Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,666 záznamů.  začátekpředchozí1546 - 1555dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spolupráce sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu
KADLECOVÁ, Ivana
Spolupráce sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu Diplomová práce byla zaměřena na spolupráci sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu. Ošetřovatelství a ošetřovatelský management má nezastupitelné postavení v péči o zdraví člověka. Svět medicíny, ošetřovatelství a zdravotnictví je mimořádně složitým organizačním celkem, který není zcela jistě reprezentován pouze lékaři a sestrami, nicméně právě oni a ony jsou stále dominantními postavami na této scéně. Prvním cílem diplomové práce bylo zmapovat spolupráci sester a lékařů v rámci ošetřovatelského procesu v péči o nemocného z pohledu ošetřovatelského managementu. Druhým cílem práce bylo identifikovat problémové oblasti ve spolupráci sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu a třetím cílem práce bylo zjistit, jakým způsobem ošetřovatelský management řeší problémové situace ve spolupráci sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu. K cílům práce byly stanoveny čtyři výzkumné otázky: 1. V jakých oblastech spolupracují sestry a lékaři v rámci ošetřovatelského procesu při poskytování péče nemocným z pohledu ošetřovatelského managementu? 2. Jakým způsobem sestry hodnotí a vnímají spolupráci s lékaři z pohledu ošetřovatelského managementu? 3. Které problémové oblasti existují ve spolupráci sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu ? 4. Jakým způsobem řeší ošetřovatelský management problémové situace ve spolupráci sester a lékařů? Výzkum byl proveden v nemocničním zařízení, kde mi byly poskytnuty informace, za splnění podmínky anonymity oslovených respondentek. Respondentkami byly dvě vrchní a čtyři staniční sestry z chirurgických a tentýž počet z interních oborů. Provedený výzkum je výzkumem kvalitativním. S respondentkami byly vedeny nestandardizované rozhovory podle struktury kategorizovaných otázek. Následně byly provedeny přepisy rozhovorů a kategorizace dat v tabulkách podle rámcové analýzy Ritchieho a Spencera. Z šetření vyplynuly odpovědi na výzkumné otázky. Sestry a lékaři spolupracují v rámci ošetřovatelského procesu při poskytování péče nemocným z pohledu ošetřovatelského managementu v chirurgických a interních oborech nejvíce ve fázi řešení problémů. Sestry hodnotí spolupráci s lékaři na základě vzájemného respektu, ale vnímají stále převládající dominantní postavení lékařů. Ve spolupráci sester a lékařů z pohledu ošetřovatelského managementu existují problémové oblasti. Ošetřovatelský management řeší problémové situace ve spolupráci sester a lékařů nejčastěji hledáním společného řešení. Výsledky práce bude možné poskytnout zdravotnickému zařízením, ve kterém byl výzkum realizován. Navrhovaly bychom možnost zamyšlení se nad zlepšením vzájemné spolupráce již při studiu lékařů i sester, zavést různá opatření ke zlepšení spolupráce sester a lékařů pořádáním společných seminářů nebo kulturních akcí. Zvýšit povědomí lékařů o ošetřovatelském procesu, kompetencích sester a realizovat další výzkumy, týkající se tohoto tématu.
Význam identity v profesi sestry a jejího vlivu na kvalitu péče
DRÁBKOVÁ, Kateřina
Povolání sestry patří mezi pomáhající profese, které jsou typické svým velkým zatížením po stránce psychické i fyzické. Sestry, které vystudovaly vysokou školu nastupují do praxe psychicky i fyzicky vyzrálejší a přístup k pacientům i poskytovaná péče může být kvalitnější než u sester se středoškolským vzděláním. Při poskytování péče musí sestry spolupracovat s lékaři, ale i s ostatním zdravotnickým personálem. Z důvodu nedostatku personálu přebírají sestry povinnosti za jiné členy týmu, což mohou pociťovat jako omezení při naplňování své profesní identity. Toto omezení se může odrazit i na kvalitě jimi poskytované péče. Často se stává, že sestra nemůže naplnit svou profesní identitu z důvodu tlaku rodiny, která vyžaduje splnění svých požadavků před naplněním profesní identity sestry. Cílem výzkumu bylo zjistit jednak představu sester, ale i příslušníků rodiny o profesní identitě sestry. Cíle bylo dosaženo.Výzkum byl uskutečněn ve dvou fázích. První fáze byla realizována pomocí rozhovorů se šesti sestrami různého věku s vysokoškolským vzděláním a bez něj. Druhá fáze byla uskutečněna pomocí kvantitativního šetření dotazníkovou metodou ve zdravotnických zařízeních v Písku, Českých Budějovicích a v Plzni. Výsledky z výzkumu mohou být využity v rámci kvalifikačního i celoživotního vzdělávání sester k posílení jejich identifikace s profesí.
Teambuilding v ošetřovatelství
PÍŽOVÁ, Markéta
Tato práce se zabývá teambuildingem v souvislosti s managementem změn v klinické a manažerské praxi. Řídícími pracovníky v ošetřovatelství jsou sestry manažerky, nositelky změn v kvalitě ošetřovatelské péče. Kurzy teambuildingu jsou součástí vzdělávacích programů pro rozvoj manažerských dovedností sester. Teambuildingem rozumíme jednak týmové vzdělávání či tvorbu týmu anebo trénink zaměřený na podporu vzájemné důvěry a týmové spolupráce. Pro zpracování empirické části práce byla zvolena kombinace metody kvalitativního a kvantitativního výzkumného šetření. Cílem kvalitativní části bylo zjistit využití kurzů v praxi a přínos kurzu pro zdravotnický tým. Data byla sbírána metodou polostrukturovaného rozhovoru se šesti respondentkami, které se kurzu teambuildingu zúčastnily. Na základě těchto rozhovorů byly stanoveny tři hypotézy, které sloužily jako podklad pro druhou fázi šetření kvantitativní metodou. Cílem kvantitativního šetření bylo zmapovat povědomí sester manažerek o možnostech týmového vzdělávání, zjistit zájem řadových sester o kurzy a odhalit překážky pro realizaci kurzů teambuildingu ve zdravotnických zařízeních. Dotazníkovým šetřením pro řadové sestry a pro sestry manažerky, jsme došli ke stanoveným cílům. Hypotéza o informovanosti sester manažerek o kurzech nebyla nepotvrzena. Druhá hypotéza o zájmu řadových sester o teambuildingové kurzy rovněž nebyla potvrzena. Nedostatek financí byl sestrami označen jako nejčastější překážka pro realizaci kurzu. Během shromažďování podkladů pro výzkumné šetření z oblasti managementu v ošetřovatelství byl shledán nedostatek v publikační činnosti sester manažerek. Během rozhovorů se sestrami manažerkami byly získány zajímavé informace. Publikování zkušeností s vedením ošetřovatelských týmů a týmovou spoluprácí by se stalo přínosem a inspirací pro ostatní sestry v praxi.
Problematika ošetřovatelské péče v traumacentrech České republiky
POLANOVÁ, Alena
Abstrakt Tématem diplomové práce je problematika ošetřovatelské péče v traumacentrech České republiky. V současné době přibývá úrazů, které potřebují kromě chirurgické terapie i komplexní a multioborovou léčbu. Z tohoto důvodu vznikla v České republice traumacentra. S jejich vznikem se zvyšují nároky na ošetřovatelský personál nelékařských oborů. Jde o zvyšující se nároky psychické, fyzické povahy a samozřejmě se zvýšily i nároky na další vzdělávání. Cílem práce bylo zjistit, jaké možnosti mají sestry v traumacentrech v oblasti dalšího vzdělávání, kde mají největší problémy a jak při své práci zvládají psychickou a fyzickou zátěž. Na základě kvalitativního šetření formou nestrukturovaného rozhovoru se sestrami traumacenter byly stanoveny tyto hypotézy. Hypotéza 1: Sestry pracující v traumacentrech se raději vzdělávají ve specializačním vzdělávání než v rámci vysokoškolského vzdělání. Hypotéza 2: Sestry pracující v traumacentrech spolupracují se sestrami ostatních klinických oborů při zajišťování ošetřovatelské péče. Hypotéza 3: Sestry pracující v traumacentrech se vzdělávají nejen v traumatologii, ale i v dalších klinických oborech. Hypotéza 4: Sestry pracující v traumacentrech zvládají psychickou zátěž. Hypotéza 5: Sestry pracující v traumacentrech zvládají fyzickou zátěž. K potvrzení nebo vyvrácení hypotéz bylo použito kvantitativního šetření formou dotazníků Výzkumný soubor tvořily sestry pracující v traumacentrech České republiky. Po vyhodnocení výsledků vyplynulo, že hypotézy 1, 2 a 5 byly potvrzeny a hypotézy 3 a 4 byly vyvráceny. Výsledky šetření potvrzují, že práce v traumacentrech pro sestry je po stránce psychické a fyzické velmi náročná. Jsou zde i určité reservy v dalším vzdělávání sester nejen ze strany top managementu, ale i ze strany samotného zdravotnického personálu. Výsledky diplomové práce mohou pomoci při přijímání nových pracovníků na oddělení, kde je předpokládaná vysoká psychická a fyzická náročnost, mohou být podnětem k péči o pracovníka v oblasti duševní hygieny a ke zkvalitnění mezioborové spolupráce v traumacentrech v České republice.
Konflikt rolí matky a studentky u studentek ZSF JU
KYSELÁKOVÁ, Lenka
Tato bakalářská práce je zaměřena na ženy, které zastávají sociální roli matky a zároveň studentky. Obsah práce tvoří čtyři základní okruhy a to: sociální role, konflikt, rodina a vzdělávání. Cílem práce je zmapovat subjektivní vnímání konfliktu role matky a role studentky u studentek Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Pro výzkum jsem si zvolila cílový soubor, který tvoří 10 studentek 3. ročníku Zdravotně sociální fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích v kombinované formě studia, které jsou zároveň matkami. Zaměřila jsem na intrapsychické prožívání žen ve stanoveném problému konfliktu a psychosociální a psychosomatické důsledky, které může konflikt způsobit. V bakalářské práci jsem stanovila tři výzkumné otázky, na které hledám odpovědi pomocí kvalitativního výzkumu. Použitou metodou v kvalitativním výzkumu je dotazování a technikou je polostrukturovaný rozhovor. Při rozhovoru byly vyžadované informace získávány v přímé interakci s respondentkou tváří v tvář. Na kladené otázky jsem měla zpětnou verbální i neverbální reakci. Výsledky výzkumných otázek: První výzkumná otázka zní: ?Je studium dobrovolným rozhodnutím matky nebo se jedná o nutnost spojenou se zaměstnáním?? Výsledkem je, že 7 respondentek z 10 odpovědělo, že se jedná o dobrovolné rozhodnutí, které je nejčastěji spojené s profesionálním rozvojem a potřebou seberealizace. U 1 respondentky se jedná o nutnost spojenou se zaměstnáním, tedy je zde přítomna motivace udržení si zaměstnání a pracovního postu. U 1 respondentky se jedná o dobrovolné rozhodnutí propojené také s nutností spojenou se zaměstnáním. Druhá výzkumná otázka zní: ? Jaká konkrétní omezení vnímají respondentky jako důsledek souběžně vykonávaných rolí matky a studentky?? Výsledkem je, že pro 8 respondentek z 10 je jednoznačným omezením nedostatek času, který nemohou věnovat rodině kvůli studiu, a to jim způsobuje stres. Jsou nuceny přesouvat své povinnosti na jiné pečující osoby. 1 respondentka cítí omezení v nemožnosti dělat vše na 100 %. 1 respondentka uvádí, že nepociťuje žádné omezení. Třetí výzkumná otázka zní: ?Jak se subjektivně konflikt role matky a studentky projevuje z psychosociálního a psychosomatického hlediska?? Výsledkem je, že u všech 10 respondentek se vyskytují psychosociální problémy. 9 respondentek z 10 uvádí psychosomatické potíže. Tyto výsledky informují o možných psychosociálních a psychosomatických důsledcích způsobené konfliktem mezi rolí matky a studentky. Může tak být zlepšen individuální přístup k těmto ženám. Ve své bakalářské práci jsem popsala sociální problém a na základě získaných výsledků jako výslednou hypotézu vyvozuji, že role matky a studentky způsobuje ženám intrapsychický konflikt.
Výhody a nevýhody moderní doby ve vztahu ke vzdělávání, zájmům a chování dětí a mládeže.
VARGOVÁ, Ivana
Problematika chování dětí a mládeže je zásadní ve vztahu k situaci ve společnosti současné, i ve společnosti generací budoucích. Cílem této bakalářské práce bylo zjistit volnočasové aktivity dětí a mládeže, jejich hodnoty a postoje, které jsou ovlivněny životem v moderní, ekonomicky rozvinuté společnosti a přivést veřejnost, především z řad rodičů, k zamyšlení nad možnostmi ovlivnění této situace. Informace pro zpracování bakalářské práce byly získány obsahovou analýzou sekundárních dat. V praktické části bakalářské práce byl zvolen kvantitativní výzkum, metoda dotazování a technika dotazníku. Dotazník obsahoval 34 otázek a byl distribuován výběrovému vzorku dětí a mládeže ve věku od 13 do 19 let na Českobudějovicku. Dotazníkové šetření probíhalo v období od 15. ledna do 15. března roku 2010. Hypotéza H1 - {\clq}qDěti i mládež tráví více jak polovinu svého volného času neefektivně``, byla potvrzena, hypotéza H2 {--} {\clq}qVíce jak polovina dětí staršího školního věku nechce trávit společně s rodiči svůj volný čas`` byla zamítnuta. Výsledky výzkumu ukazují, že více než tři čtvrtiny respondentů, tráví svůj volný čas s rodiči rádo a dobrovolně. Zarážející je však zjištění, že i přes dobrovolnost, tráví 42% respondentů s rodiči o víkendu maximálně 2 hodiny, nebo jen čas po dobu oběda. Nejčastěji vykonávanou činností společně s rodiči je večeře, druhou nejčastější aktivitou je sledování televize, videa a DVD, naopak nejméně častou aktivitou je sport a kulturní aktivity. Domnívám se, že životní způsob dětí a mládeže a tím i budoucích generací je nutné pozitivně nasměrovat.
Význam a možnosti osobní asistence při školní integraci dětí se zdravotním postižením.
MRÁČKOVÁ, Iva
Bakalářská práce se zaměřuje na význam a možnosti osobní asistence při školní integraci dětí se zdravotním postižením. Dílčím cílem bylo zmapování činnosti osobní asistence u dětí se zdravotním postižením, které jsou integrovány v rámci mateřských a základních škol v regionu jižních Čech.Výzkumem byla potvrzena hypotéza č. 1 předpokládající, že za pomoci osobního asistenta se děti se zdravotním postižením začleňují do kolektivu lépe. Z výzkumu vyplývá, že osobní asistent je u dítěte s těžkým zdravotním postižením nezbytný. Potvrzena byla také hypotéza č. 2 předpokládající, že v každodenní praxi dochází k záměně kompetencí osobního asistenta a asistenta pedagoga. Tato hypotéza byla potvrzena jak výsledkem dotazníkového šetření, tak z výsledků získaných z rozhovorů s vedoucími asistenčních služeb a pracovnicí SPC. Obě asistenční služby mají jasně vymezenou náplň práce. Potřeby integrovaných žáků se zdravotním postižením mohou být plně pokryty pouze kombinací obou služeb. Cílem sociální služby osobní asistence je integrace zdravotně postižených dětí mezi zdravé vrstevníky v rámci běžných škol. Posláním osobního asistenta je kompenzovat postižení žáka v činnostech, které nemůže vykonávat samostatně, pomáhat mu v rozvoji osobnosti a uspokojování sociálních potřeb. Dle mého názoru považuji práci osobního asistenta za velmi přínosnou a proto je důležité informovat rodiče zdravotně postižených dětí o možnosti využití této služby.
Základní principy ovlivňující kvalitu ošetřovatelské péče u sester v agenturách domácí péče
RAJTMAJEROVÁ, Pavla
Název této práce zní Základní principy ovlivňující kvalitu ošetřovatelské péče u sester v agenturách domácí péče. Jejím cílem bylo zjistit, zda plnění základních principů komplexní domácí péče ovlivňuje podle sester kvalitu ošetřovatelské péče. Zmíněné principy jsou princip podpory obnovy zdraví společnosti, princip akceptování lidských práv, princip standardizace postupů, princip kontinuálního vzdělávání členů týmu, princip etických aspektů a princip komplexnosti. V rámci této práce jsme se zaměřili především na poslední tři zmíněné principy. V současném stavu je uvedena historie domácí péče a její vývoj, formy této péče, jsou zde rozebrané jednotlivé principy, z toho stěžejní principy jsou uvedené podrobněji. K výzkumu byl použit nestandardizovaný dotazník učený pro sestry v agenturách domácí péče. Byl rozdán především v agenturách domácí péče v jihočeském kraji a několik dotazníků i v kraji západočeském. Výzkumem bylo zjištěno, že všechny stanovené hypotézy byly potvrzeny. Sestry se domnívají, že kontinuální vzdělávání, používání standardů a dodržování etických principů ovlivňuje kvalitu ošetřovatelské péče. Tato práce může být využita jako podklad pro výuku komunitního ošetřovatelství pro všechny typy vzdělávacích institucí, které se touto problematikou zabývají. Dále může sloužit jako zdroj zajímavých informací pro sestry, které začínají pracovat v agenturách domácí péče. Také může být využita pro vytvoření prezentace na sesterských seminářích či konferencích.
Mimopracovní aktivity seniorů jako součást zdravotně sociální péče
VÁVROVÁ, Lucie
Se zlepšující se zdravotní, sociální a ekonomickou péčí dochází ke snižování úmrtnosti v pozdějším věku. Občané se díky lepšímu životnímu zázemí dožívají vyššího věku, a naše populace stárne. Proto je důležité zaměřit pozornost státních i nestátních organizací na starší občany. Největší snahou speciálně zaměřených organizací na seniorskou část populace je, aby se změnil přístup a náhled mladší části populace ke starším lidem. S přibývajícím množství seniorů musíme počítat s tím, že čím dál více starších lidí bude nadále setrvávat v pracovním procesu. A proto je důležité udržet seniorskou část populace v nejlepší možné kondici. Na základě těchto faktů vznikají různé spolky, instituce a vzdělávací programy pro jejich aktivizaci. Celou problematikou stárnutí a dosáhnutí aktivnějšího stáří se zabývá Světová zdravotnická organizace, stát a další jiné menší organizace a následně senioři samotní. Jedná se též o prevenci v soběstačnosti a snazšího přechodu z aktivního pracovního života do důchodového věku, s cílem udržení stávajících zájmů a aktivit, popř. získání nových. Cílem výzkumné části bakalářské práce bylo zjistit, zda senioři využívají nabídek pro podporu aktivního života ve stáří či se sami podílejí aktivně na zlepšení svého života ve stáří, a mají-li potřebu se dále rozvíjet a vzdělávat. Pro uskutečnění výzkumu bylo osloveno 120 seniorů komplexu Lázně Aurora v Třeboni, v období července a srpna roku 2009. Respondenti vyplňovali dotazníky s osobní asistencí, pro případné vysvětlení nejasných otázek a odpovědí. Výsledky výzkumu potvrdily, že současní senioři mají zájem být aktivní a rovněž i aktivně žijí. Zajímají se jak o sportovní aktivity, tak i o společenské vyžití a další vzdělávání. Dále z výzkumu vyplynulo, že v jejich okolí je dostatečná nabídka pro provozování jejich zájmů a nejsou nijak v tomto případě omezováni. Práce by mohla být využita pro spolupráci s širší věkovou skupinou seniorů. Starším občanům by mohla pomoci v rozhodování se v návratu ke svým zájmům, případně k dokončení vzdělání, které v minulých letech z rozdílných důvodů nemohli ukončit. Dále by mohla pomoci studentům v dalším rozvoji výzkumu na toto téma.
Aktuální problémy školní integrace z pohledu školy a rodiny
HOVORKOVÁ, Michaela
Diplomová práce se zabývá problematikou integrace dětí se speciálními vzdělávacími potřebami do běžných základních škol. Teoretická část je zaměřena na pojem integrace jako takový, její formy, vývoj integrovaného vzdělávání v České republice i v zahraničí a legislativou vztahující se k integraci. Dále se věnuje podmínkám nutným k realizaci školní integrace a dalším faktorům ovlivňujícím její úspěšnost. Praktická část zahrnuje provedený výzkum. Cílem bylo zjistit aktuální problémy integrace z pohledu ředitelů základních škol, učitelů 1. stupně a rodičů integrovaných dětí. K tomuto účelu bylo použito dotazníkové šetření, které proběhlo na 17 základních školách a jehož výsledky jsou v práci prezentovány a zhodnoceny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,666 záznamů.   začátekpředchozí1546 - 1555dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.