Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 131 záznamů.  začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mamoci
Mojsl, Nikola ; Maixner, Miroslav (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Ve své bakalářské práci ztvárňuji fiktivní fantaskní kmen Mamoků, který tvořím za pomoci hyperrealistický postupů v kombinaci s expresivními prvky. Tímto způsobem následně vzniká velmi netradiční expozice, ve které se skloubí realita s fikcí a fantazií. Práce se skládá ze čtyř plastik, které následně tvoří dva rozličné příběhy.
Mimésis
Šrom, Samuel ; Šimkůj, Jaromír (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Instalace mimésis je zaměřena na práci s betonem, který zasazuje do nového kontextu, konkrétně do veřejného prostoru na pražském Karlíně.
Oblečení
Cibulka, Stanislav ; Kohoutková, Karolína (oponent) ; Ambrůz, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce sestává z několika variabilních kusů oblečení oscilujících na pomezí sochařské instalace, městského oděvu a outdoorového vybavení.
Výzdoba Smetanovy síně Obecního domu v Praze
Hošek, Petr ; Prahl, Roman (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Tato práce se zabývá výzdobou Smetanovy síně Obecního domu v Praze, který byl stavěn v letech 1905-1912. Důraz je kladen na komplexní popis jednotlivých uměleckých děl, zejména maleb Karla Špillara a soch Ladislava Šalouna ve Smetanově síni a jejich pozice v celoživotním díle autorů, kteří je vytvořili. Významnou částí jsou úvodní kapitoly, které ozřejmují průběh formování představy o výsledné podobě Smetanovy síně a potažmo i Obecního domu. Následné kapitoly srovnávají Smetanovu síň s dalšími koncertními prostory, reflektují dobové ohlasy na uměleckou výzdobu sálu a hodnotí sál v celé jeho stoleté historii.
Stavební plastika administrativních budov první Československé republiky
Červený, Marek ; Lahoda, Vojtěch (vedoucí práce) ; Wittlich, Petr (oponent)
Stavební plastiku období První republiky dnes můžeme považovat za jeden z charakteristických projevů své doby. Ve své ikonografii tlumočila jak soudobým divákům, tak budoucím generacím, základní ideologická témata, která tehdejší představitelé, umělci i většina společnosti považovali pro existenci mladého demokratického státu za zásadní. Jejich sdělení je natolik srozumitelné, že ještě dnes můžeme poměrně snadno jejich vzkaz, shlížející na nás z fasád našich měst, číst. Přesto je dnes pro správné čtení potřeba některé základní náměty znovu zkoumat a interpretovat v rámci dostupných znalostí. V úvodní části se tato diplomová práce zaměřuje na předpoklady základních námětových okruhů (práce, pracující lidé etc.) především v českém umění konce 19. a počátku 20. století. Následně se zabývá širšími souvislostmi evropského umění - Francie, Itáli, Německo, které v některých svých projevech vedly k příklonu k realismu, neoklasicismu či nové věcnosti, podobně jako v českém prostředí k civilismu. Dále stručně zmiňuje základní vzorce, které umožňovaly umělcům podílet se na oficiálních uměleckých zakázkách. V kapitole věnované nástupu civilismu v českém umění se nejprve zaměřuje na problematiku pojmů sociální umění, sociální realismus či sociální civilismus a možnost jejich aplikace v oblasti stavební plastiky...
Ikonografie buddhistického sochařství v Koreji
Lee, Michaela ; Löwensteinová, Miriam (vedoucí práce) ; Ferklová, Blanka (oponent)
v češtině: Cílem této práce je představit ikonografii korejského buddhistického sochařství napříč korejskou historií. Práce v úvodu představuje buddhistickou ikonografii, přičemž se zaměřuje na korejské prostředí. Následně jsou představena hlavní sochařská díla, vybraná podle doby vzniku a státu (na Korejském poloostrově), v němž byla vytvořena. Práce zahrnuje sochařská díla od nejstarších dob příchodu buddhismu na Korejský poloostrov, tedy období Tří království a následující období Sjednocené Silly, Korjŏ a Čosŏn. Klíčová slova: Buddhismus, sochařství, ikonografie, Korea
Tvorba Jana Jiřího Schaubergera na Moravě
Břečka, Petr ; Pučalík, Marek (vedoucí práce) ; Zapletalová, Jana (oponent)
Diplomová práce pojednává o životě a díle Jana Jiřího Schaubergera, barokního umělce, který pocházel z Rakouska, ale pracoval a žil na Moravě, kde vytvořil mnoho kamenných soch, ale i dřevěných nebo štukových plastik, zejména do interiérů kostelů. Mezi jeho nejznámější a zároveň i vůbec první dílo na Moravě patří jezdecké sousoší Caesarovy kašny v Olomouci, které vzniklo v roce 1725. Po zbytek svého uměleckého života zaměřil svou práci zejména pro sakrální stavby. Zemřel poměrně jako mladý ve svých zhruba 44 letech v roce 1744, přesné datum jeho narození neznáme, ale všeobecně je uváděn údaj okolo roku 1700. První kapitola se podrobně věnuje kritice literatury vztahující se k tématu. Druhá, rozsáhlá kapitola se zabývá souhrnně životem a dílem sochaře. Ve třetí kapitole se autor zamýšlí nad J. J. Schaubergerovou osobností, v další jako nad umělcem. A poslední, velká část je rozdělena na několik podkapitol v závislosti na materiálu, který byl užit u jednotlivých významných děl, kterým se autor podrobně v dalších podkapitolách věnuje. V závěru pak své poznatky shrnuje.
Anonymní řezbář a jeho dílna spolupracující s Mistrem Slavětínského oltáře v severozápadních Čechách
Žebrová, Martina ; Royt, Jan (vedoucí práce) ; Chlíbec, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce si klade za úkol nastínit problematiku řezbáře přišlého do severozápadních Čech spolu se svou dílnou a jejich spolupráci na oltářích s malířem nazývaným Mistr slavětínského oltáře. Dále má práce za úkol definovat vlivy a stylová východiska, pod kterými díla vznikala. Dílna, působící převážně v severozápadních Čechách kolem 30. let 16. století, vytvořila v kooperaci s malířem mnoho hodnotných děl přelomu pozdní gotiky a počínající renesance v Čechách. Vzhledem k rozsáhlé řadě sochařských prací připisovaných anonymnímu řezbáři s dílnou, se práce snaží i o zrevidování počtu těchto jemu připisovaných děl.
Kamenosochařská a řezbářská díla Jana Karla Hammera ve středních a jižních Čechách
Šiková, Terezie ; Adamcová, Kateřina (vedoucí práce) ; Macek, Petr (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zdokumentování a umělecko-historické zhodnocení tvorby sochaře a řezbáře Jana Karla Hammera, jehož činnost v letech 1737 -1757 je doložena v oblasti bývalého severního Prácheňska. Výběr tématu práce byl motivován skutečností, že osoba tohoto zajímavého pozdně barokního umělce nebyla doposud širší odborné veřejnosti představena. Automatické připisování kamenosochařských a řezbářských děl v oblasti Čimelicka, kde Jan Karel Hammer prožil poslední dvě desetiletí svého života, jeho ruce společně s nedávným prudkým nárůstem jemu atributovaných prací si vynutilo kritické přezkoumání. S výjimkou samotných děl se východiskem stala topograficko-historická a regionální literatura včetně pramenů. Vzhledem k povaze literárních zdrojů a omezenému počtu archivních zpráv byl při hodnocení kladen důraz zejména na formální analýzu. S její pomocí byl zkoumaný sochařský materiál rozdělen do několika kategorií, které odráží struktura závěrečného katalogu prací. Podrobné seznámení se s díly Jana Karla Hammera vedlo k rozpoznání osobitého projevu autora zřetelně se odrážejícímu i v rámci širší dílenské produkce a k definování specifik jeho tvorby. Pozornost věnovaná zejména inspiračním zdrojům a stylové orientaci jeho prací nás zavedla do prostředí pražského uměleckého centra a do sochařských...
Jan Svoboda: the dialoge of the photographer with a space object
Chlustiková, Katarína ; Klimešová, Marie (vedoucí práce) ; Lahoda, Vojtěch (oponent)
(SK) Práca pojednáva o užitej fotografii Jana Svobodu (1934 - 1990), českého výtvarného fotografa, ktorý vedľa svojej voľnej tvorby dokumetnačne fotografoval umelecké diala výtvarníkom z okruhu svojich priateľov. Na základe náčrtu princípov jeho voľnej tvorby, ktorá zahrnuje prevažne statické zátišia, bolo možné novo analyzovať rozsiahly nazbieraný materiál jeho tzv. reprodukčných fotografií, v ktorých používa rovnaké princípy tvorby. Do analýzy boli pritom zahrnuté iba fotografie trojrozmerných umeleckých diel. Z rozboru vyplýva, že autor do dialógu s dokumentovaným dielom vstupoval ako tvorivý konkurent, ktorý v niektorých prípadoch dospel až k zneužitiu dokumentovaného umeleckého diela iného autora pre potreby obsahových i formálnych kvalít vlastnej fotografie. Text zahŕňa aj stručnú komparáciu tejto tvorby s prácou iných českých a svetových fotografov, ktorí fotografovali umelecké diela invenčne, s významom kladeným práve na médium fotografie, čo častokrát presiahlo požiadavok verného zobrazenia umeleckého diela.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 131 záznamů.   začátekpředchozí82 - 91dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.