Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1,731 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Mateřská škola v Brně
Gladiš, Filip ; Sátora,, Josef (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Brzoň, Roman (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh mateřské školy na ulici Údolní u Obilního trhu v městské části Brno-Střed. Cílem této práce je vytvoření nové architektonické a urbanistické koncepce, jejíž funkce bude velkým přínosem pro celé okolí stavby. Jedná se o jednopodlažní objekt se zelenou střechou přístupnou z terénu. Navržený předprostor reaguje na stezku spojující veřejný park Obilní trh s hradem Špilberk. Školka má vlastní oplocenou zahradu pro venkovní aktivity dětí a zároveň přímo sousedí se vzdělávací institucí Otevřenou zahradou Nadace partnerství. Návrh se snaží pojmout primární výchovu dětí z enviromentálního hlediska a snaží se děti dostat do kontaktu s přírodou a přírodními materiály. Z tohoto důvodu jsou navržena pobytová okna vysunutá z přední fasády, různých velikostí a různých pozic, ve kterých mohou děti trávit čas. Ta zároveň vytváří určitý výraz budovy, který je hravý, a díky dřevěnému obkladu fasády působí také odlehčeně. Dřevěná fasáda vybíhá metr nad konstrukci střechy a tvoří tak zároveň zábradlí pochozí střechy. Objekt je navržen jako veřejná budova se vzdělávací funkcí pro děti předškolního věku. Jedná se o dvě oddělení o kapacitě 48 dětí, s lehárnami v hernách, jídelnou, šatnou, ředitelnou, přípravnou a nezbytným zázemím. Tvar budovy vytváří přirozenou bariéru mezi veřejným prostorem a soukromou zahradou mateřské školy.
Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 a její možný odraz ve výuce na základních a středních školách
Pajpachová, Veronika ; Mika, Otakar Jiří (oponent) ; Novák, Jaromír (vedoucí práce)
Tématem této bakalářské práce je Koncepce Ochrany obyvatelstva do roku 2020 a její možný odraz ve výuce na základních a středních školách. Na konci minulého století byla problematika výuky ochrany obyvatelstva na školách značně zanedbána. Proto je potřeba vytvořit funkční systém, který by umožnil kvalitní vzdělávání školní mládeže. První část práce se věnuje historii ochrany obyvatelstva, popisuje mimořádné události na území České republiky a přináší přehled příruček a pomůcek používaných při výuce. Druhá část představuje Koncepci ochrany obyvatelstva do roku 2020 a ukazuje současný stav výuky. Závěr práce je věnován návrhu systému vzdělávání.
Úloha lidí v systému managementu kvality
Barák, Michal ; Tabas, Marek (oponent) ; Fiala, Alois (vedoucí práce)
Podstatou této bakalářské práce je literární rešerše na téma Úloha lidí v systému managementu kvality. Na základě odborné literatury a internetových odkazů zobrazuji současnou úlohu lidského faktoru jak ve výrobní oblasti, tak v oblasti vedení. Jednotlivé kapitoly doplňuji vlastními poznatky z praxe. Na závěr hodnotím možný budoucí vývoj managementu kvality.
Návrh na zlepšení realizace personálních činností v organizaci
Milichovský, František ; Holá, Lucie (oponent) ; Franková, Emilie (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje stávající situaci sledovaných personálních činnostech ve společnosti. Na základě této analýzy jsou následně určeny jejich nedostatky a dále navržena vhodná opatření pro zlepšení chodu personálních činností.
Analýza měření výkonnosti lidských zdrojů a jejich plánování ve vybraném podniku
Tůmová, Martina ; Kocourková, Jana (oponent) ; Konečný, Štěpán (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na vytíženost lidských zdrojů v týmu Podpora aplikací Service Desku ve vybraném podniku. Úkolem je zanalyzovat současný stav a návrh na rozšíření reportu o kvalitu a náročnost požadavků u vybraných aplikací. Práce je rozdělena do dvou částí, na část teoreticko-metodologickou, kde jsou uvedeny základní informace o lidských zdrojích a jejich řízení a na část aplikační, kde je představen vybraný podnik a provedena analýza současného stavu vytíženosti lidských zdrojů. Komparace mezi daty z reportu a skutečností je podložena pozorováním a rozhovory se zaměstnanci. Přínosem práce jsou kvalitnější data v reportech, na základě kterých se rozhoduje o možnosti přidání lidských zdrojů do daného týmu. Získané informace budou do budoucna sloužit jako podklady pro nastavení efektivního řízení práce v novém systému. Závěrem práce je provedeno celkové zhodnocení práce, jsou navrhnuta řešení a predikce dalšího vývoje vytíženosti lidských zdrojů ve vybraném týmu.
Centrum volného času
Stolička, Jaroslav ; Struhala, Karel (oponent) ; Košíčková, Ivana (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh centra volného času v Českých Budějovicích. Objekt bude slouţit pro vzdělávání a sportovní vyţití občanů města. Klienti vyuţijí sluţeb kavárny s galerií, víceúčelových sálů, knihovny a výukových prostor, součástí centra je i zázemí pro zaměstnance. Stavba je navržena jako třípodlaţní s částečným podsklepením.
Prostor jako paradigma výuky
Hodulíková, Diana ; Pospíšil, Jan (oponent) ; Sládeček, Svatopluk (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem nové Fakulty architektury v Brně.
Elementární architektura / Galerie a muzeum architektury při FA VUT v Brně
Hertelová, Viola ; Eichlerová, Eva (oponent) ; Ponešová, Barbora (vedoucí práce)
Téma, jež jsem si pro svou diplomovou práci zvolila, je kurátorování architektury jakožto možný přesah výuky architektury směrem k široké veřejnosti, ale i nástroj propojování institucí akademických i městských. Ve své práci budu zkoumat možnosti vzniku centra architektury v rámci Fakulty architektury VUT. Galerie a muzea architektury, potažmo nejrůznější další spolky a uskupení zabývající se architekturou, fungují často jako samostatné instituce. Já jsem se rozhodla řešit vznik podobného centra, jež jako takové v českém prostředí již řadu let chybí, cestou jeho zasazení do akademické půdy. V práci se budu nejprve věnovat teoretickému studiu možností prezentace a reprezentace architektury současně s novými přístupy v oblasti vystavování a kurátorování architektury. Následně se budu zabývat možnostmi propojení aktivit centra architektury a fakulty architektury. Cílem práce bude praktický návrh centra v rámci areálu VUT, pro který jsem zvolila prostor v blízkosti ulice Veveří v Brně známý též pod názvem Akademické náměstí. Pro koncipování návrhu centra bude pro mne důležitá analýza místa a nalezení možností jeho nového pojetí. Prostor Akademického náměstí je dnes v neutěšeném stavu a čeká na důležité gesto, jež místo dokáže sjednotit. Může jím být centrum architektury?
Mateřská škola FUTURUM
Naništa, Jakub ; Obrtlík,, Jan (oponent) ; Májek, Jan (vedoucí práce) ; Müller, Jan (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je návrh mateřské školy o dvou odděleních. Zadaná parcela se nachází v městské části Stránice nedaleko Náměstí Míru a parku Kraví hora a tvoří součást zahrady Cyrilometodějského gymnázia. Na této parcele se nachází volná nezastavěná plocha o rozměrech přibližně 30 x 50 m, která byla pro stavbu mateřské školy vyčleněna. Návrh využívá možnosti umístit hlavní vstup z ulice Havlíčkova, díky čemuž mateřská škola funguje jako samostatný provoz, oddělený od zbytku školy. Umístěním tříd do nižšího podlaží vzniká přímá vazba na zahradu a klidovou zónu odcloněnou od ulice. Výraz stavby je umírněný a snaží se reagovat na okolní architekturu, která je z velké části tvořena stavbami ve stylu funkcionalismu. Z ulice stavba působí jako nízká horizontální hmota se vstupem zapuštěným v hluboké nice a střední vystupující částí střechy.
Knižnica Glasgow
Porubčanová, Zuzana ; Elešová, Klára Tomášová (oponent) ; Dulenčín, Juraj (vedoucí práce) ; Matějka, Libor (vedoucí práce)
Na základě studie, kterou sem vypracovala počas zahraničního studia na univerzitě Bauhaus v Německu, byla vypracována následující bakalářská práce občanského významu. Mým cílem bylo navrhnout koncept tři samostatných objektů, knihovny, divadla a vzdělávacího zařízení pro děti a mládež, které se spájejí v prvním a druhém podzemním podlaží, kde je pro všechny tři objekty umožněno podzemní parkováni ve dvou výškových úrovní prvního a druhého podzemního podlaží. Na prvním nadzemním podlaží spájí všechny tři objekty současně navržen centrální park. Po domluvě a konzultaci s vedoucím stavebně-technického řešení bude předmětem téhle bakalářské práce samostatní objekt knihovny. Objekt knihovny se skládá ze čtyř nadzemních a dvou podzemních podlaží. V prvním nadzemním podlaží se nachází vstupní recepce, bar spolu s drobným občerstvením, výdaj knih a samotný prostor pro čtení spolu s oddělením určením pro regály. V druhem až třetím nadzemním podlaží najdeme vzdělávací prostor, prostor pro čtení a samostatné studovny. Čtvrté nadzemní podlaží obsahuje speciální oddělení knih a administrativní místnosti pro řízení knihovny. Novostavba knihovny je navržena z kombinovaného nosního systému, kde převažují sloupy. Objekt je po celé výšce šesti pater stužen železobetonovým jádrem, které slouží jako únikové schodiště. Nachází se tu taktéž bezbariérový výtah. Únikové schodiště umístěné v železobetonovém stužujícím jádře spojuje všechna podlaží objektu a umožňuje přístup do obou podzemních podlaží. V hlavním prostore knihovny je umístěné mohutní ocelové schodiště, kterým překonáváme první, druhé, třetí a čtvrté podlaží, tedy vizuálně spojuje prostor pro čtení. První a druhé podzemní podlaží slouží pro parkování návštěvníků knihovny. V prvním podzemním podlaží se nacházejí všechny technické místnosti a také archiv sloužící pro uskladnění knih. Druhé podzemní podlaží je okrem parkování využito pro místnosti skladů. Základy objektu knihovny jsou navrženy ze systému bíle vany, z důvodu výsk

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 1,731 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.