Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 205 záznamů.  začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením a specifika jejich dostupnosti
BRTNÍKOVÁ, Veronika
Bakalářská práce zpracovává téma Kompenzačních pomůcek pro osoby se zrakovým postižením a specifikům jejich dostupnosti. Cílem bakalářské práce je na podkladě realizovaného kvalitativního šetření zjistit, jaký přístup mají firmy distribuující kompenzační pomůcky v České republice ke svým klientům a zda poskytují nějaké další služby nad rámec prodeje pomůcek. V souladu s výše vymezenými cíli byly formulovány dvě výzkumné otázky: 1) Poskytují firmy prodávající kompenzační pomůcky pro osoby se zrakovým postižením nějaké služby? 2) Jaký přístup mají tyto firmy ke svým klientům? Práce je členěna do dvou částí, a to na teoretickou a praktickou. Teoretická část obsahuje čtyři základní, stěžejní bloky. První z nich zmiňuje samotnou klasifikaci zrakových vad a osob se zrakovým postižením, u kterých se následně aplikují kompenzační pomůcky. V druhé kapitole se práce věnuje kompenzaci jako takové a smyslům, které mohou částečně nahrazovat zrak. V třetí části jsou kompenzační pomůcky klasifikačně rozděleny a následně popsány. V posledním bloku se práce zaměřuje na systém služeb u organizací, které se snaží pomáhat osobám se zrakovým postižením v české republice. V praktické části jsou charakterizovány cíle práce, metodika šetření, techniky sběru dat. K naplnění cílů praktické části byla použita kvalitativní analýza. Technikou sběru dat byly hloubkové rozhovory a analýza obsahu webových stránek. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že firmy distribuující kompenzační pomůcky usilují o co největší propagaci firmy, aby nejen příslušné organizace, ale i osoby se zrakovým postižením o jejich firmě měly co nejlepší informace a dostaly se do podvědomí. Dělají vše pro dobro svého klienta a snaží se mu poskytnout co nejlepší servis. Chtějí, aby klienti byli spokojeni a případně je mohli doporučit další klientele. Díky tomu může firma růst.
Zraková stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením na základní škole speciální
HATWIKOVÁ, Lukania
Bakalářská práce se věnuje tématu Zraková stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením na základní škole speciální. Cílem bakalářské práce je na podkladě realizovaného kvalitativního šetření vytvořit návrh reedukačního postupu zrakové stimulace u dětí s těžkým kombinovaným postižením a jeho následná evaluace. V souladu s výše vymezenými cíli byly formulovány dva dílčí cíle: 1. Zjistit, ve kterých oblastech zrakové percepce má vybraný žák problémy. 2. Zjistit posuny a změny po realizované zrakové stimulaci. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je složena ze tří kapitol. První z nich se věnuje vymezení pojmů. Druhá kapitola se věnuje vzdělávání žáků s kombinovaným postižením. V třetí kapitole je popsána zraková stimulace, její zásady, principy a druhy. V praktické části jsou charakterizovány cíle práce, metodika šetření, techniky sběru dat. K naplnění cílů praktické části byla použita kvalitativní metoda. Technikou sběru dat bylo pozorování, rozhovor a analýza dokumentů. Reedukační postup byl aplikován na respondenty s cílem podpořit oslabené zrakové funkce. Výstupy popsané v praktické části práce budou aplikovatelné v oblasti vzdělávání žáků s těžkým kombinovaným postižením. Po formálních úpravách mohou být tyto výstupy východiskem pro zpracování instruktážního a informačního materiálu pro rodičovskou veřejnost dětí s těžkým kombinovaným postižením. Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že při práci s dětmi s tímto typem postižení nelze vytvořit obecně platné závěry. Pravidelným procvičováním se zrakové funkce zlepšují, ale záleží na aktuálním stavu dítěte. Pokud je dítě ve špatném psychickém nebo fyzickém stavu, může dojít k regresi.
Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených
Kaiserová, Anna ; Chittussiová, Lenka (vedoucí práce) ; Cintlová, Jitka (oponent)
Název: Integrace a speciální vzdělávání zrakově postižených Cíl: Hlavním cílem této práce je charakterizovat integraci a speciální vzdělávání zrakově postižených, detailně popsat případovou studii u vybraného respondenta, který prošel jak integrací, tak speciálním vzdělávání. Metodika: Výzkumu se zúčastnil dvaadvacetiletý muž, který ve svém vzdělávacím procesu prošel integrací i speciálním vzděláváním. Jednalo se o kvalitativní výzkum a otázky polostrukturovaného rozhovoru zodpovídal on a jeho blízcí rodinní příslušníci. Výsledky: V závěru výzkumu se práce pozastavuje nad různými otázkami, které nás během šetření zaujaly. Ty jsou v diskuzi komentovány autorkou. Klíčová slova: zrak, zrakové postižení, integrace, inkluze, speciální vzdělávání, kompenzační pomůcky, asistent pedagoga
Strategie zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením
Kašparová, Veronika ; Vágnerová, Marie (vedoucí práce) ; Janošová, Pavlína (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi zvládání zátěžových situací osob s těžkým zrakovým postižením. V teoretické části charakterizuje zrakové postižení, zabývá se psychickým vývojem zrakově postiženého dítěte, funkcemi kompenzačních mechanismů a socializací zrakově handicapovaného. Definuje pojmy jako zátěžová situace, stres a jeho prožívání, frustrace a deprivace. Dále se zabývá prožíváním zrakového handicapu u dítěte a jeho rodiny a u člověka v dospělém věku. Praktická část je realizována jako kvalitativní výzkum. Za cíl si klade zjistit typy zátěžových situací u zrakově handicapovaných a jejich strategie zvládání. Zjišťuje, jak souvisí vznik zátěže se zrakovým handicapem a zda je samotný handicap zdrojem zátěže v osobním a společenském životě zrakově handicapovaných.
Životní smysluplnost a akceptace postižení u osob se zrakovým postižením.
Cerha, Ondřej ; Loneková, Katarína (vedoucí práce) ; Šturma, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá životní smysluplností a akceptací postižení u osob se zrakovou disabilitou. Práce je rozdělena na dvě části. V přehledové části se autor věnuje psychologickému pojetí životní smysluplnosti, otázce akceptace zrakového postižení a specifikům životní smysluplnosti v průběhu života. Cílem empirické části bylo testovat hypotézy týkající se souvislostí životní smysluplnosti a akceptace zrakového postižení. Ústřední pojmy byly operacionalizovány skóry v inventářích Škála životní smysluplnosti (ŠŽS) (Halama, 2002, 2009), respektive Acceptance of Disability Scale - Revised (ADS-R) (Linkowski, Groomes, 2007). Hypotézy byly testovány na datech získaných od souboru osob se zrakovou disabilitou (N=84). Inventář ADS-R byl poprvé uveden do praxe v českém překladu a autor práce navrhuje další užívání inventáře s názvem Škála akceptace disability. V empirické části se autor rovněž zabývá možnostmi online administrace psychologických testových metod osobám se zrakovou disabilitou. Tuto možnost ověřuje a potvrzuje v praxi. Ze všech sledovaných proměnných spolu statisticky významně souvisí životní smysluplnost a akceptace zrakového postižení. Míra zrakové disability dále signifikantně souvisí s afektivní dimenzí životní smysluplnosti. A míra zrakové disability rovněž signifikantně souvisí s...
Analýza služeb veřejných knihoven pro zrakově postižené
Hrychová, Tereza ; Landová, Hana (vedoucí práce) ; Drobíková, Barbora (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou služeb pro zrakově postižené uživatele ve veřejných knihovnách. Nejprve poskytuje teoretické uvedení do tématu včetně nastínění tematických projektů, neziskových organizací a legislativy. Poté se práce zaměřuje na samotné poskytování služeb pro zrakově postižené ve veřejných knihovnách, přičemž jsou zmíněny konkrétní aktivity knihoven jak z ČR, tak ze zahraničí. Praktická část práce je složena z analýzy čtyř vybraných knihoven v ČR a kvalitativního výzkumu. V závěru práce jsou zjištěné poznatky shrnuty do několika doporučení, která mohou knihovnám pomoci úspěšně nabízet služby pro zrakově postižené uživatele.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 205 záznamů.   začátekpředchozí118 - 127dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.