Jureček
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Ostravský stavitel František Jureček (1868–1925) byl sběratelem umění a aktivním zastáncem výstavby Domu umění. Jeho slavnostního otevření 13. 5. 1926 se bohužel nedožil. Pár měsíců před svou smrtí věnoval Spolku Domu umění svou uměleckou sbírku, která zahrnovala 122 položek. Mimo olejomaleb, datovaných od 18. až do 20. století, a 2 sochařských děl, se zde nacházely kresby české provenience převážně z 19. století. Komorní výstava se koná v Kabinetu grafiky.
Fulltext: Download fulltextPDF; Download fulltextPDF
Václav Brožík: Drawings
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Komorní výstava v Kabinetu grafiky představuje 8 kreseb, 2 malby malíře Václava Brožíka ze sbírek GVUO a 2 zmenšené reprodukce maleb z cizích sbírek. Václav Brožík (1851–1901) patří k nejvýznamnějším osobnostem Generace Národního divadla.
Fulltext: Download fulltextPDF; Download fulltextPDF
Workers die but work lives on
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Výstava Dělník je smrtelný, práce je živá, kterou připravila Renata Skřebská, kurátorka Galerie výtvarného umění v Ostravě (GVUO), představuje dosud nezpracované téma práce ve výtvarném umění od počátku 20. století do současnosti. Zastoupeni jsou nejen autoři již etablovaní, jako například Jan Zrzavý, Otto Gutfreund, Bohumil Kubišta, Adriena Šimotová nebo Stanislav Kolíbal, ale i střední a nejmladší generace, například Zbyněk Sedlecký (1976), Václav Buchtelík (1990) či Filip Nádvorník (1995). Výstava bude zahájena v úterý 22. září v 17 hodin. V ostravském Domě umění bude k vidění do 3. ledna 2021. Výstava byla prodloužena do 21. února 2021.
Fulltext: Download fulltextPDF; Download fulltextPDF
The Gallery of Fine Arts in Ostrava launches an exhibition of contemporary German art
Galerie výtvarného umění v Ostravě
Mezinárodní výstavní projekt DESET s podtitulem současné německé umění ze sbírky Adam Gallery nabízí sondu do německého umění 21. století. Výstavu připravila Galerie výtvarného umění v Ostravě ve spolupráci s kurátorem Richardem Adamem. Jedná se o rozměrná plátna, kresby, tisky i objekty. Vernisáž se uskuteční v úterý 22. ledna v 17 hodin. Výstavu si v Domě umění, GVUO můžete prohlédnout až do 24. března.
Fulltext: Download fulltextPDF

National Repository of Grey Literature : 31 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.