National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
The response of German school policy to the European migration crisis on the example of four federated states
MUŽÍK VEŘTÁTOVÁ, Ludmila
The bachelor's thesis introduces the reader to the response of the education policy of the Federal Republic of Germany to the issues of migration and school integration. The reader is acquainted with the functioning of the federal republic, the education system in the Federal Republic of Germany and the European migration crisis. The content of legislative documents in the field of education is presented within the selection of four federal states, namely Bavaria, Brandenburg, Saxony and North Rhine-Westphalia. The thesis presents a view of these documents on the school attendance of migrant students, their school integration and the influence of different religion on common subjects offered in public education. The bachelor's thesis is a comprehensive view of the issue of German school legislative documents in relation to the European Migration Crisis.
Inclusion in the Pre-school Education System
Vlachová, Jana ; Hájková, Vanda (referee)
The rigorosum thesis deals with the inclusive education in nursery schools in the Czech Republic. It is based on specialized literature, an overview of legislative changes in preschool education and longtime experience of its author, a preschool special educator. The thesis consists of three parts. The first, theoretical one, defines basic concepts and cornerstones of school inclusion as well as the role of its main actors from the point of view of both positive and negative impacts the school inclusion may have on them. It also brings a brief outline of the preschool inclusive systems in Great Britain, Sweden, Norway and Finland. The second part gives an overview of the preschool inclusive education in the framework of current Czech education system including some information and experience gained during the author's professional carrier. Personal experience of visits to some nursery schools in Sweden and Finland is also included. The third part of the thesis brings findings of a quantitative survey oriented to expert and lay attitudes to the preschool inclusion. It examines the attitudes and opinions of some inclusion actors, namely professional teachers and parents, in the first years of its implementation providing a perspective on preparedness of the respondents for inclusion. The survey...
Vzdělávání dospělých v České republice - 2016
Český statistický úřad
Publikace přináší základní výstupy z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Fulltext: Download fulltextPDF
Vzdělávání dospělých v České republice v evropském kontextu: Specifické výstupy z šetření Adult Education Survey 2011
Český statistický úřad
Publikace přináší základní výstupy z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Fulltext: Download fulltextPDF
Vzdělávání dospělých v České Republice: Výstupy z šetření Adult Education Survey 2011
Český statistický úřad
Publikace přináší přehled základních výstupů z mezinárodního šetření o vzdělávání dospělých Adult Education Survey (AES) 2011, které v evropských státech mapuje zapojení dospělé populace do vzdělávání. Nabízí stručný přehled účasti české a evropské populace ve formálním a neformálním vzdělávání, který interpretuje v kontextu národních vzdělávacích systémů a politik.
Fulltext: Download fulltextPDF

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.