Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí617 - 626dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Role a postavení sociálních pracovníků v systému sociální péče v Mongolsku
TSOODOL, Khaliun
Diplomová práce Role a postavení sociálních pracovníků v systému sociální péče v Mongolsku vymezuje základní pojmy a charakteristiky týkající se systému sociální péče v současné společnosti. V teoretické části se věnuji historii sociální péče a jeho vývojem, dále se zabývám současnou situací sociální péče v Mongolsku. V další kapitole objasňuji problematiku sociální práce a role sociálních pracovníků. S rozpadem Sovětského svazu v roce 1991 padl v Mongolsku komunistický režim a bylo přijato volné tržní hospodářství. Rychlé politické a ekonomické změny v průběhu posledního desetiletí způsobily mnoha rodinám chudobu, mnoho z nich ztratilo možnost pečovat o své děti. V důsledku toho hodně dětí opustilo své rodiny, mnoho jich je bez domova a přežívají na ulici nebo v institucionalizovaných dětských domovech. Hlavním cílem diplomové práce je popsat role a postavení sociálních pracovníků v systému sociální péče v Mongolsku. Součástí výzkumné části práce je analýza polořízených rozhovorů s vedoucími sociálními pracovníky, předpokládaný počet respondentů: 5 osob. K nastínění daného tématu jsem využila dotazování a techniku polostrukturovaného interview s vedoucími sociálními pracovníky. V rámci kvalitativního výzkumu byly uskutečněny celkem čtyři rozhovory se sociálními pracovníky, přičemž každý z nich pracuje v jiné oblasti města. Pátý rozhovor jsem vedla s profesorkou na katedře sociální práce na univerzitě v Ulánbátaru. Data získaná prostřednictvím interview jsem zpracovala pomocí otevřeného kódování. Cílem mé diplomové práce je seznámit čtenáře s problematikou sociální péče v hlavním městě Ulánbátaru. Dílčím cílem diplomové práce je identifikovat, konkrétně popsat a analyzovat aktuální postavení sociálních pracovníků. Z výsledků výzkumu vyplynulo, že v Mongolsku není jasně definovaný systém sociální práce a zákon o sociálních službách, který by definoval přesnou roli sociálních pracovníků. Kompetence a postavení sociálního pracovníka je třeba zlepšovat a je nutné vytvořit podmínky pro podporu osobního a profesního růstu. V dnešní společnosti Mongolska je role sociálního pracovníka velmi rozmanitá. Problematikou sociální práce je, že mongolská vláda se soustředí spíše na peněžitou pomoc, ale nebere zřetel na sociální práci v podobě přímé intervence k občanům. Možnosti studovat v zahraničí je finančně nákladná, náklady spojené se studiem musí hradit sami. Přínosem této práce je přispět k pochopení celkové situace sociálních pracovníků a překážek, které brání jejich dalšímu rozvoji. Výsledky získané výzkumem by rovněž mohly přispět k pochopení sociální práce obecně.
Vzdělávání sester, implementace do praxe a efekt jeho výstupů
KOVÁŘOVÁ, Miroslava
Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část práce se zabývá historickým vývojem ošetřovatelství a ošetřovatelským vzděláváním v České republice, dále pak legislativou, implementací ošetřovatelského vzdělání a osobností všeobecné sestry. Ke zpracování empirické části byla zvolena kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumného šetření. Pro kvantitativní šetření byla zvolena metoda dotazování prostřednictvím techniky dotazníku a pro kvalitativní část výzkumného šetření byla zvolena metoda dotazování, konkrétně technika polostrukturovaného rozhovoru s otevřenými otázkami. Pro kvantitativní šetření byly připraveny dva typy dotazníků, první pro všeobecné sestry z praxe a druhý pro pacienty, tedy laickou veřejnost v rámci Jihočeského kraje. Pro tuto část šetření bylo stanoveno šest hypotéz. Výsledky šetření byly zpracovány do grafů a tabulek. V kvantitativní části výzkumného šetření bylo ověřováno šest předem stanovených hypotéz: 1. Zájem sester o vzdělávání je odůvodněn spíše legislativním zaměřením než zájmem o kvalitnější ošetřovatelskou péči o pacienta. Z výsledků je patrné, že potřeba kreditů je pro sestry podstatnější, než zájem o kvalitnější ošetřovatelskou péči. První hypotéza byla potvrzena. 2. Výběr kurzů pro celoživotní vzdělávání je závislý na výši finančních nároků než zaměření se na poskytovanou péči. Z výzkumného šetření vyplynulo, že pro sestry je důležitější zajímavost vzdělávací akce než výše finančních nároků. Druhá hypotéza byla vyvrácena. 3. Motivujícím prvkem pro sestry k dalšímu vzdělání je systém vysokoškolského vzdělání než zvýšení kvality péče. Výsledky ukazují, že pro sestry je skutečně více motivující potřeba vysokoškolského vzdělání pro jejich kvalifikaci než zvýšení kvality péče. Třetí hypotéza byla potvrzena. 4. Implementace výstupu vzdělání není poměrná s aplikací v reálném prostředí. Výzkumné šetření nám ukázalo, že ve velké míře sestry nemají možnost zařadit výsledky svého vzdělávání do praxe. Čtvrtá hypotéza byla potvrzena. 5. Pacienti nerozlišují ošetřovatelskou péči poskytovanou kvalifikovanou sestrou a ostatními členy týmu. Z výzkumného šetření vyplynulo, že pacienti nepoznají, zda je ošetřuje kvalifikovaná sestra nebo jiný člen ošetřovatelského týmu. Pátá hypotéza byla potvrzena. 6. Pacienti nevnímají sestry podle vzdělání, ale podle uniformy. Výsledky ukazují, že pacienti se neorientují v ošetřovatelském personálu ani podle uniformy, ani podle vzdělání. Šestá hypotéza byla vyvrácena. Pro kvalitativní část výzkumného šetření bylo osloveno celkem 12 respondentů opět v rámci Jihočeského kraje. Rozhovory byly zaznamenány, následně přepsány a analyzovány. Získaná data byla kategorizována. Pro kvalitativní část výzkumného šetření byla stanovena Výzkumná otázka: Jaký je názor sester na implementaci vzdělání do praxe? Výzkumným šetřením bylo zjištěno, že sestry vesměs vysokoškolské vzdělání vítají, zejména z důvodu nástupu sester do praxe ve vyšším věku. Taktéž by bylo pro ně přínosné i celoživotní vzdělávání, které má ale nedostatky ve finanční stránce a není příliš podporováno zaměstnavateli. Problém v realizaci získaných vědomostí ze vzdělání vidí v nezájmu zaměstnavatele a ostatních členů ošetřovatelského týmu.
Opakované pobyty matek a jejich dětí v azylovém domě Vlašim
JANOUŠOVÁ, Věra
Azylový dům je dle zákona 108/2006 Sb. pobytová služba sociální prevence, která na přechodnou dobu pomáhá lidem v nepříznivé situaci spojené se ztrátou bydlení. Ve své bakalářské práci se zabývám matkami a jejich dětmi, které službu azylového domu využily opakovaně. V úvodu teoretické části práce je stručně popsáno poskytování sociální služby v azylovém domě Vlašim na základě standardů kvality sociálních služeb. Další část je zaměřena na problémy, které mohou vést k pobytu v azylovém domě. Závěr teoretické části práce je věnován práci s klientem. Cílem bakalářské práce bylo zjistit klíčové faktory, které jsou příčinou opakovaných pobytů v azylovém domě Vlašim. Dílčím cílem bylo zmapovat možnosti matek tyto faktory eliminovat. V rámci výzkumu byla stanovena jedna výzkumná otázka: Jak individuální plán klientky reflektuje skutečnost, že se jedná o její opakovaný pobyt v azylovém domě? Kvalitativní výzkum byl proveden metodou dotazování, použita byla technika narativního rozhovoru. Další použitou metodou byla obsahová analýza dat a zúčastněné pozorování. Výzkumný soubor tvořily matky na opakovaném pobytu v azylovém domě Vlašim, ze kterých bylo na základě záměrného výběru vybráno pět respondentek. Výzkum ukázal na nejčastější skutečnosti, které zásadním dílem předurčují pobyt v azylovém domě. Prvním klíčovým faktorem je naplnění základních potřeb v dětství. Druhým faktorem je neplnění povinností vyplývajících z rodičovské zodpovědnosti. Třetím faktorem je dosažené vzdělání. Čtvrtým faktorem je ztráta bydlení nebo jeho nedostačující kvalita. Pátým faktorem je zaměstnání. Na základě výzkumu bylo zjištěno, že klíčové faktory jsou shodné pro první i opakovaný pobyt. U žádné z matek se neobjevil pouze jediný faktor, což ukazuje na vzájemnou souvislost mezi faktory a jejich velkou provázanost. Z výzkumu také vyplynulo, že individuální plánování při opakovaném pobytu vykazuje společné znaky, které usnadňují oběma stranám tvorbu individuálního plánu. Matka, která již zažila proces individuálního plánování, dokáže lépe stanovit své cíle i kroky, které chce a je schopna uskutečnit. Klíčový pracovník snadněji vyhodnotí možnosti matky, více se zaměří na problémy přetrvávající z minulého pobytu a zahájí spolupráci s dalšími institucemi, organizacemi a odborníky, kteří se mohou zapojit nejen do řešení současné situace matky, ale i splnit úlohu v oblasti prevence. Ta spočívá ve snaze snížit počet faktorů, které vedou k opakovanému pobytu v azylovém domě. Přes všechny společné znaky je individuální plán tvořen na základě potřeb každé matky a jejich dětí. Klíčové faktory, které vedou k opakovanému pobytu, se u matek opakují, ale klíčový pracovník musí při tvorbě plánu zohlednit i velké množství odlišností, jednotlivě je zhodnotit a následně do plánu zahrnout. V opačném případě se plán stane jen zbytečným dokumentem, který dokazuje, že poskytování sociální služby je nekvalitní. Příchod do azylového domu, první i opakovaný, je vždy podmíněn kombinací problémů. Rozhodnutí matky o tom, jakou cestu zvolí k jejich řešení, zůstává v jejích rukou. Pokud se matka do řešení aktivně zapojí, využije všech dostupných možností a vlastních schopností, nebude opakovat předchozí nesprávné kroky, má šanci se znovu zapojit do samostatného života. Domnívám se, že cíle práce byly splněny. Práce může přinést náhled a inspiraci v práci s klientem pro poskytovatele pobytových služeb určených matkám a jejich dětem.
Specifika práce sestry na psychiatrickém oddělení
HŘEBEJKOVÁ, Blanka
Teoretická východiska Psychiatrie patří mezi základní lékařské obory. Jejím úkolem je diagnostika, léčba a prevence duševních onemocnění. Psychiatrie v sobě zahrnuje psychiatrii dospělých, dětskou a dorostovou psychiatrii, gerontopsychiatrii, psychiatrickou adiktologii, psychiatrickou sexuologii a psychiatrickou rehabilitaci. Důležitost oboru psychiatrie v dnešní době stoupá, podle epidemiologů můžeme pozorovat v počtu psychiatrických pacientů mírnou vzestupnou tendenci. Světová zdravotnická organizace, dále jen WHO, uvádí, že duševní poruchy představují téměř 20% nemocí v evropském regionu. Porucha duševního zdraví postihne během života každého čtvrtého člověka. Práce sestry na psychiatrickém oddělení se výrazně liší od práce na jiných standartních odděleních. Je náročná jak po fyzické, tak po psychické stránce. Na tomto oddělení je velice důležité, aby sestra navázala blízký vztah s pacientem a získala jeho důvěru. Sestra musí být pro pacienta oporou v jeho těžkých obdobích. Cíle práce Cílem této práce bylo zmapovat odlišnosti práce setry na psychiatrickém oddělení, zjistit jaké komunikační dovednosti musí všeobecná sestra ovládat na psychiatrickém oddělení, dále pak zjistit možnosti dalšího vzdělávání sester v oboru psychiatrie v rámci celoživotního vzdělávání. Metodika Pro výzkumné šetření byla použita kvalitativní metodika. Údaje byly získávány metodou rozhovoru. Před provedením samotného výzkumného šetření bylo zažádáno o povolení hlavní sestry, která s provedením výzkumného šetření souhlasila. Ve spolupráci s vrchní a staniční sestrou psychiatrického oddělení bylo zrealizováno sedm rozhovorů se sestrami. Zcela anonymní rozhovor obsahoval dvanáct otázek. Jednotlivé rozhovory byly písemně zaznamenávány, protože se zaznamenáváním na diktafon respondentky nesouhlasily. Písemné záznamy rozhovorů byly analyzovány a výsledky byly následně rozděleny do kategorií a podkategorií. Výzkumné šetření probíhalo v období února a března 2013. Výsledky Na základě výzkumného šetření bylo zjištěno, že práce sestry na psychiatrickém oddělení se v mnohém liší od práce na jiných odděleních. Měla by zde pracovat sestra, která se o obor zajímá a má přehled v psychiatrické problematice. Sestra na psychiatrii by měla být zručná, pohotová a měla by mít stálý přehled o pacientech, aby byla schopná včas vypozorovat případné změny v jejich chování. V psychiatrické ošetřovatelské péči je především důležité správně komunikovat s různými typy pacientů. Proto je pro sestru důležité orientovat se v psychiatrických onemocněních a jejich symptomech. Chování, vnímání a komunikaci psychiatrického pacienta totiž často ovlivňuje samotné onemocnění. Vznikají tak různé komunikační bariéry, se kterými si musí sestra poradit. Proto by měla umět správně využívat všechny složky verbální i neverbální komunikace. Příprava na mimořádné události spočívá hlavně v pravidelném školení BOZP, požární ochrany a prostudováním metodických pokynů a standardů psychiatrického oddělení. Také je určitá příprava věnována na prevenci mimořádných událostí. Možností pro další vzdělávání v psychiatrickém ošetřovatelství je podle dotazovaných sester dostatek. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že se sestry o vzdělání aktivně zajímají a samy ho vyhledávají. Ve vyhledávání vhodných vzdělávacích akcích jsou sestry dostatečně podporovány ze strany nadřízených. Závěr Vzhledem k celkovému pohledu na výsledky práce lze konstatovat, že výzkumné otázky byly zodpovězené a stanovené cíle této práce byly splněny. Výsledky této bakalářské práce mohou sloužit jako podpůrný text při přednáškách o ošetřovatelské péči na psychiatrickém oddělení. Práce může také sloužit studentům jako studijní a podkladový materiál pro studium i jejich vlastní práce.
Smysl života ženy v současné společnosti, se zaměřením na problém mateřství a interrupce
HRUŠKOVÁ, Martina
Diplomová práce se zabývá smyslem života současných žen, se zaměřením na oblast mateřství. Práce je rozdělena na dvě hlavní části. Teoretická část pojednává o možném chápání a utváření smyslu života ženy, kterým se může stát mateřství. To však v soudobé společnosti může narazit na řadu překážek. Nejčastěji se jedná o dlouholeté studium, touhu budovat kariéru, pocity příliš mladého věku, nebo obavy o partnerský vztah. Důležitou roli také plní antikoncepční opatření, která umožňují plánovat rodinu, nebo se jí vyhnout. V důsledku společenských změn byla pozornost zaměřena i možnost umělého přerušení těhotenství. Praktická část se snaží zmapovat názory žen na postavení dítěte v jejich životě. Na základě výše uvedených překážek mateřství, byly stanoveny tři okruhy zkoumání a to smysl života v sepjetí s hodnotami, vztah k dětem, vztah mezi mateřstvím a pracovní kariérou a dále vztah k mechanismům, pomocí kterých ženy odmítají mít děti.
Participace v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže
VELÍKOVÁ, Kateřina
Práce se zabývá participací v nestátních neziskových organizacích dětí a mládeže. Konkrétně je zaměřena na možnosti a uplatňování participace ve dvou největších občanských sdruženích v České republice - v Junáku a Pionýru. V první části práce je vysvětlen pojem participace, objasněna její východiska, ze kterých čerpá a o která se opírá. Je zde uvedeno základní dělení participace a zmíněna potřeba výchovy jedince ke každodenní participaci. Součástí zkoumané problematiky je neziskový sektor, a proto se druhá část práce zabývá charakteristikou nestátních neziskových organizací a nastiňuje možnosti využití participace v této oblasti. O možnostech a realizaci participace v Junáku a Pionýru pojednává třetí část práce. Na základě analýzy vybraných dokumentů obou organizací je zkoumání zaměřeno na fenomén participace v základních jednotkách těchto organizací a jejich participace na životě společnosti. Zjištěné poznatky jsou vyhodnoceny a vzájemně porovnány.
Vzdělávání policistů jako klíč k jejich profesionalitě
STEJSKAL, Roman
Ve své bakalářské práci, která se zabývá vzděláváním policistů a strážníků obecních policií, se snažím postihnout specifika obou vzdělávacích systémů. Cílem práce je analyzovat systém vzdělání v současné podobě s ohledem na zvyšující se právní vědomí osob, s nimiž policisté při své práci přicházejí do styku. Bakalářská práce se rovněž soustředí na problematiku následného vzdělávání, rozvíjení sociálních dovedností a jejich dalšího využití v praxi. Chtěl bych poukázat na dnešní vnímání policie jako nezbytné složky k prosazení zákonných norem. Práce se zabývá historií a vzděláváním příslušníků bezpečnostních sborů se zaměřením na profesní etiku a přístupem občanů k policii jako k složce, která výraznou měrou zasahuje do jejich práv a svobod. Zároveň poukazuji na dnešní vnímání policie jako nezbytné složky k prosazení zákonných norem. Bakalářská práce je zaměřena na specifika vzdělávání policistů Policie České republiky a strážníků obecní policie v závislosti na výkonu služby a využitelnosti vzdělání v jejich praxi. Zabývá se požadavky, které jsou kladeny na policisty v teoretické i praktické rovině a provázaností teoretické a praktické přípravy pro výkon jejich povolání.
PŘÍČINY A DŮSLEDKY DLOUHODOBÉ NEZAMĚSTNANOSTI V ČESKÉ REPUBLICE V OBDOBÍ 2000 - 2010
Lukas, Miroslav ; Szabová, Lucia (vedoucí práce) ; Ježek, Tomáš (oponent)
Dlouhodobá nezaměstnanost je jedním z nejsledovanějších ekonomických problematik vyspělých států. Ve své práci jsem si vytkl za cíl analýzu příčin a důsledků této nezaměstnanosti v České republice. Mým předpokladem je ověření skutečnosti, že nynější příčiny dlouhodobé nezaměstnanosti souvisí mimo jiné s dosaženým vzděláním a se zařazením do věkových skupin, a že důsledky mohou vést ke změnám sociálního postavení jedince a ekonomicky zatěžují státní rozpočet. Tato práce se zabývá prvky aktivní politiky zaměstnanosti k omezení této nezaměstnanosti. V této BP je využita metoda logické indukce. V práci je provedena komparace problematiky dlouhodobé nezaměstnanosti v České republice s vybranými státy Evropské unie, Spojenými státy americkými a vybranými státy OECD. Závěrem jsou ze zjištěných dat nastíněny zjevné souvislosti mezi ekonomickými ukazateli a dlouhodobou nezaměstnaností a z toho vyplývající doporučení ke zmírnění této nezaměstnanosti v České republice.
Možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče
PEČLOVÁ, Kateřina
Tématem této diplomové práce jsou možnosti dalšího vzdělávání sester v agenturách domácí péče. Je to téma pro tuto dobu velmi aktuální. Jako každé jiné povolání i ošetřovatelská profese vyžaduje určité vzdělání. Rozvoj nových postupů v léčbě a ošetřování nemocných v domácím prostředí klade stále vyšší nároky na přípravu sester, které v agenturách domácí péče pracují. Cílem práce bylo zjistit současný stav vzdělávání sester v agenturách domácí péče, odborné zaměření sester, možnosti vzdělávání, zda sestry pociťují potřebu dalšího vzdělávání a zjistit, zda zaměstnavatel umožňuje sestrám v agenturách domácí péče další vzdělávání v oboru. Cíle výzkumné práce se podařilo splnit.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí617 - 626dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.