Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 186 záznamů.  začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Magazín Forbes perspektivou politické ekonomie komunikace: Kritická analýza roku existence titulu na českém mediálním trhu
Bendlová, Klára ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Křeček, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá českou edicí časopisu Forbes. Magazín Forbes dnes bezesporu patří k plně etablovaným a respektovaným titulům na globálním mediálním trhu. Renomé magazínu je spojeno s pravidelným vydáváním byznysových žebříčků. Koncept časopisu je založen především na příbězích úspěšných lidí. Práce mapuje uvedení titulu na český trh a první rok existence magazínu v podmínkách tuzemského mediálního trhu a pohlíží na něj perspektivou politické ekonomie komunikace. Pozornost je věnována konstrukci úspěchu a identit na stránkách českého vydání magazínu Forbes optikou politické ekonomie komunikace a její konfrontaci s východisky kulturálních studií. V rámci zasazení do širšího politicko-ekonomického kontextu je část práce věnována původní americké edici magazínu, jejíž vydavatel je majitelem licence vydávání titulu i v České republice. Hlavními zkoumanými politicko- ekonomickými oblastmi ve vztahu k magazínu Forbes je charakter produkce magazínu, jeho místo a cíle na trhu, strategie jejich dosažení a cílová skupina časopisu. Součástí práce je kvantitativní analýza obsahu magazínu a kvalitativní analýza editorialů šéfredaktora časopisu. Ta by měla poskytnout hlubší vhled do způsobu konstruování významů a identit v časopise. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Zobrazování trendů z oblasti estetické medicíny ve vybraných českých specializovaných časopisech Estetika a Health a Beauty
Vodáková, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Zobrazování trendů z oblasti estetické medicíny ve vybraných českých specializovaných časopisech Estetika a Health&Beauty" se zabývá reprezentací a mediálním obrazem ženské krásy a současného životního stylu, který začíná vyznávat čím dál více žen. Jde o styl, ve kterém hraje důležitou roli péče o tělo. Tato diplomová práce analyzuje nejpopulárnější současné trendy ve dvou nejznámějších českých specializovaných magazínech věnujících se estetické dermatologii a plastické chirurgii - Estetika a Health&Beauty - a klade si za cíl zjistit, jakým způsobem tyto trendy zobrazují a jaké postupy nejčastěji využívají k tomu, aby ženy ovlivnily v rozhodnutí podstoupit nějaký zákrok. Současně se snaží o přiblížení mediální reprezentace ideálu krásy a vlivu médií na člověka. V rámci tohoto cíle je práce rozdělena na tři části, teoretickou, metodologickou a empiricko-analytickou. Teoretická část zahrnuje pojímání krásy v souvislosti s lidským tělem. Zabývá se otázkou ideálu krásy a vývojem vnímání ženského těla v průběhu staletí. To vše se prolíná se současným vlivem médií na člověka. Zaobírá se sociální a mediální konstrukcí reality a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Metodologická část objasňuje, proč byla k výzkumu použita kvantitativní a kvalitativní obsahová analýza, a výzkumná část...
Marketingové řízení sportovní značky Nike v ČR
Ondrášková, Adéla ; Čáslavová, Eva (vedoucí práce) ; Štědroň, Bohumír (oponent)
Název: Marketingové řízení sportovní značky Nike v ČR Cíle: Cílem práce je na základě provedené kvalitativní analýzy popsat a zhodnotit současné marketingové řízení sportovní značky Nike v ČR. Dalším bodem je pak odhalit slabé a silné stránky. Poté na základě získaných poznatků navrhnout nové postupy a marketingové nástroje, které by bylo možné využít k vylepšení marketingového řízení značky. Metody: V této práci byla použita kvalitativní analýza (deskriptivní případová studie), která byla zpracována pomocí analýzy dokumentů a rozhovoru se zaměstnankyní marketingového úseku společnosti. Výsledky: Výsledky ukázaly, že marketingové řízení sportovní značky Nike v České republice je na velmi dobré úrovni, což je převážně následkem globálního a stabilního postavení značky na trhu celosvětovém. Jelikož lokálně na českém trhu působí dceřiná společnost Nike CZECH, s. r. o. teprve od roku 2011, existuje zde mnoho možností ve vylepšení řízení značky s ohledem na místní specifika. Především se jedná o rozšíření obchodní sítě v České republice, rozšíření značkových řad, vylepšení komunikační strategie, sponzoring, úpravy v organizační struktuře a hodnocení úspěšnosti značky. Klíčová slova: značka, marketing, marketingové řízení značky, kvalitativní analýza, Nike
Vývoj mediálního obrazu Jaromíra Jágra mezi lety 1994-2014
Suchan, František ; Němcová Tejkalová, Alice (vedoucí práce) ; Trunečka, Ondřej (oponent)
Tato diplomová práce se věnuje analýze mediálního obrazu hokejisty Jaromíra Jágra v průběhu uplynulých 20 let (1994 - 2014), kdy byl výraznou postavou české hokejové reprezentace i jedním z nejúspěšnějších z nejvýraznějších sportovců země. Kvalitativní analýze podrobuje texty především ze tří významných novinových titulů (Sport, Mladá Fronta DNES, Blesk) doplněné příklady z knih a televizních pořadů. Výzkumný vzorek je vymezen obdobími, v nichž byla osoba Jaromíra Jágra díky událostem především v jeho sportovní kariéře výrazně medializována. Rozdělení časových úseků je pouze volné a váže se zejména k významným turnajům hokejového národního týmu či změnám Jágrova působiště. Práce za pomoci konkrétních příkladů z jednotlivých časových period popisuje vývoj způsobu, jakým bylo o Jágrovi v tuzemských masových médiích referováno. Z hlediska mediální teorie zařazuje analyzované mediální projevy do souvislostí za pomoci identifikace zpravodajských mýtů a prvků celebritizace v textech obsažených. Za jejich pomoci se náhled na Jágra v daných obdobích utváří rozdílně. Závěry analýzy dokazují, že mediální obraz Jaromíra Jágra prošel v uvedeném období výraznými proměnami. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku
Nykodýmová, Barbora ; Láb, Filip (vedoucí práce) ; Strejcová, Anna (oponent)
Diplomová práce "Vizuální prezentace prezidentských kandidátů na Facebooku" předkládá obrazovou analýzu kandidátů na prezidentský post na sociální síti v době před a v průběhu prezidentských voleb v lednu roku 2013. Teoretická část řeší roli vizuální politické komunikace včetně obrazových hodnot a ideologie, vztahu obrazu a textu či výzkumu obrazu v médiích a plynule tak navazuje na utváření mediálního obrazu politiků v moderní politické komunikaci. Kvantitativní obsahová analýza následně analyzuje kontext budování vizuálního mediálního obrazu kandidátů na jejich individuálních profilech, hodnotí práci s obrazem a textovou složkou, zabývá se otázkou, kdo utváří mediální tvář kandidátů a v propojení s kvalitativní analýzou obrazu nastiňuje konkrétní obrysy budovaného mediálního obrazu jednotlivých kandidátů.
Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu
Hložková, Dominika ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
(abstrakt) Diplomová práce "Konstrukce představ o první republice pohledem dvou generací na příkladu stejnojmenného televizního seriálu" se zabývá vytvářením představ o historickém období na základě sledování českého seriálu První republika, vysílaném od ledna 2014 do června 2014 na programu České televize. Cílem práce je ukázat, jak prostřednictvím mediálních obsahů spolukonstruují diváci dobu, kterou sami nezažili. To je porovnáno s diváky, kteří první republiku zažili a mohli ji tak se seriálem subjektivně srovnat. Publika obou generací jsou zkoumána rovnocenně a následně porovnána. V teoretické části jsou představeny základní myšlenky sociálních a mediálních konstruktivistických teorií a účinky televizního vysílání na publikum. Výsledná analýza získaných dat pak sice z těchto teorií vychází, ale snaží se přinést novou hypotézu. Výzkum se opírá o kvalitativní metodu zakotvené teorie Strausse a Glasera a pro bádání byly použity metody polostrukturovaného rozhovoru a skupinového rozhovoru.
Srovnání misantropní talk Show Jana Krause a filantropní talk show Marka Ebena Na plovárně
Kopřivová, Jitka ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Vochocová, Lenka (oponent)
Teoretická část diplomové práce Srovnání misantropní Show Jana Krause a filantropní talk show Marka Ebena Na plovárně si klade za cíl charakterizovat formát talk show v zahraničí a u nás. Stručně zachycuje vývoj žánru ve světě a vstup talk show do českých televizí. Dále se zabývá definicí moderátora, způsoby jeho komunikace, výstavbou rozhovorů s hosty, jejich výběrem, představením Jana Krause a Marka Ebena, charakteristikou obou talk show - Na plovárně a Show Jana Krause. Praktická část se zabývá produkční analýzou, která analyzuje rozhovory se zástupci obou produkčních týmů. Kvalitativní analýza si klade otázku "Jak se liší filantropní a misantropní pojetí talk show z hlediska obsahu a produkčních záměrů?". Závěr shrnuje zjištěná data.
Média a trestní řízení
Robotková, Pavlína ; Benda, Josef (vedoucí práce) ; Hanák, Peter (oponent)
Bakalářská práce ve své teoretické části pojednává o zákonných podkladech činnosti médií při informování o trestním řízení. Nejdříve se věnuje principům právního řádu, zakotveným v ústavních zákonech, zejména právu na informace, zákazu cenzury a svobodě projevu. Dále rozebírá pojem trestní řízení a jeho základní zásady. Jedná se především o zásadu veřejnosti hlavního líčení a presumpci neviny. Ústřední část práce rozebírá jednotlivá ustanovení trestního řádu, která regulují rozsah zveřejnitelných informací o trestním řízení, pachatelích a poškozených. Odděleně je popsána stejná problematika podle zákona o soudnictví ve věcech mládeže. V praktické části práce jsou použity dvě výzkumné metody, a to kvantitativní a kvalitativní analýza obsahu článků, ze dvou zkoumaných periodik, jimiž jsou deníku Právo a deníku Blesk. První se pokouší o postihnutí problematiky na stránkách deníků pomocí matematických a statistických metod. Druhá detailněji zkoumá jednotlivé články a zaměřuje se na dodržování zákonných pravidel.
Analýza rámcování tématu řecké finanční krize českými tištěnými médii v kontextu voleb do Poslanecké sněmovny ČR v roce 2010
Tesař, Pavel ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Trampota, Tomáš (oponent)
Diplomová práce zkoumá mediální interpretaci řecké finanční krize ve vybraných českých médiích. Analyzuje rámcování tématu v českých denících MF DNES, Právo, Hospodářské noviny a Lidové noviny ve průběhu prvních pěti měsíců roku 2010 (1.1. - 28.5.2010). Teoreticky práce vychází z konceptu rámcování, jak byl na počátku 90. let definován Robertem Entmanem - hlavní výzkumnou otázkou tedy je, jaké aspekty řecké finanční krize české deníky selektovaly a zvýrazňovaly a jaké interpretace tím vytvářely. Analýza se zaměřuje na kvalitativní výzkum vybraných článků prostřednictví metody zakotvené teorie. Pomocí této metody dochází k interpretaci zobrazení tématu řecké krize v českých médiích, hlubšímu porozumění analyzovanému materiálu a stanovení základních způsobů rámcování, které jsou novináři využívány. Kvantitativní analýza zkoumá výběrovou populaci článků v daném období a odpovídá na základní výzkumné otázky (Jak byla krize rámcována? Jak se deníky lišily? Jakým způsobem byla krize interpretována z pohledu české politické scény? Jak se měnilo v rámcování v čase?), dále jsou testovány dílčí hypotézy vycházející z kvalitativní analýzy. Klíčová slova analýza rámcování, framing, kvalitativní analýza, kvantitativní analýza, řecká finanční krize, Řecko, Evropská Unie, volby, Česká republika, MF DNES, Lidové...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 186 záznamů.   začátekpředchozí116 - 125dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.