Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti rozvoje čtení s porozuměním u dětí s vývojovou dysfázií
Vopavová, Natálie ; Horynová, Jana (vedoucí práce) ; Klenková, Jiřina (oponent)
Tématem diplomové práce jsou možnosti rozvoje čtení s porozuměním u dětí s vývojovou dysfázií. Pro účely této práce byly vytvořeny pracovní listy, prostřednictvím nichž bylo možné rozvoj oblasti realizovat. Diplomová práce je rozdělena do čtyř kapitol. Tři kapitoly představují teoretickou část, čtvrtá kapitola je empirická. V první teoretické kapitole jsou sepsány poznatky o vývojové dysfázii (příčiny vzniku, symptomatologie, diagnostika a terapie). Obdobně jsou v druhé kapitole popsány specifické poruchy učení. Třetí teoretická kapitola přibližuje problematiku rozvoje čtení s porozuměním. Zaměřena je na vývoj předčtenářské gramotnosti, možnosti výuky prvopočátečního čtení a psaní a na rozvoj funkční gramotnosti. Čtvrtá empirická část práce představuje kvalitativní výzkumné šetření, které bylo realizováno s využitím případových studií a polostrukturovaných rozhovorů s učiteli. V závěru praktické části byly shrnuty výsledky výzkumného šetření a představena doporučení pro práci s vytvořenými pracovními listy.
Žák s vývojovou dysfázií a specifickými poruchami učení
Jobánková, Tereza ; Klenková, Jiřina (vedoucí práce) ; Květoňová, Lea (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou a vzájemným vztahem vývojové dysfázie a specifických poruch učení, jakožto vývojových poruch zasahujících nejen do oblasti řeči a jazyka, ale i dalších oblastí ovlivňující vzdělávací proces a školní úspěšnost žáků. Úvodní kapitoly jsou věnovány teoretickému vymezení jednotlivých poruch se zaměřením na jejich terminologii, etiologii, symptomatologii, diagnostiku a terapii. Pozornost je také věnována vzájemných souvislostem vývojové dysfázie a obtížím ve čtení, psaní a pravopisu. Diplomová práce má charakter srovnávací případové studie, jejímž cílem je popsat a porovnat symptomy výše uvedených poruch u vybrané skupiny žáků mladšího školního věku tak, jak se promítají do základních školních dovedností, tj. čtení a psaní. Smyslem práce je poukázat na jejich vzájemnou provázanost a příbuznost v oblasti vzdělávání, ale rovněž na určitá specifika každé z poruch v závislosti na individuálních zvláštnostech každého žáka.
Rozvoj čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol (ve vztahu k rozvoji čtenářských dovedností v mateřském jazyce)
PARÝZKOVÁ, Michaela
Tato diplomová práce s názvem Rozvoj čtenářských dovedností v anglickém jazyce na 2. stupni základních škol (ve vztahu k rozvoji čtenářských dovedností v mateřském jazyce) se zaměřuje na možné způsoby rozvoje čtenářských dovedností v hodinách anglického a českého jazyka prostřednictvím učebnic na druhém stupni základních škol. Teoretická část se zabývá teorií čtenářských dovedností v rámci čtenářské gramotnosti, vymezením pojmů čtení s porozuměním, čtenářský záměr či čtenářská strategie. Dále se tato část věnuje rozvoji čtenářských dovedností na základě typologie metod a předkládá typy úloh, které jejich rozvoj usnadňují. V závěru teoretické části jsou uvedeny dva mezinárodní výzkumy, výzkum PISA a PIRLS, které testují úroveň čtenářských dovedností patnáctiletých žáků. Součástí praktické části je popis typů textů, otázek a dovedností vyskytujících se v testech PISA, z nichž jsem vycházela během analýzy jednotlivých textů, úloh a jimi rozvíjených dovedností v učebnicích českého a anglického jazyka pro 8. ročník základní školy. Cílem práce je prostřednictvím analýzy textů a úloh ve zvolených učebnicích anglického a českého jazyka pro 8. ročník ZŠ zjistit, zda dochází k rozvoji čtenářských dovedností testovaných výzkumem PISA a zda dochází k cílenému propojování čtenářských dovedností v českém a v anglickém jazyce, za předpokladu, že víme, že čtenářské dovednosti v mateřském jazyce a v cizím jazyce jsou spolu úzce spjaty, že žák, který je dobrým čtenářem v mateřském jazyce, si přenáší své čtenářské dovednosti i do jazyka cílového.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.