Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 31 záznamů.  začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
VYHODNOCENÍ ÚROVNĚ KVALITY A DOSTUPNOSTI SOCIÁLNÍCH SLUŽEB VE STŘEDOČESKÉM KRAJI K ROKU 2015
Vavrochová, Jaroslava ; Kotýnková, Magdalena (vedoucí práce) ; Barák, Vladimír (oponent)
Cílem diplomové práce je analyzovat poskytované sociální služby a zhodnotit jejich současnou úroveň ve Středočeském kraji z hlediska kvality, dostupnosti a struktury. Zvláštní pozornost je věnována okresu Kladno, jednomu z nejlidnatějších regionů kraje. Téma sociálních služeb je aktuální nejen z hlediska demografického trendu stárnutí populace. V současné době je nutné zajistit nezbytnou pomoc i ostatním potřebným skupinám obyvatel. Je možné konstatovat, že sociální služby mají vliv na kvalitu života a nastavení jejich současného systému je na vysoké úrovni a bere ohled na specifické potřeby jedinců. Práce se věnuje dostupnosti a struktuře sociálních služeb poskytovaných jednotlivým cílovým skupinám ve Středočeském kraji. Dochází k závěru, že služby mají vyhovující strukturu a jsou poskytovány převážně ve větších městech. Nižší počet sociálních služeb je k dispozici v menších centrálních a okrajových regionech kraje. V okrese Kladno je k dispozici vysoký počet sociálních služeb všech druhů, které jsou poskytovány v odpovídající kvalitě. I přesto se nabídka služeb pro seniory jeví jako nedostatečná, zejména z důvodu nepostačující kapacity služeb pobytových.
Sociální poradenství v rodině při rozvodu
UHLÍKOVÁ, Jana
Ke zvolení tématu diplomové práce mě vedla skutečnost, že v posledních letech dochází k velkému počtu rozvodů. Tento fakt dokazují údaje Českého statistického úřadu, ze kterých vyplývá, že se rozvádí každé druhé manželství. Příčiny nelze jednoznačně určit, neboť toto rozhodnutí ovlivňuje mnoho faktorů. Patří mezi ně rostoucí tempo společenských změn, odlišný pohled na řešení problémů a na život, krize partnerů, která vyvolá hluboký a trvalý nesoulad mezi nimi a mnohé další. Rozvod je pro všechny zúčastněné bolestivou záležitostí. Zasahuje do široké oblasti života a důsledky zanechává na dospělých i dětech (v případě rozvodu, kde se za dobu manželství narodily děti). Pokud je rodinná situace natolik vyhrocená a jen těžko se hledá kompromisní řešení problému, je možno využít instituce či zařízení, která nabízí služby sociálního poradenství poskytované na základě zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, v platném znění. Sociální poradenství rozlišujeme na základní a odborné. V případě rozvodu se jedná o využití odborného sociálního poradenství a lze je vyhledat například v poradnách pro manželství, rodinu a mezilidské vztahy, které mají tuto službu řádně registrovanou. Do jaké míry jsou tyto služby využívány, bylo předmětem výzkumu v této diplomové práci. Cílem práce bylo zjistit, zda rodiny v rozvodovém řízení využívají k řešení své situace také sociální poradenství, a s jakým výsledkem. Pro splnění výše uvedeného cíle byly zvoleny tři výzkumné otázky: 1.Z jakého zdroje jsou rodiny informovány o možnosti využití sociálního poradenství? 2.Jakým způsobem pomáhá využití sociálního poradenství řešení životní situace rozvádějícím se rodinám? 3.Co přináší rodinám využití sociálního poradenství? Pro zjištění potřebných informací byla zvolena strategie kvalitativního výzkumu a zvolena metoda dotazování. Využito bylo dvou technik dotazníku s uzavřenými otázkami a techniky hloubkového rozhovoru s vybranými respondenty. Výzkum byl rozdělen na dvě fáze. V první fázi bylo použito dotazníku s uzavřenými otázkami, neboť bylo potřeba zjistit, které z rozvádějících se rodin využily při rozvodu služby sociálního poradenství. V této fázi byl základní výzkumný soubor S1 tvořen zástupci, kteří prošli rozvodovým řízením. Celkem se jednalo o 47 oslovených respondentů, kteří byli vybráni na základě metody snowball sampling, kdy dotazovaný, který je tazatelem vybrán, doporučuje další respondenty splňující podmínky výzkumu a všech 47 respondentů s vyplněním dotazníku souhlasilo. Ve druhé fázi výzkumu byly uskutečněny rozhovory s respondenty tvořícími výběrový soubor S2. Byli do něj zařazeni dotazovaní na základě kvótního výběru v případě, že na první položenou otázku dotazníku odpověděli ANO.Tento výběrový soubor byl tvořen 5 respondenty. Rozhovory byly doslovně přepsány do záznamového archu a zjištěné informace byly dále tříděny podle předem daných otázek či okruhů, které vycházely z výzkumných otázek, analyzovány a porovnávány s odpověďmi ostatních respondentů. Smyslem této práce bylo na základě provedeného výzkumu ukázat, zda a do jaké míry jsou služby sociálního poradenství využívány, jaké možnosti poskytují a co přináší lidem, kteří tyto služby využili. Z výsledků jasně vyplynulo, že využití těchto služeb je limitováno tím, že značná část rozvádějících se rodin nevyhledá z nejrůznějších důvodů tuto pomoc. Naopak v případě respondentů, kteří službu sociálního poradenství vyhledali, jim tato pomoc byla přínosem při řešení jejich problému a v mnohém i rozvod usnadnila.
Odborné sociální poradenství v oblasti sluchového postižení jako nástroj ke zlepšení sociálního fungování
ENTLICHEROVÁ, Ivana
V práci vysvětluji základní pojmy v oblasti sluchového postižení. Co je pro osoby se sluchovým postižením odborné sociální poradenství a sociální fungování. Rozděluji osoby se sluchovým postižením podle ztráty sluchu. Popisuji a rozděluji kompenzační pomůcky pro tuto cílovou skupinu: komunikační bariéry (sluchadla, osobní zesilovače, zesílené telefony), dále pak informační bariéry (indukční smyčky, bezdrátová sluchátka a náhlavní sluchátka pro poslech rádia a TV) a nakonec bariéry týkající se styku s vnějším prostředím (signalizace bytového zvonku, signalizace času nebo jiných dějů). Vzhledem k rozsáhlosti této problematiky se převážně věnuji komunikační bariéře, která je z hlediska sociálního vyloučení zásadní. Na tuto komunikační bariéru navazují další výše jmenované oblasti. Zabývám se kvalitativním výzkumem, používám metodu "prostý náhodný výběr" a techniku polořízeného rozhovoru. Výzkum probíhal v Poradenském centru pro sluchově postižené v Táboře. Cílem je zjistit, jaká je skutečná pomoc lidem (uživatelům Centra) v jejich sociálním fungování a dále zjišťuji spokojenost těchto uživatelů se službami tohoto Centra. Na závěr je provedeno zhodnocení získaných údajů.
Dostupnost sociálního poradenství pro osoby se sluchovým postižením v Jihočeském kraji.
MURÁŇOVÁ, Veronika
Bakalářská práce se zabývá odborným poradenstvím pro osoby se sluchovým postižením, konkrétně dostupností této služby v Jihočeském kraji. Teoretická část charakterizuje osoby se sluchovým postižením a oblastí sociálního poradenství pro tyto klienty. Dále se zabývá oblastí komunikace s takto handicapovanými osobami a zároveň tato část představuje kompetence Jihočeského kraje v řešení této problematiky. Praktická část je věnována kvantitativnímu výzkumu, jehož cílem je vyhodnotit dostupnost odborného poradenství pro osoby se sluchovým postižením v Jihočeském kraji. Pomocí dotazníků rozeslaných daným organizacím, bylo zjištěno, že dostupnost sociálního poradenství v našem kraji je rozdílná oproti registrům. Tato problematická situace je způsobena hlavně nedostatkem finančních dotací z MPSV, a tím že jsou organizace rozmístěny demograficky nerovnoměrně.
Regionální dostupnost sociálních služeb z geografického hlediska
Srnová, Zdeňka ; Jeřábková, Věra (vedoucí práce) ; Šimková, Martina (oponent)
Cílem této práce je zmapovat a analyzovat dostupnost sociálních služeb v jednotlivých regionech České republiky. V první části jsou popsány základní pojmy týkající se sociálních služeb a jejich financování. Druhá část práce se zabývá ekonomickým a demografickým popisem jednotlivých krajů ČR. V třetí, analytické části, je pozornost zaměřena na zjištění struktury sociálních služeb v krajích za vybrané časové období. Součástí této kapitoly je časový vývoj ukazatelů, které dostupnost sociálních služeb ovlivňují.
Zavádění nové sociální služby "Individuální poradenství" v občanském sdružení KONÍČEK
BARVÍNKOVÁ, Martina
Tato bakalářská práce se zabývá zmapováním situace v oblasti sociálních služeb, potřebami osob s různým handicapem a možností rozvoje nové služby Sociálního poradenství v občanském sdružení KONÍČEK. V teoretické části se zabývám třemi velkými oddíly {--} představením organizace a jejích služeb, poradenstvím a programem sociálního poradenství. V kapitolách o organizaci představuji hlavní činnost sdružení, poskytované služby a management organizace. V kapitolách o poradenství se věnuji historii i současné podobě poradenství, jednotlivému rozdělení a funkci poradenské služby. Soustřeďuji se zde také na kvalitu poskytovaných služeb, jejich hodnocení a monitoring. Kapitoly o programu sociálního poradenství představují metodiku služby. Zabývám se zde podrobně cíly, posláním a průběhem služby, definicí cílové skupiny a jejími potřebami, jak služba reaguje na potřeby klientů. Dále navazuji kapitolami o organizačním zajištění služby, rozebírám jednotlivé pracovní pozice z pohledu požadavků a náplně práce. V závěrečných kapitolách prezentuji svůj kvantitativní výzkum. Tento výzkum proběhl formou standardizovaných dotazníků a zúčastnili se jej osoby s různým handicapem. V dotazníkovém šetření se soustřeďuji zejména na potřeby osob s handicapem v těchto oblastech: oblast zaměstnanosti, oblast volnočasových aktivit, oblast podpory při zařizování formalit spojených s využíváním služeb a informační servis. Výsledkem mého kvantitativního výzkumu je potvrzení hypotézy v závěru. Zároveň je výstupem této bakalářské práce zavedení služeb sociálního poradenství do praxe v občanském sdružení KONÍČEK.
Typizované poukázky jako jeden ze způsobů výplaty dávek pomoci v hmotné nouzi
KUBĚNOVÁ, Lenka
Práce se zabývá systémem sociální pomoci v České republice, konkrétně systémem dávek pomoci v hmotné nouzi a typizovanými poukázkami jako možnou alternativou výplaty těchto dávek. Teoretická část práce je věnována základní charakteristice systému sociální pomoci v České republice, podrobněji poté samotnému systému dávek pomoci v hmotné nouzi, včetně popisu poukázek na nákup zboží a služeb, které mohou sloužit pro výplaty dávek pomoci v hmotné nouzi, a v neposlední řadě také otázkám životního a existenčního minima. V praktické části se poté věnuji samotnému využití poukázek v praxi, konkrétně jako součást výplaty dávek pomoci v hmotné nouzi na Městském úřadu v Klatovech, odboru sociálních věcí a zdravotnictví. Ve svém výzkumu se věnuji samotné problematice zavádění poukázek jako prostředku pro výplaty dávek do praxe, objemu využití tohoto platebního prostředku, a to nejen v rámci vyplácených dávek pomoci v hmotné nouzi na Městském úřadu v Klatovech, ale i v jednotlivých krajích České republiky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 31 záznamů.   začátekpředchozí22 - 31  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.