Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mediální reflexe emigrace Jaroslava Drobného
Budka, Tomáš ; Zamazal, Ondřej (vedoucí práce) ; Kraus, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Mediální reflexe emigrace Jaroslava Droobného" se zabývá událostmi z července 1949, kdy českoslovenští tenisté Jaroslav Drobný a Vladimír Černík natrvalo opustili svou zemi. Emigrovali během mezinárodního tenisového mistrovství Švýcarska v Gstaadu. Svůj úmysl oficiálně oznámili poprvé na veřejnosti 16. července 1949. Stěžejní částí práce je zpracování rešerše tisku ve čtyřech stanovených obdobích let 1948 (15.5. - 10.6.), 1949 (1. - 31.7.), 1950 (15.5. - 30.6.) a 1968 (1.4. - 31.5.). Výzkum byl proveden v tehdejších všeobecných celostátních denících Rudém právu, Mladé frontě, Práci, Lidové demokracii a jednom specializovaném deníku Československý sport. Analyzovány byly také týdeníky Ruch v tělesné výchově a sportu a Stadion. Rešerši předchází úvodní část, která popisuje osobnost Jaroslava Drobného, situaci v tehdejším sportovním světě, i vývoj v Československu na základě dnes přístupných materiálů. Porovnáním několika období výzkumu vzniká obraz moci médií, která byla schopna během velmi krátkého časového úseku naprosto vymazat i velkou a ve společnosti známou osobnost ze svých stránek.
Nastolování agendy masovými sdělovacími prostředky
Veselka, Petr ; Tuček, Milan (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
(abstrakt) Cílem zde předkládaného textu je představení konceptu nastolování témat ze strany médií (agenda setting) a pokus o ověření této teorie na tematické oblasti hospodářská politika v období od ledna 2009 do května 2010. Pro tento účel byly použity dva datové soubory. První z nich, jenž reprezentuje veřejnou agendu, tvoří data z kontinuálního výzkumu veřejného mínění, který realizuje Centrum pro výzkum veřejného mínění (CVVM). Druhý soubor je výsledkem kvantitativní obsahové analýzy televizního zpravodajství a představuje postavení zmíněné tematické oblasti v agendě médií. Pro dokázání kauzálního vztahu mezi mediální a veřejnou agendou byla použita metoda párových korelací. Výsledky analýzy potvrdily poměrně silnou vazbu mezi mediálním pokrytím tématu a jeho postavením v rámci veřejné agendy. Ukázalo se, že podstatnou roli v celém procesu hraje skutečnost, zda se jedná o domácí nebo zahraniční události a také role pohlaví respondenta. Jako významná intervenující proměnná se ukázal faktor času.
Analýza marketingové komunikace v MF a MOM
Korecká, Martina ; Hajdíková, Taťána (vedoucí práce) ; Novák, Michal (oponent)
Cílem této bakalářské práce je analyzovat a zhodnotit nástroje marketingové komunikace, používané v Muzeu fotografií a moderních obrazových médií v Jindřichově Hradci, jimiž je oslovována veřejnost. Na základě zjištěných údajů jsou doporučena možná řešení pro zlepšení komunikačního mixu konkrétní organizace. Práce dále navrhuje možnost využití festivalu fotografií ke zviditelnění subjektu.
Význam komunikace prostřednictvím sociálních sítí pro žáky 2. st. ZŠ
UKAŠÍKOVÁ, Lada
Bakalářská práce se zabývá problematikou komunikace prostřednictvím sociálních sítí u žáků 2. stupně základních škol. Teoretická část je rozdělena do několika kapitol, které pojednávají o období dospívání, komunikaci a seznamují nás s internetem a sociálními sítěmi. Druhá část práce je věnována dotazníkovému šetření mezi žáky 2. stupně Základní školy v Jemnici. Pokusila jsem se odpovědět i na otázky, které se týkají komunikace a jejich forem, důležitost sociálních sítí pro adolescenty a další. Výsledky výzkumu jsou prezentovány formou tabulek a grafů.
Směřování k naplněnému sdělení
Hamzová Pulicarová, Irena ; ČUNDERLE, Michal (vedoucí práce) ; VYSKOČIL, Ivan (oponent)
Autorka si v této práci klade otázku po míře a kvalitě sdělnosti a věrohodnosti v mluvním i celkově osobnostním projevu šesti současných kazatelů katolické církve. Jejich projev zkoumá především z hlediska kritérií, formulovaných psychosomatickým přístupem k veřejnému vystupování. Jeho základní principy charakterizuje v příslušných kapitolách jako připravenost vědomě, tvořivě a dialogicky existovat ve veřejném prostoru. Tedy také vědomě a fyziologicky co nejkvalitněji, v souladu psychického a somatického, se projevovat svým tělem, hlasem a řečí. A to ve vztahu k sobě, k dané mluvní situaci (ke kázání/ homilii) a k těm, kdo jí jsou přítomni.
Výzkum struktury zájmů a potřeb návštěvníků velkoplošných chráněných území a možnosti diferencovaného kulturně výchovného působení (na příkladu Krkonoš) 9: Krkonošský národní park a ekologické problémy rekreace II. Obsahová analýza výstřižků
Ústav pro výzkum kultury, Praha ; Kábele, Jiří
Studie zkoumá nepřímý kontakt KRNAPu s veřejností prostřednictvím médií. Obsahová analýza sdělovacích prostředků sledovala tři tematické okruhy 1. Krkonošský národní park, 2. Konflikty lidí a přírody, lidí mezi sebou a lidí s institucemi v době rekreace a 3. Problematiku životního prostředí v televizi, rozhlase a filmu. Je uveden popisný aparát obshaové analýzy, který je rozdělen na základní údaje o textu, charakteristiku obsahu a kategorie způsobu. Celkem je uvedeno v těchto skupinách 72 kategorií, které mohou být pro popsání textu použity. Jsou uvedeny frekvence témat a procento jejich zastoupení v různých typech médií. Jsou uvedeny ukázky textů z denního tisku včetně jeho hodnocení. Závěr analýzy uvádí doporučení pro komunikační strategii KRNAPu i hodnocení přístupu médií k uvedeným tématům. Studie obsahuje tematické okruhy 2 a 3.
Výzkum struktury zájmů a potřeb návštěvníků velkoplošných chráněných území a možnosti diferencovaného kulturně výchovného působení (na příkladu Krkonoš) 8: Krkonošský národní park a ekologické problémy rekreace I. Obsahová analýza výstřižků
Ústav pro výzkum kultury, Praha ; Kábele, Jiří
Studie zkoumá nepřímý kontakt KRNAPu s veřejností prostřednictvím médií. Obsahová analýza sdělovacích prostředků sledovala tři tematické okruhy 1. Krkonošský národní park, 2. Konflikty lidí a přírody, lidí mezi sebou a lidí s institucemi v době rekreace a 3. Problematiku životního prostředí v televizi, rozhlase a filmu. Je uveden popisný aparát obsahové analýzy, který je rozdělen na základní údaje o textu, charakteristiku obsahu a kategorie způsobu. Celkem je uvedeno v těchto skupinách 72 kategorií, které mohou být pro popsání textu použity. Jsou uvedeny frekvence témat a jejich zastoupení v jednotlivých typech médií. Studie obsahuje tematický okruh 1.
Public Relations domova seniorů
Ingrová, Veronika ; Musil, Martin (vedoucí práce) ; Kubátová, Věra (oponent)
Cílem práce je provést analýzu vybrané neziskové organizace v oblasti činností Public Relations a na základě vlastního šetření navrhnout plán pro vyuţívání nástrojů Public Relations při budování dlouhodobě pozitivních vztahů organizace se stěţejními cílovými skupinami. Práce se zaměří na preferované cílové skupiny, nejen z vnitřního prostředí organizace, ale i z prostředí vnějšího. Součástí práce budou konkrétní návrhy, jak by se organizace měla prezentovat veřejnosti nejenom prostřednictvím médií, ale i vlastní propagací. Návrhy ke zlepšení se budou týkat mimo jiné obsahu a formy webových stránek organizace.
Elitní a masová kultura v oblasti divadla, vymezení tvorby a segmentace trhu v Praze
Klimešová, Kristýna ; Hanzlík, Jan (vedoucí práce) ; Riedlbauch, Václav (oponent)
Bakalářská práce se věnuje tématu elitní a masové kultury v divadle, snaží se z teoretického i praktického hlediska postihnout hlavní rozdíly mezi oběma zmiňovanými kulturními formami. Na základě teoretických poznatků, nastíněných v první části, jsou prakticky rozebráni jednotliví zástupci pražských divadel, jejich repertoár a návštěvnost. V závěru je problematika nahlédnuta ještě očima dnešní společnosti prostřednictvím zpracovaných dotazníků. Práce si klade za cíl rámcově posoudit situaci na dnešní divadelní scéně v Praze -- zda lze současné divadelní umění členit dle elitní a masové kultury a zda jeho rozdělení hraje roli v preferencích diváků.
Hromadné sdělovací prostředky v informační společnosti
Vydrař, Štěpán ; Rosický, Antonín (vedoucí práce) ; Hlaváč, Jindřich (oponent)
Tato práce se zabývá masmédii a vlivem, který na ně má vývoj v informačních a komunikačních technologiích. Cílem práce je čtenáře seznámit se všemi aspekty, které s sebou tento vývoj přináší. První část práce je zaměřena na ujasnění používaných pojmů a uvedení do problematiky masmédií skrze pohled do jejich historie. Ve druhé části se pak práce podrobně zabývá současnou podobou masmédií. Objasňuje jejich zábavnou funkci, stanoví místo pro internetové zpravodajství, popisuje aktuální trendy spojené s používáním internetu. Zabývá se současnou krizí, kterou tištěná masmédia procházejí a představuje čtenáře jako prvek, který v komunikaci s masmédii přestává mít jen pasivní roli. Práce se také zaměřuje na vliv, který masmédia ve společnosti mají. Třetí kapitola je pak věnována průzkumu mezi novináři a osobnostmi zabývajícími se masmédii, ale také mezi laickou, neodbornou veřejností. V něm jsou předem stanovené předpoklady konfrontovány se zjištěnými fakty.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.