Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 75 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
BUNKERKUNST
Bělica, Ondřej ; Jetelová, Magdaléna (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Bunker Kunst je experimentální a co-workingovou platformou, zkoumající potenciál a současnou roli formálních hranic, postarmádní krajiny a československého opevnění vybudovaného před druhou světovou válkou. Snahou je resuscitace poválečných oblastí, ve kterých se v hlavních rolích představuje více než deset tisíc betonových bunkrů. Tato monumentální mementa své doby se postupně proměňují ve svobodné ostrovy, v ohniska rekultivace vykořeněného pohraniční. Smrtící hraniční linie se nyní stává svobodným prostorem. Jedná se o sérii teoretických, ateliérových a site-specific projektů a happeningů. Projektu se doposud zúčastnilo více než 40 dobrovolníků, studentů a odborníků. Ať žije svoboda!
Post psychedelický reliéf
Zdvořáček, Tomáš ; Vaněk, Vojtěch (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo vytvořit sochařskou podobu řeckého Morfea. V řecké mytologii je Morfeus syn boha spánku Hypnose – je to bůh snů, zodpovědný za to, o čem a jak sníme. Morfea práce vykresluje jako “grafickou kartu spánkového konstruktu”, inteligentní entitu žijící na hraně lidského vědomí. Řekové si jej představovali jako malého hocha s křidélky na spáncích. Práce Morfea ponímá jako sloup energie zpracovávající miliardy snů současně. V rámci bakalářské práce byl vymodelován a odlit do laminátu dva a půl metru vysoký sloup, na povrchu pokrytý jemně namodelovaným reliéfem v postpsychedelickém stylu. Při hledání formálního jazyka reliéfu autor vycházel ze systému vzájemných návazností z počítačové hry Factorio.
Oblečení
Cibulka, Stanislav ; Kohoutková, Karolína (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce sestává z několika variabilních kusů oblečení oscilujících na pomezí sochařské instalace, městského oděvu a outdoorového vybavení.
Muzeum moderního umění - Bejrút
Minenko, Sergey ; Kolcunová, Pavlína (oponent) ; Marek, Jiří (vedoucí práce)
Cílem soutěžní práce je návrh muzea moderního umění v kulturní části města Bejrút. Pozemek pro muzeum moderního umění se nachází v historickém centru v okrese Achrafieh Bejrút naproti Národního muzea. Tato stavba by měla splňovat sociální, společenskou a kulturní odpovědnost. Návrh by měl potvrdit historický význam této lokality a stávajících okolních kulturních institucí, které jsou součástí stabilního urbanismu města.
Narození
Piskova, Olena ; Klímová, Barbora (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce je pokračováním mého tématu „Proč?“, zároveň zahrnuje téma člověka a okolí. Začala jsem se zajímat o kontroverzní téma geneticky modifikovaných organismů, genetického inženýrství. Našla jsem v tom osobní příběh. Nyní je těžké se vyjádřit k tomu, do jaké míry jsou tyto výzkumy důležité, ale neměli bychom se zastavovat krok před budoucností.
DIY technologie v digitálním sochařství
Váňa, Dušan ; Lukášová, Helena (oponent) ; Sobotka, Jiří (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Disertační práce se zaměřuje na pátrání po přítomnosti technologií DIY (Do It Yourself) v praxi tzv. digitálního sochařství, a to od počátků tohoto progresivního způsobu tvorby až po současnost. Práce prostřednictvím tří tematických okruhů odpovídá na hlavní výzkumné otázky: Jakými technologiemi je, nebo byl fenomén DIY zastoupen v digitálním sochařství? Jaký měly a mají tyto technologie vliv na vývoj a směřování digitálního sochařství? V rámci prvního tematického okruhu je mapována přítomnost fenoménu DIY v počátcích digitální tvorby prostorového uměleckého díla až do okamžiku konstituování pojmu digitální sochařství, coby označení tohoto nového způsobu tvorby. Druhý okruh se věnuje konkrétním technologiím digitálního sochařství, ve smyslu technických nástrojů a jejich DIY alternativám. Zkoumán je vývoj těchto alternativních technologií a jejich vliv na postupnou demokratizaci nástrojů digitálního sochařství. V rámci třetího okruhu jsou zkoumány tvůrčí metody DIY, jež byly integrovány do praxe digitálního sochařství.
Galerie bratří Čapků a její výstavní činnost v druhé polovině 60. let 20. století
Micková, Natálie ; Bendová, Eva (vedoucí práce) ; Pech, Milan (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdokumentováním a představením výstavní koncepce pražské Galerie bratří Čapků v druhé polovině 60. let 20. století a současně vymezením prostoru, který mezi ostatními pražskými galeriemi v období mezi lety 1965 až 1970 zaujímala. Věnuje se zakladatelským osobnostem a připomíná důležité politické, právní a kulturní události, které zásadně ovlivnily umělecký a výstavní chod galerie. Důležitou pomůckou pro pochopení výstavního programu galerie a interpretaci jednotlivých výstav se staly výstavní katalogy jednotlivých umělců a tvůrčích skupin s úvodními texty, pozvánky na vernisáže a recenze v odborném i denním tisku, které dokreslily celkovou náplň galerie.
Metodika užití technologie bezpilotních helikoptér pro dokumentaci interiérů a exteriérů historických objektů
Škobrtal, Milan ; Škobrtal Zlámalová, Aneta ; Buršík, Dalibor ; Čadilová, Michaela ; Krátký, Vít ; Meiser, Tomáš ; Petráček, Pavel
Metodika popisuje proces dokumentace exteriérů historických objektů pomocí dronu zasazený do legislativního rámce. Zejména se však zabývá problematikou snímání interiérů, pro jejichž bezpečnou dokumentaci byla v rámci projektu speciálně vyvinuta světově unikátní metoda pohybu UAV v uměleckohistoricky cenném prostoru. Obě části doprovázejí případové studie, zahrnuty jsou i obecné informace o dronech a o digitalizaci kulturních památek.
Plný text: Stáhnout plný textPDF

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 75 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.