Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Management mateřských škol v soukromém a veřejném sektoru
Čadková, Kateřina ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Veteška, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na management mateřských škol v soukromém a veřejném sektoru. Jejím cílem je nastínit specifika fungování managementu ve dvou rozdílných předškolních zařízeních. Práce je strukturována do teoretické a praktické časti. Úvod teoretické části vymezuje základní pojmy (veřejný sektor, soukromý sektor). Hlavní část práce blíže specifikuje jednotlivé funkce managementu, jež jsou pro kvalitní fungování školy významné. Jedná se o oblasti školského managementu, finančního zabezpečení škol, ale také personálního managementu. Teoretická část diplomové práce se rovněž zaměřuje na předškolní instituce z hlediska jejich legislativního ukotvení a kurikulárních dokumentů. Práce uvádí i specifika odborné přípravy vedoucích pracovníků mateřských škol, včetně stručného vymezení jejich práv, povinností a kompetencí. Závěr teoretické části práce se věnuje spolupráci se zřizovatelem a rodiči, která patří mezi významné faktory kvalitního fungování mateřské školy. Empirická část diplomové práce obsahuje dvě případové studie vybraných předškolních zařízení. Instituce se záměrně podobají svou velikostí, počtem tříd, kapacitou dětí a počtem zaměstnanců, svým zřizovatelem se ovšem liší. Práce sleduje specifika fungování managementu ve vybraných zařízeních a poukazuje na jejich společné a odlišné...
Adaptace dětí na nové prostředí jako stresový faktor v práci učitelek v mateřské škole
Vondrová, Terezie ; Čihánková, Ivana (vedoucí práce) ; Kaplánek, Michal (oponent)
Tématem této bakalářské práce je adaptace dětí na nové prostředí jako potenciální stresový faktor v práci učitelek mateřských škol. Práce zkoumá pět oblastí, které mohou způsobovat stres učitelkám při práci s novými dětmi během adaptačního období, a popisuje copingové strategie, které učitelky používají, aby se s tímto stresem vyrovnaly. Očekávanými stresovými faktory jsou: problematické projevy dětí, zažívaný tlak vedení, kolegyň a rodičů na rychlejší či hladší průběh procesu adaptace a nedostatek času a prostoru na vhodnou péči o nové děti a na komunikaci s jejich rodiči. Šetření v praktické části práce využívá polostrukturovaného rozhovoru s učitelkami z mateřských škol. Analýza dat se snaží nalézt tematické vzorce objevující se ve výpovědích respondentek. Klíčová slova Adaptace, stres, stresor, učitelka, mateřská škola, děti, copingové strategie, rodiče, vedení mateřské školy, kolegyně, problémové projevy.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.