Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 362 záznamů.  začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Problém smyslu v pedagogicko psychologických souvislostech
Čermáková, Markéta ; Strouhal, Martin (vedoucí práce) ; Krykorková, Hana (oponent)
Cílem této práce je popsat pedagogické a psychologické aspekty procesu hledání smyslu života a identifikovat možné příčiny životní krize či ztráty. Práce také podává nástin možností, jaké má pedagogika v oblasti hledání a upevňování životního smyslu. Analyzovaná témata jsou charakteristická přesahem do každodenního života, a proto je žádoucí, aby bylo téma zpracováváno nejen v rovině psychologické a filizofické, ale také v rovině pedagogické teorie i praxe. V jednotlivých kapitolách je téma práce nahlíženo v kontextu subtémat jako transformace rodinných struktur, mediální výchova, volný čas.
Nízkoprahové kluby jako nástroj začleňování rizikové mládeže
Mikšovská, Kateřina ; Veselý, Arnošt (vedoucí práce) ; Kalvas, František (oponent)
Bakalářská práce se zabývá nízkoprahovým klubem jako nástrojem k začlenění rizikové mládeže do společnosti. Autorka vymezuje termín mládež a riziková mládež, zabývá se socializací mládeže do společnosti a také romskou mládeží jako specifickou skupinou ve společnosti se specifickými nároky. Dále se autorka zabývá historií nízkoprahových klubů v České republice, zkušenostmi ze zahraničí, principem nízkoprahovosti a také legislativním ukotvením v systému sociálních služeb. V praktické části autorka popisuje shody a rozdíly v názorech na fungování nízkoprahových klubů mezi klienty a pracovníky ve dvou nízkoprahových klubech. Hlavní rozdíly se ukázaly díky etnickým odlišnostem cílové skupiny klubů. V jednom z klubů se vyskytují pouze Romové. Jedním z rozdílů byly oblíbené činnosti klientů v klubu. Pro Romskou mládež to byl zejména tanec, hra na nástroje a také doučování. Pro většinovou mládež pak čas strávený na počítači. Stejně tak hlavní důvod, proč mládež klub navštěvuje, bylo pro Romy doučování. Pro zástupce většinové populace to byla nuda. Pracovníci se lišili v názorech na hlavní cíle klubu. V jednom z klubů chtějí pracovníci pomáhat dětem začlenit se do společnosti a také se vyhýbat rizikovým situacím. Pracovníci, kteří se starají o Romskou mládež, zmiňují hlavně poskytování bezpečného prostoru svým...
Děti, rodiče a jejich povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu
Danešová, Markéta ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Bakalářská práce se zabývá otázkou, zda mají rodiče a jejich děti povědomí o bezpečném a legálním užívání obsahu internetu. První část tvoří teoretický základ práce. Je zde přiblížena primární i sekundární socializace jako proces utváření osobnosti jedince, vzájemná komunikace, preventivní opatření ve smyslu rodičovské kontroly a bezpečnostního softwaru a následně jsou popsány možnosti a rizika internetu. Ve zkratce představuje projekty, které dětem, rodičům a pedagogům nabízejí informace o informačních a komunikačních technologiích, a snaží se předcházet a snižovat možná rizika spojená s jejich užíváním. Druhá, empirická část je postavena na částečně standardizovaných hloubkových rozhovorech, které byly provedeny v osmi rodinách. Práce naproti sobě staví výpovědi dětí ve věku 11-13 let a výpovědi rodičů. Zkoumá, zda jsou si rodiče a děti vědomi rizik spojených s užíváním internetu, zda je považují za reálná a zda jsou schopni je případně minimalizovat. Dále zjišťuje, kde a kolik času děti na internetu tráví, jaké stránky navštěvují a zda mají v rámci rodiny daná pravidla. Empirická část je doplněna srovnáním s výzkumem "EU Kids Online", který byl v letech 2009 - 2011 pořádán ve 25 zemích Evropy.
Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ
Němcová, Marcela ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (vedoucí práce) ; Smetáčková, Irena (oponent)
Diplomová práce Genderová analýza vybraných čítanek pro 1. a 2. ročník ZŠ se zabývá tématem genderu v oblasti školství. Konkrétně zkoumá způsoby zobrazování ženských a mužských postav v textu a ilustracích učebnic, respektive posuzuje, zda jsou tato zobrazování genderově stereotypní, nebo genderově senzitivní. Vlastní výzkum, který sestává z kvantitativní obsahové analýzy tří vybraných čítanek a z kvalitativní interpretace posuzující jejich genderovou korektnost a senzitivitu, je zasazen do rámce teoretických východisek z oblasti psychologie, sociologie, feministických teorií a genderových studií. Práce vychází z premisy, že škola jakožto instituce se významně podílí na genderové socializaci dětí, a proto je jejím cílem zjistit, zda a případně jakým způsobem používané učebnice podporují genderovou rovnost. Klíčová slova: gender, genderové stereotypy, genderový řád, socializace, škola, učebnice
Mediální výchova v rodině
Cigánková, Klára ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Diplomová práce "Mediální výchova v rodině" se zabývá mediálně výchovnými strategiemi neboli rodičovskou mediací. Vedle školy je to právě rodina, která ovlivňuje ve vysoké míře mediální gramotnost dětí. Teoretická část práce shrnuje, jakým způsobem bylo toto téma zpracováno v zahraničních i českých studiích a jaké jsou základní charakteristiky rodičovské mediace. Mediálně výchovné strategie jsou také posuzovány v souvislosti se socializací dítěte a výchovnými a komunikačními styly v rodině. Odborná literatura hovoří nejčastěji o třech typech rodičovské mediace, patří mezi ně mediace aktivní, restriktivní a společné sledování. Ačkoli byly tyto styly definovány zejména v souvislosti se sledováním televize, dají se s menšími obměnami přenést i na další média včetně internetu. V praktické části byla provedena kvalitativní analýza hloubkových rozhovorů s rodiči, kteří měli děti ve věku 12-15 let. Cílem bylo zjistit, co si rodiče myslí o vztahu médií a dětí, jaké mediálně výchovné strategie vůči svým dětem používají a co všechno podobu a způsob uplatňování těchto strategií ovlivňuje. Zajímalo nás také, jestli mají rodiče nějaké konkrétní potřeby v oblasti mediálního vzdělávání svých dětí, přičemž výsledky z této oblasti dotazování by mohly sloužit jako zdroj nebo inspirace pro definici obsahu a formy případných...
Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí
Böhm, Daniel ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Sociální kapitál v dospělosti: socializační vlivy rodinného prostředí se zabývá vztahem mezi prostředím dětství a sociálním kapitálem v dospělosti. V teoretické části je nejprve vymezen vlastní koncept sociálního kapitálu rozvíjející zejména Colemanovu a Bourdieuovu konceptualizaci. Následně jsou popsány vlivy vybraných socializačních prostředí s důrazem na rozlišení primární socializace (rodiny) i sekundární socializace (prostředí mimoškolních organizovaných aktivit a prostředí školních institucí). V empirické části textu jsou nejprve operacionalizovány výchovné styly a společné aktivity dětí s rodiči. Následně je přistoupeno k přípravě celkem pěti indikátorů sociálního kapitálu v dospělosti rozlišujícících jeho strukturní i kulturní složku. V závěru textu jsou předloženy modely vlivů rodinného sociálního kapitálu, mimoškolních aktivit, nejvyššího dosaženého vzdělání a dalších proměnných na sociální kapitál měřený prostřednictvím velikosti sítě slabých vazeb, nejvyšším dosaženým socioekonomickým statusem a heterogenitou v síti silných vazeb měřenou u tří nejbližších přátel. V kulturní dimenzi sociálního kapitálu byly modelovány vlivy na generalizovanou důvěru a toleranci. Analýzy předkládané v empirické části vznikají zpracováváním datového souboru vzešlého z výzkumu Distinkce a...
Proces vzniku hodnot: mezigenerační přenos v rodině
Srncová, Michaela ; Šafr, Jiří (vedoucí práce) ; Tuček, Milan (oponent)
Diplomová práce Proces vzniku hodnot: Mezigenerační přenos v rodině se zabývá procesem přenosu hodnotových orientací na individuální úrovni. Cílem práce je zjistit, zda a za jakých podmínek dochází k přenosu hodnot mezi generacemi v kontextu socio-profesní třídy. Práce se opírá o Kohnovu hypotézu, která tvrdí, že hodnoty jsou také kromě samotného procesu socializace formovány pracovní pozicí jednotlivců. Práce je rozdělena do dvou částí. Teoretická část pojednává o hodnotách, samotné socializaci jedince a shrnuje také poznatky Kohnovy práce, která se zabývá zejména diferenciací hodnot na základě profesních tříd. Analytická část se opírá o data z výzkumu "Distinkce a hodnoty 2008". Pozornost je zaměřena na zkoumání výchovných hodnot (které vlastnosti by měli být v dětech doma podporovány). Analytická část se také dělí na dva základní okruhy. První je věnován analýze hodnot potomků i rodičů skrze jednotlivé profesní třídy. Druhý okruh se věnuje přenosu jednotlivých hodnotových typů mezi generacemi. Klíčová slova Hodnoty, funkce hodnot, přenos hodnot, hodnotové orientace, socializace, socializační mediátoři, Kohnova hypotéza. Annotation The thesis The process of value formation: intergenerational transmission in family deals with the transmission of value orientations on the individual level. The aim...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 362 záznamů.   začátekpředchozí249 - 258dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.